Golf Mk1 (1.1L) sammuilee/käyntihäiriö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

P.lehto
-
Viestit: 86
Liittynyt: 23.10.2006 0:03

Golf Mk1 (1.1L) sammuilee/käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja P.lehto » 16.1.2007 19:31

Eli kyseessä on 75 vuoden ykkös golffi 1.1L moottorilla ja 88vm. Polon imusarjalla + Solex PICT 34-5 kaasarilla. Ongelmana on se että tyhjäkäynti vaeltelee yli 2000Rpm ja liikkeelle lähtiessä ei reagoi kaasuun (ikäänkuin kuolee). ja ainoa tapa lähteä liikkeelle on nostaa kierrokset noin 3000 ja päästää kytkin hitaasti ja koittaa saada vauhtia tarpeeksi että voi päästää kytkimen kokonaan.
Entinen omistaja myi tämän tuon vian takia ja sitä itse nyt yritän korjailla. Vian aiheuttaja vaihtoehto numero 1: (klikkaa kuvaa tuolla sivulla toisen kerran niin saa suuren kuvan näkyviin)

Kuva

Kuva on kaasarin ja imusarjan välisestä kumilaipasta joka näyttää hyvin haperolta ja irti otettaessa tuo laippa oli aivan märkä bensasta kuten myös imusarjan ympärys johon oli tuon välistä bensaa tihkunut.

Toinen mitä epäilimme voisi olla jotenkin viallinen bensapumppu mutta se se tuskin on koska ajettaessa moottori ei kuitenkaan sammu. vain kiihdyttäessä on kyseinen vika.
Joten kertokaa mahdollisia vian aiheuttajia ja korjaus keinoja + muita neuvoja.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.1.2007 21:47

Kyllähän tuo laippa on niin entisen näkönen että vaihtoon ja heti!!

Juurikin imuvuodon tunnusmerkit, tyhjis korkealla ja kaasutettaessa ei oikeen ärähtele.. Voisin vaikka veikata että uudella kumilaipalla ja viimeistään kaasarin uudelleen säädätyksellä rupeaa pelaamaan.

Olisin itse ostanut samaisen auton mikäli olis ollu lähempänä ;) (mikäli kyseessä se sininen leveillä takavaloilla ja g2 isoilla puskureilla)

P.lehto
-
Viestit: 86
Liittynyt: 23.10.2006 0:03

ViestiKirjoittaja P.lehto » 16.1.2007 22:38

sama auto ;) tällä hetkellä puskureita ei ole koska ne eivät tuohon kuulu ja pikku puskurit tulossa. mutta katsotaan mitä laipan vaihdolla pystyn tekemään.


Osaisiko joku kertoa että mitä eroa on noilla solexin 34 PICT 5 ja 31 PIC 6/7 kaasareilla? Tai mitä tuo 5 6 ja 7 tarkoittaa? ja minne katosi tuo: T Pictin perästä noissa toisissa malleissa. Nuo 34 ja 31 on niitä millikokoja ilmeisesti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa