2E moottorin puutuminen ja nykiminen
Valvoja: ffp jäsenet
2E moottorin puutuminen ja nykiminen
Elikkäs autosta on nyt pariin otteeseen luettu vikakoodit, mut mitään ei vikákoodeja ei löydy ja pakokaasu arvot olivat mitattaessa ihan Ok. Auto ei kuitenkaan jostain syystä toimi oikein. Bensaa se on ruennu hörppimään yli 10 litraa sataselle vaikka miten rauhallisesti ajelis. Ja joskus on nykimistä havaittavissa ja välillä puutuu sit niin totaalisesti että meinaa meno katketa ihan kokonaan. Siitä auto yleensä toipuu sillä kun laskee kaasun pois ja rupeaa varovasti härnäämään kierroksia takaisin koneeseen, mutta joskus myös käy niin että auto sammuu kokonaan. Yleensä puutuminen ilmaantuu silloin kun painaa raskaammin kaasua tai auto joutuu raskaampaan vedätykseen esim. ylämäessä, mutta joskus myös aivan tasaisesti ajettaessa. Kylmänä toimii yleensä lähes moitteetta.
Onko kellään ollu vastaavanlaisia ongelmia?? Alkaa meinaan ideat loppua kesken mitä rupeasi seuraavaksi vaihtamaan.
Vaihdettu/tarkastettu tähän mennessä:
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Puola
-imuvuodot
-virranjakaja ja pyörijä (tarkastettu ja todettu hyvä kuntoisiksi)
Vuoden sisään vaihdettua:
-Lambda
-Lämpötila-anturi
-Huohotin putket
Onko kellään ollu vastaavanlaisia ongelmia?? Alkaa meinaan ideat loppua kesken mitä rupeasi seuraavaksi vaihtamaan.
Vaihdettu/tarkastettu tähän mennessä:
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Puola
-imuvuodot
-virranjakaja ja pyörijä (tarkastettu ja todettu hyvä kuntoisiksi)
Vuoden sisään vaihdettua:
-Lambda
-Lämpötila-anturi
-Huohotin putket
Juu-u, samoja vikoja on ollut omassa golffissanikin. Ja samat tarkistukset tehty, vikakoodeja ei ole, pakokaasut ok ja oikeestaan samat osat vaihdettu. Omassa on vielä extra ominaisuutena, jotta ei ole herkkä lähtemään käyntiin. Välillä saa sahata kuin maailmanlopun edellä.
Puutumis ongelmaan löysin hyvinkin yksinkertaisen ratkaisun. Itselläni sen aiheutti bensatankin korvausilman venttiili. Eli tankki ei saanut korvausilmaa kun vedätti vähänkin -> pumppu imi tankin kasaan. Käynnistymiseen sen vian korjaaminen ei tosin vaikuttanut mitenkään.
Yksi vian aiheuttaja voisi olla myös ilmamassamittari, kuulemma (?) kulutus tavaraa 2E koneessa.
Puutumis ongelmaan löysin hyvinkin yksinkertaisen ratkaisun. Itselläni sen aiheutti bensatankin korvausilman venttiili. Eli tankki ei saanut korvausilmaa kun vedätti vähänkin -> pumppu imi tankin kasaan. Käynnistymiseen sen vian korjaaminen ei tosin vaikuttanut mitenkään.
Yksi vian aiheuttaja voisi olla myös ilmamassamittari, kuulemma (?) kulutus tavaraa 2E koneessa.
Juu-u. Tiedän kyllä että aiheesta on ollu paljon keskusteluja ja kaikki on luettu läpi mitä suinkin löytyy. Ja kaikki on melkein kokeiltu mitä on neuvottu, mut ei tunnu vaan mikään auttavan. Huono se on tuokin käynnistymään, yleensä eka startin jälkeen sammuu, mut sit tokalla pamahtaa suoraan käyntiin.
Tänään sit teki totaali tenän kaupan pihaan. Koko päivän oli emännän mukaan auto pelannut miltei moitteettomasti. Kaupassa käynnin jälkeen oli sit käynnistäny, ja sen jälkeen päässy parkkiruudusta pois ja siihen oli hyytyny. Sittempä ei lähteny enään ollenkaan käyntiin. Yrittää lähteä, mutta ei kuitenkaan lähde. Itse menin parin tunnin päästä kokeilemaan joko polle olisi sillä tuulella että suostuisi lähtemään kotia kohti. Ensimmäinen kohtalaisen pitkä starttaus ni auto ei mallannukkaan käynnistyä. Toinen starttaus tuotti tulosta, mutta auto hörähti käymään kolmella ja hetken kaasun pumppaamisen jälkeen heräsi viimeinenkin pytty henkiin. Eli syttypuolella tuntuisi ongelma olevan.
Voiko hall anturi aiheuttaa moisen vian??
Tänään sit teki totaali tenän kaupan pihaan. Koko päivän oli emännän mukaan auto pelannut miltei moitteettomasti. Kaupassa käynnin jälkeen oli sit käynnistäny, ja sen jälkeen päässy parkkiruudusta pois ja siihen oli hyytyny. Sittempä ei lähteny enään ollenkaan käyntiin. Yrittää lähteä, mutta ei kuitenkaan lähde. Itse menin parin tunnin päästä kokeilemaan joko polle olisi sillä tuulella että suostuisi lähtemään kotia kohti. Ensimmäinen kohtalaisen pitkä starttaus ni auto ei mallannukkaan käynnistyä. Toinen starttaus tuotti tulosta, mutta auto hörähti käymään kolmella ja hetken kaasun pumppaamisen jälkeen heräsi viimeinenkin pytty henkiin. Eli syttypuolella tuntuisi ongelma olevan.
Voiko hall anturi aiheuttaa moisen vian??
Onhan se niin noloa, mutta kerrotaan nyt kummiski. Viaksi suurella todennäköisyydellä paljastui niinkin yksinkertainen kuin, bensatankin korvausilmaputki tukossa. Tänään pidemmän ajoreissun jälkeen menin tankille ja huomasin kuinka imi ilmaa tosi pitkään tankkiin. Ei muutakuin tankkauksen jälkeen korkki hiukka rakoselleen ja koeajolle eikä puutunut kertaakaan sen lenkin aikana mitä ajoin. Toivotaan että tämä ratkaisi koko homman.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa