Audi 80 coupe quattron perästä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

Audi 80 coupe quattron perästä?

ViestiKirjoittaja Lipponen » 16.1.2007 11:25

Elikkäs auto jossa mietityksen aihe on tullut ilmi on jo otsikossakin mainittu coupe vuosmallia 92. Näissä nelikoissahan on sähköisesti kytkettävä tasauspyörästö tai ainakin vastaava vekotin olisiko nimeltään differentiaalilukko tai jotain. Lukko on ensi sijaisesti tehty vaikeiden paikkojen liikkeelle lähtöö mutta sen lukon kanssa on myös kiva leikkiä. Áinut ongelma tulee aina kun lukko lähtee pois kun nopeus ylittää noin 30km/h. Tiedän että tämä on ominaisuus ei vika mutta voisiko tuon rajoittimen kiertää ja kannattaako se. Siis kestääkö perä sen että lukko olisi päällä suuremmissakin nopeuksissa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.1.2007 11:47

Audipalstalla oli joskus ainakin ohje, miten sen nopeussignaalin saa tuolta lukon purkilta pois.

Lienee iha turvallista esim. jääradalla tms. En kokeilisi normiliikenteessä jos ei ole liukasta.

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 16.1.2007 12:10

/vinoilua: otsikon mukaista autoa ei ole olemassakaan

Takapenkin alta löytyy perää ohjaavat alipaineletkut ja niiden ohjainyksikkö, valko-sininen johto poikki, se on nopeussignaali, sitten on lukko päällä koko ajan.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.1.2007 12:25

Toimii alipaineella, ohjainlaite sijaitsee takapenkin alla (muistaakseni myös coupessa). Ohjainlaitteelta kun napsasee yhden johdon poikki niin ei enää välitä auton nopeudesta. Kestää kyllä varsinkin liukkaalla, on aika rajua tekoa.

tuolta lisää tietoa: http://www.audiclub.fi/audifinns/

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

tack so mycke

ViestiKirjoittaja Lipponen » 16.1.2007 12:50

kiitokset tuossa tuli melko selkeä sanaiset ohjee. anteeksi myös mallin väärin annosta (ite en tosin tajunnu mikä meni pieleen mutta jos asia tuli ymmärretyksi niin ei väliä) ja ei kun sudi sudi vaan kaikille.

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 16.1.2007 12:59

missä lukee että autosi malli on audi 80?

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 16.1.2007 13:11

ai että se olisi pelkkä coupe. luulin kylläkin että audi coupe on ihan eri auto kuin tuo mainitsemani 80 coupe mutta tosin voin olla väärässäkin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_80 tuolla oli jotain sönkötystä aiheesta

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 16.1.2007 13:29

ja tuli tuossa viele mieleen että eikös kumminkin 80 ja 90 coupe ole erikseen. elikkäs väittäisin että kulkine olisi 80 coupe

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.1.2007 13:43

Coupen yhteydessä ei käytetä 80 tai 90 liitettä, vaikka siis 80-koppaanhan se täysin perustuu. Elikkäs Coupe on eri mallisarjaa kuin 80. Samanlaista pilkunnussintaa kun voisi sanoa että Audi S2:sta ei ole olemassa, se on Audi Coupe S2 tai Audi 80 S2

Tuolta wikistä katteltunahan autosi tyyppi:
B3 Type 8B: Audi Coupé (1989–1996);

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 16.1.2007 19:53

elikkäs oon ollu niin blondi (pahoittelut kaikille blodeille) etten ole tiennyt millä autolla ajan kiitos oikaisusta. tämän jälkeen olen parempi ihminen. niin hei olis muuten myynnissä tuollainen mikä lie malli ny olikaan. tiedän että tällä puolella ei saa myydä mutta laitan tuollaiseen hätäiseen sivulauseeseen. onkos muuten kyseisen mallin hengityksen parantamisella vaikutusta mihinkään muuhun kuin ääniin.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 16.1.2007 19:58

Ilman ahdinta on lisäjerkun saaminen aikasta työlästä, moottorin vaihdolla saa sen ahtimen sinne, mutta silloin menee paaaaljon muutakin vaihtoon että auto vastaisi S2:sta mitä laki vaatii.

Pöhis
-
Viestit: 78
Liittynyt: 10.11.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Pöhis » 18.1.2007 12:06

Toimiiko perä myös lukottomana normaalisti (napista) jos sen johdon katkaisee sieltä penkin alta?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 18.1.2007 12:15

Juu ihan normaalisti, sen jälkeen vain automaattinen poislähtö ei toimaa. Eli joutuu vähä hidastaa jossain vaihees ja napsauttaa lukkon auki.

Pöhis
-
Viestit: 78
Liittynyt: 10.11.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Pöhis » 18.1.2007 12:15

Tämä selvä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Topsuu ja 19 vierailijaa