Apua Venton pikkuvikoihin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

InterCeptor
-
Viestit: 31
Liittynyt: 31.10.2006 18:19

Apua Venton pikkuvikoihin

ViestiKirjoittaja InterCeptor » 1.1.2007 21:58

Vikoja ilmenee sitä mukaan kun niitä saa korjattua.

1. Ajettaessa 40km/h tai kovempaa auto rupeaa ulisemaan.
Mielestäni humina tuli auton vasemmasta taka-osasta, joten
vaihdoin vasemman takapyörän laakerit uusiksi, tuloksetta.
Auto humisi yhä laakerinvaihdon jälkeenkin. Edelleen humina
jatkuu suoraan ajettaessa tai vasemmalle käännyttäessä.
Oikealle käännyttäessä humina loppuu täysin!
Vika saattaa olla myös oikeassa takapyörän laakerissa, mutta en
usko vian olevan siinä. Mitä muuta "ulisevaa" osaa taka-akselissa
voisi olla? Ehdotuksia otetaan vastaan.

2. Mittari- sekä puhallinvalot ovat kaikki pääosin sammuksissa.
Joskus käynnistettäessä mittarivalot syttyvät palaamaan, mutta
ne pysyvät päällä korkeintaan 5min, tämän jälkeen ne sammuvat.
Mittarivalon katkaisijassa tai kirkkaudensäätäjässä vika ei ole. Olen
testannut toimivilla katkaisijoilla ja niilläkään valot eivät palaneet.
Ongelma ilmeni ilmojen kylmetessä(kesällä valot paloivat moitteettomasti)
Katsoin myös sulakepesän kontaktit ja ne näyttivät olevan kunnossa.
Missä sijaitsevat mittari- ja puhallinvalojen maadoitukset?

3. Missä volkswagenin alkuperäisosatiski sijaitsee pk-seudulla?

Kiitoksia vastaajille etukäteen. Omat ideat alkavat vain olemaan lopussa.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 3.1.2007 16:18

Uliseeko auto millä kelillä hyvänsä? siis myös jos ulkona on lämmintä? Jatkuuko se, vai loppuuko esim. muutaman kilometrin ajon jälkeen? Itselläni nimittäin auto pitää kylmällä kelillä ihmeellistä ääntä noin 40~60km/h vauhdissa, sitä kestää aikansa jonka jälkeen se kaikkoaa. Tästä on ollu puhetta muutamia kertoja aikaisemmin eikä kukaan osannut antaa järjellistä selitystä.

InterCeptor
-
Viestit: 31
Liittynyt: 31.10.2006 18:19

ViestiKirjoittaja InterCeptor » 3.1.2007 16:32

Ostin auton syksyllä, joten kylmillä keleillä olen ajanut lähes kokoajan.
40-60km/h vauhdista äänen kuulee hädin tuskin, mutta sitten moottoritienopeuksissa ulina alkaa. Joskus ulinaa ei tule lainkaan. Vaihdan vielä tuon oikean puolen laakerin, mutta en usko vian olevan siinä.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 3.1.2007 16:46

Jostain kumman syystä se ääni tuntuu tulevan aina "väärältä" puolelta. Nosta se pyörä ilmaan, ja koita kuinka pyörii.

Ja noita toimipisteitä voipi etsiskellä vaikka täältä: www.volkswagen.fi

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 4.1.2007 11:20

Juu. Mullaki golffissa kuuluu jotain ulinaa, kun vähän kylmemmällä kelillä lähtee ajelemaan. Alkaa tuossa kun nopeus ylittää ~60km/h ja loppuu sit hetken päästä. Kuulostaa siltä, että tulee takaa ja takapyörän taakeri oli hiukan heikkona. Nyt se on vaihdettu, mutta ulina jatkuu. Apuskuski meinas, että ääni tulee edestä. Moottorin sammuttaminen tai jarrun painaminen ei ääneen vaikuta. Tarttis kattoo mitä tuo etupää on syöny, kun tässä joutaa jarruja remppaamaan.

Varmaan taas jotain henkimaailman juttuja, johin ei pitäis kiinnittää huomiota, jos ei muita oireita esiinny, eikä ulinasta tuu jatkuvaa.

Monesti, niin kuin mullakin, tuota äänen suuntaa on todella vaikea määrittää, kun se kiertää auton rakenteissa. Voi tulla ihan eri suunnalta, kun miltä kuulostaa. InterCeptorin kannattais varmaan koittaa vaihtaa tuo toinenkin takapyöränlaakeri. Niitähän tuppaa pamahtelemaan...

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 4.1.2007 15:52

veikaan et ääni tulee moniura hihnasta?..miltä lakks kun vaihdetiin tuo hihna wv.llä

InterCeptor
-
Viestit: 31
Liittynyt: 31.10.2006 18:19

ViestiKirjoittaja InterCeptor » 6.1.2007 17:49

1. Oikean takarenkaan laakeri vaihdettu SKF-FAG -satsiin ja nyt loppui ulinat kertaheitolla.

Tarkistin akulta menevät maadoitukset ja kaikki näyttivät olevan ok. Putsasin liitokset, mutta tuloksetta. Jokin kosketushäiriö siinä on varmastikin, mutta missä?

rekisterikilven valojen muovisuojat(kai ne jotenkin valoakin halkaisee kilvelle päin)
meni melkeinpä paskaksi. Saako jostain varaosana vai lähdenkö purkamoon?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 6.1.2007 23:28

Esim. VV-Auto Herttoniemessä myy alkup.osia, varmasti noita rekisterivalon "linssejäkin".. Toimipisteitä löytyy myös Espoosta ja Vantaalta, jos sattuvat olemaan lähempänä?

Lämmönsäätimen valo on varmaankin palanut, jossei siinä ole mitään eloa? Nappaat kekimmäisen säätimen irti, ja sen alta muovisen, (yleensä vihreän) muovi prisman pois, sen alta näkyy pieni lasikantainen polttimo.. Itse olen sen irroittanut ujuttamalla sen päälle muoviletkua, ja nypännyt vanhan pois.. uusi sitten takaisin päinvastaisessa järjestyksessä, ja letkun sisältä painaa vaikka pienellä ruuvarilla, ettei polttimo tule mukana kun nyppäisee letkun pois..

InterCeptor
-
Viestit: 31
Liittynyt: 31.10.2006 18:19

ViestiKirjoittaja InterCeptor » 18.1.2007 0:44

Nyt alkaa tuntumaan, että koko auto hajoaa käsiin.

Kun starttaan auton kylmänä niin mittarivalot toimivat hetken, tämän jälkeen ne
sammuu lyömällä oven kiinni tai antamalla kierroksia paikaltaan. Auton stereot toimivat "kylmänä" parhaiten eli ei pätki ääntä tjsp.. Ainoa vika kylmässä autossa on kylmyys ja mittari- ja keskuskonsolin valojen toimimattomuus. Näitä ilman vielä pärjään, mutta..

Sitten kun auto on ajettu lämpimäksi(lämmöt 90-celciuksen hujakoilla) niin ongelmia alkaa
ilmenee. Antaessa kierroksia vaihde kytkettynä auton äänentoisto rupeaa pätkimään todella rajusti tai hiljenee täysin(kytkin pohjassa, annettaessa kierroksia ongelmaa ei ole).

Myös auton öljyvalo on alkanut piippailla lämpimällä koneella täysin satunnaisesti, varoitin lopettaa piippaamisen annettaessa kierroksia.(Ja kyllä, vika ei ole anturissa sillä on kokeiltu kahdella eri anturilla(Onhan tuo öljynsuodattimen päällä oleva sininen hässäkkä varmasti öljypaineen anturi?)

Nyt kaikki ideat ovat kullan arvoisia, olisi kiva päästä ajamaan toimivaa autoa.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 18.1.2007 13:12

Katsoppas huviksesi se sulaketaulun vierestä, konepellin avauskahvan tuntumasta löytyvä maadoituslattapiuha, joka on pultilla korissa kiinni. Jotenkin tuntuu, että maadoitukset eivät nyt ole kunnossa ja tuosta on hyvä aloittaa. Samalla kannattanee etsiä kaikki muutkin mahdolliset maadoitukset. Siinä puuhastellessa varmaan kannattanee myös vaihdella kaikki kojelaudan polttimot, jolloin ne kannatkin tulee putsattua.

Radion ongelmiin kannattanee etsiä lääkkeitä vetämällä kaiutinpiuhat uusiksi ja yhtenä kappaleena ilman katkoja esimerkiksi siinä oven haitarikumin liittimessä, johon kannattaa porailla reikä. Samalla kannattaa tarkistaa radion johtosarja kokonaisuudessaan, koska valitettavan usein niitä on raiskattu aika tavalla. Tietty jos se radiokin on parhaat päivänsä nähnyt, niin kannattanee sekin viime kädessä vaihtaa, jos em. keinot eivät toimi.

Autot toimivat hienosti jos niistä pitää edes hiukka huolta. Valitettavasti useille auto on vain siirtymätyökalu ja roskakori, jollon pikkuvikoja ei pahemmin korjailla ja ne sitten kasaantuvat seuraavan omistajan huoleksi.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 18.1.2007 23:03

Akkua kannattaa myös testauttaa ja samoin latausjännite. Laturikin voi aiheuttaa tuollaista..

NiKoL
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.9.2004 9:24

ViestiKirjoittaja NiKoL » 19.1.2007 17:25

Myös auton öljyvalo on alkanut piippailla lämpimällä koneella täysin satunnaisesti, varoitin lopettaa piippaamisen annettaessa kierroksia.(Ja kyllä, vika ei ole anturissa sillä on kokeiltu kahdella eri anturilla(Onhan tuo öljynsuodattimen päällä oleva sininen hässäkkä varmasti öljypaineen anturi?)


Tohon vikaan ainakin itsellä auttoi, että haki varaosaöljynsudattimen tilalle volkkarilta oman suodattimen, en nyt enää muista tarkkaan, mutta varaosasuodattimista puuttuu joku paineeseen liittyvä osa, joka aiheutti kyseisen "vian".


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa