corrado g60 startti pyörii mitään ei tapahdu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Fallen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 19.7.2006 1:30

corrado g60 startti pyörii mitään ei tapahdu

ViestiKirjoittaja Fallen » 17.10.2006 4:38

Autoa käynnistäessä startti pyörii, virtaa riittää. Tämän jälkeen mitään muuta ei tapahdu. Välillä lähtee kuin palmun alta ja sit taas kahteen päivään ei.

Onko joku törmännyt ongelmaan? Ja jos on niin missä vika?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.10.2006 10:28

Saahan se seuraavia:

- bensaa
- kipinää


Jos ei jotain noista löydy niin heikohkoa on käydä. Jos ei saa kipinää, niin tutki sytkä, jos ei bensaa, niin ruisku.

Viittaa johonkin kontakti tai johtovikaan, jos välillä pelaa hyvin, eikä pätki tai jätä tielle. Voisikohan olla vika virtalukon pohjassa, eli se tavallisin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.10.2006 12:41

Vaihdas kuule viratalukonpohja ni ongelma katoaa. Jos kauan tuolla ominaisuudella leikit, et saa sitä käyntiin avaimella lainkaan. Sieltä hajoaa starttiasennosta virransyöttö muulle järjestelmälle, vain startti toimii. Virrat päällä asennossa auton saa työntämällä käyntiin.

Osta varmuudeksi orkkis osa. Tarvikkeella ei oma kunnolla toiminut, liian pieni liikerata. Ei ole kiva purkaa useampaan kertaan.

ps. Sulla on varmaan n. 190tkm mittarissa?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.10.2006 12:55

Mä pääsin melkein 210 tkm yhdellä pohjalla :-)

Tasaista laatua. Epäilisin itse ainakin ekana sitä pohjaa.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 17.10.2006 16:10

Jaahas, kai sitä täytyy virtalukon pohja hyllyyn hankkia.. Kerran ei palautunut kunnolla starttiasennostam ja jäi ABS valo palamaan. Marmoritiskiltäkö aluperäistä kysellään?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 17.10.2006 16:47

^ No esimerkiksi marmoritiskiltä. Itse kysyin mdcomprexista, kun satuin olemaan kohdilla.

pepe
-
Viestit: 33
Liittynyt: 24.7.2003 20:33

ViestiKirjoittaja pepe » 17.10.2006 23:15

Jep , samaa mieltä Leviksen kans , uus virtalukon pohja se on melkein aina ongelmana jos ei kipinää tuu. Ja mielummin sieltä marmoritiskiltä , hinta oli
viime vuonna jotain 25-30 ekee

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 13.1.2007 0:12

Virtalukon pohja olikin jo vaihdettu, että yks uus olisi täällä jos joku tarvii..
Mutta ongelmaa on vieläkin, eli sillontällön startti ei mene kehälle vaan jää vapaana pyörimään. Löytyykö startille sopivaa korjaussarjaa vai pitääkö uusi etsiä?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.1.2007 0:25

^Mulla oli toi vika. Ostin uuden startin ja messinkiholkin. Vika poistui.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2007 11:18

Ei tohon olis helpompaa (halvempaa) korjausta? Itellä välillä samaa vikaa...

Mites toi holkin vaihto?

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 13.1.2007 13:31

Tässä on -90 startin kuva, kai -89:ssä on samanlainen? http://www.kolumbus.fi/m-verstaat/startti.pdf Taitaa olla joku "yleismallin" kuva, kun kiinnitys näyttää kummalliselta.
Mikä holkki sieltä vaihdetaan, kun mutunetissä ei oikeen korjaussarjoja löytyny..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2007 17:59

Sillä holkilla taidetaan tarkoittaa vaihteiston päässä olevaa vastakappaletta mihin startin ratas osuu.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 13.1.2007 18:21

Sinne mikään ratas osu. Se toimii sen startin vaihteiston puoleisena laakerointina. Ja tuon kuvan mukaista starttia ei ole ainakaan 020 tai 02A tyyppisten vaihteistojen yhteydessä. Tuossahan (kuvassa) tuo vaihteiston puoleinen laakeriointi on itse startissa. Ainakin 020 ja 02A vaihteistoissa se laakerointi on siellä vaihdelaatikossa, se messinkinen hela tai mikälie nyt onkaan nimeltään. :) Vanhan irroitus onnistuu helposti esim. kierretapin avulla.
Viimeksi muokannut hykkyrä, 13.1.2007 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2007 18:22

Jaaha. No voiko se vaikuttaa siten että startti pääsee pyörimään tyhjää?

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 13.1.2007 18:42

Vanhan irroitus onnistuu helposti esim. kierretapin avulla.

No nyt sytytti, semmonen kuvahan oli täällä jossain.

^ H.Jormalaisen kysymykseen lisää: niin, eli saako se "holkki" siipeensä, ettei startin akseli mene sinne, vai onko bendix laitteessa jotain vikaa?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 13.1.2007 18:44

Se startin akseli on kokoajan siellä holkin sisällä, ei väliä pyöriikö se startti vai ei.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 13.1.2007 18:47

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46169&highlight=startin+holkki
Tuossa se kuva

^ Kuva niimpä tietysti (oman järjen käyttö on kai sallittua)

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 13.1.2007 18:55

Joo, ja vanhan holkin irroitus onnistuu tosiaan helposti sopivan kokoisella kierretapilla. Ruuvataan tappi holkin sisään, sitten otetaan tapista kunnon ote sopivilla pihdeillä ja kammetaan vaihteistoa vasten. Ja näin, vanha holkki on irti.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 14.1.2007 0:23

Levis: missä kunnossa sun vanha startti on/oli? Eli katoitko yhtään missä oli vika?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.1.2007 4:54

Se startti oli täysin väljä. Ankkuri heilu ku nappas päästä kiinni. Se messinkin holkki tul uuuden startin mukana, toimii tosiaan laakerina. Vanha holkki oli paska irrottaa. Kännis, aamen,.

Edit: näkysd olevan jo aiemmin todettuna mun osalta ja toi työkalu minkä tein oli ihan ehoton sen irrotuksessa, en kyllä muista yhttän miten se toimii.... Mutta se kyl se toimi, vanha irtos ja uus jo tilal.

Terveisn just valmistunut logistiikan turha inssi

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 14.1.2007 12:37

Ok, ei kai siinä sitten. Uutta matoo koukkuun. Lisää kymysyksiä: mistäs startti hyvään hintaan?

Volkswagen: Tämä on oikein nuukien ja pihien automerkki. Volkkarimies juoksee viitosta halvemman kahvipaketin perässä maan ääriin. Ajaa keskiviivaa pitkin viittäkymppiä.


E: vastaan itelleni: motonetistä 100e, tekeekö mitään?

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 17.1.2007 17:52

Teki tai ei, paikallisesta varaosaliikkeestä 93e vaihtolaite. Lyödään semmonen kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa