2E moottorin puutuminen ja nykiminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

2E moottorin puutuminen ja nykiminen

ViestiKirjoittaja Ilipo » 28.10.2006 15:13

Elikkäs autosta on nyt pariin otteeseen luettu vikakoodit, mut mitään ei vikákoodeja ei löydy ja pakokaasu arvot olivat mitattaessa ihan Ok. Auto ei kuitenkaan jostain syystä toimi oikein. Bensaa se on ruennu hörppimään yli 10 litraa sataselle vaikka miten rauhallisesti ajelis. Ja joskus on nykimistä havaittavissa ja välillä puutuu sit niin totaalisesti että meinaa meno katketa ihan kokonaan. Siitä auto yleensä toipuu sillä kun laskee kaasun pois ja rupeaa varovasti härnäämään kierroksia takaisin koneeseen, mutta joskus myös käy niin että auto sammuu kokonaan. Yleensä puutuminen ilmaantuu silloin kun painaa raskaammin kaasua tai auto joutuu raskaampaan vedätykseen esim. ylämäessä, mutta joskus myös aivan tasaisesti ajettaessa. Kylmänä toimii yleensä lähes moitteetta.
Onko kellään ollu vastaavanlaisia ongelmia?? Alkaa meinaan ideat loppua kesken mitä rupeasi seuraavaksi vaihtamaan.

Vaihdettu/tarkastettu tähän mennessä:
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Puola
-imuvuodot
-virranjakaja ja pyörijä (tarkastettu ja todettu hyvä kuntoisiksi)

Vuoden sisään vaihdettua:
-Lambda
-Lämpötila-anturi
-Huohotin putket

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 29.10.2006 21:15

Meillä oli saman oloisia häiriöitä... Kokeile ottaa lamdan liitin irti et loppuuko käyntihäiriöt.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 30.10.2006 15:10

Tästäkin ollut monessa keskustelussa jo aiemmin puhetta, yks mikä kannattaa katsoa on ohjainyksikönliitin ettei siellä ole hapettumaa, se ainakin vaivasi juurikin moisella tyylillä aikoinaan vanhaa passattia jossa oli tuo kyseinen 2E.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 30.10.2006 18:38

Juu-u, samoja vikoja on ollut omassa golffissanikin. Ja samat tarkistukset tehty, vikakoodeja ei ole, pakokaasut ok ja oikeestaan samat osat vaihdettu. Omassa on vielä extra ominaisuutena, jotta ei ole herkkä lähtemään käyntiin. Välillä saa sahata kuin maailmanlopun edellä.

Puutumis ongelmaan löysin hyvinkin yksinkertaisen ratkaisun. Itselläni sen aiheutti bensatankin korvausilman venttiili. Eli tankki ei saanut korvausilmaa kun vedätti vähänkin -> pumppu imi tankin kasaan. Käynnistymiseen sen vian korjaaminen ei tosin vaikuttanut mitenkään.

Yksi vian aiheuttaja voisi olla myös ilmamassamittari, kuulemma (?) kulutus tavaraa 2E koneessa.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 30.10.2006 22:22

Juu-u. Tiedän kyllä että aiheesta on ollu paljon keskusteluja ja kaikki on luettu läpi mitä suinkin löytyy. Ja kaikki on melkein kokeiltu mitä on neuvottu, mut ei tunnu vaan mikään auttavan. Huono se on tuokin käynnistymään, yleensä eka startin jälkeen sammuu, mut sit tokalla pamahtaa suoraan käyntiin.
Tänään sit teki totaali tenän kaupan pihaan. Koko päivän oli emännän mukaan auto pelannut miltei moitteettomasti. Kaupassa käynnin jälkeen oli sit käynnistäny, ja sen jälkeen päässy parkkiruudusta pois ja siihen oli hyytyny. Sittempä ei lähteny enään ollenkaan käyntiin. Yrittää lähteä, mutta ei kuitenkaan lähde. Itse menin parin tunnin päästä kokeilemaan joko polle olisi sillä tuulella että suostuisi lähtemään kotia kohti. Ensimmäinen kohtalaisen pitkä starttaus ni auto ei mallannukkaan käynnistyä. Toinen starttaus tuotti tulosta, mutta auto hörähti käymään kolmella ja hetken kaasun pumppaamisen jälkeen heräsi viimeinenkin pytty henkiin. Eli syttypuolella tuntuisi ongelma olevan.
Voiko hall anturi aiheuttaa moisen vian??

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 30.10.2006 23:35

Aivan täsmälleen samat ongelmat itselläni. Olisin myös enemmän kuin kiitollinen jos joku osaisi opastaa.

Tyhmä kysymys, missä golffissa sijaitsee ruiskunohjausboksi?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 31.10.2006 13:36

Tänään meni Hall-anturi tilaukseen. Nyt kaivattaisiin hyviä vinkkejä sen vaihtoon. Löytyisikö esim. räjäytys kuvaa mistä saisi apuja vaihtoon??

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 1.11.2006 16:09

Olisko kellään pikaista neuvoa miten se on kiinnitetty se hall anturin päällä oleva metallinen osa, jossa on sivuilla koloja??

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 1.11.2006 16:27

eikös se ole sellaisella lukkoprikalla kiinni siinä akselissa.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 1.11.2006 17:19

En ainakaan huomannu että olisi ollut mitään lukkoprikkoja. Mutta täytyypi käydä vielä tarkastamassa...

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.11.2006 20:03

Joko anturi vaihdettu? auttoiko?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 8.11.2006 14:15

Ei oo anturia kerenny kiireiltä vielä vaihtaan. Ja ku nyt on jo uusi kiesikin pihassa ni motivaatiokin on laittamiseen yllättäen laskenu.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 26.12.2006 16:18

Onhan se niin noloa, mutta kerrotaan nyt kummiski. Viaksi suurella todennäköisyydellä paljastui niinkin yksinkertainen kuin, bensatankin korvausilmaputki tukossa. Tänään pidemmän ajoreissun jälkeen menin tankille ja huomasin kuinka imi ilmaa tosi pitkään tankkiin. Ei muutakuin tankkauksen jälkeen korkki hiukka rakoselleen ja koeajolle eikä puutunut kertaakaan sen lenkin aikana mitä ajoin. Toivotaan että tämä ratkaisi koko homman.

Gtmn
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.12.2005 8:10

ViestiKirjoittaja Gtmn » 15.1.2007 10:33

Oliko korvausilmaputki tukossa vai eikö tankin korkin huohotus toiminut? Eräässä tapauksessa polttoainepumppu imaisi tankin litteäksi.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 16.1.2007 11:57

Täysin varma en asiasta ole. Voihan se vika korkissakin olla. En ehtiny asiaa sen tarkemmin tutkia kun auto vaihtoi omistajaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa