tietoja vinkkejä neuvoja yms. polon piristämisestä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

tietoja vinkkejä neuvoja yms. polon piristämisestä

ViestiKirjoittaja vildur » 9.1.2007 21:20

nuori ja tietämätön kysyy:
elikkäs mulla on tommonen vuoden -76 vw polo sillä tykillä 0.89l koneella ja haluaisin tietää millä keinolla sitä olisi helppo ja ehkä halpa "virittää". Eli pitääkö suoraan hankkia uusi kone? jos pitää nii mikä ja onko se helppo asentaa vanhan tilalle? vai onko tohon pieneen vakio koneeseen mahollista laittaa vaikka isompi kaasari?weber vai mitä niitä nyt onkaan ja jos on mahollista nii saako niihin imusarjoja jotka käy tohon koneeseen suoraan? ja jos rupee piristämään vanhaa konetta niin onko avarammasta pakosarjasta ja pakoputkesta mitään muuta hyötyä kuin äänet ja äänethän on tietty tehoa :D ?? kertokaas millään saan pikku poloni liikahtamaan liikennevaloista bemaria kovempaa :D:D:D ja muuta vinkkejä mistä saa osia ylipäätänsä tohon vanhaan poloon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.1.2007 21:24

Hae romarilta isompi kone ny alkuun.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 9.1.2007 21:45

Tuossa jotain "pikkulohkon" virityskeskustelua: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=71705

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 13.1.2007 21:03

eli vielä kysyisin tätä: jos rupee piristämään vanhaa konetta niin onko avarammasta pakosarjasta ja pakoputkesta mitään muuta hyötyä kuin äänet tommosessa pienessä 0.89litrasessa koneessa??ku olis hauska tehdä pakosarja ja putki itse isommasta putkesta.jos tosta on hyötyä ilman että on mitään muuta tehty niin ois kiva kuulla vinkkejä miten tehdä pakosarja, kannattaako jokainen niistä putkista olla saman mittanen vai onko sillä mitään väliä. kertoilkaa ja kertokaa myös käykö tohon vakio vaihelaatikkoon mitkä koneet ja mistä vuosimallista vai onko siinä mitään järkeä vaihtaa pelkkä moottori vai pitääkö olla heti joku toinen vaihelaatikko. ja mitä muutoksia pitää tehä kun rupee konetta vaihtaa

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.1.2007 21:46

Jos tuo Polosi on ns. "pilaamaton" yksilö, kannattaisi se myös pitää sellaisena ja taltioida tulevia aikoja varten.
Tuon ikäisiä Poloisia kun ei enää ihan joka nurkalle riitä.

Mutta jos sitä lisätehoa pitää ehdottomasti saada, halvimmat hevoset tulee varmasti 1.3 tekniikan myötä.
"Isolohko"-Polojahan saa jo satasella, joten tuohon rahaan tuskin kannattaa alkaa vääntämään pakosarja tai putkea.
Samaten on hieman kyseenalaista kannattaako tekniikanvaihtokaan: Sijoitat satkun toiseen ajoneuvoon ja ryhdyt kiusaamaan niitä pemareita... ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa