jetan vaihdelaatikko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eiZii89
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2006 16:58

jetan vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja eiZii89 » 30.12.2006 17:34

mistä voi johtua vw jetta -90 flair mallista hävisi kokonaan 4vaihde?öljyt vaihdettiin ihan liikkeessä mutta vika ei hävinnyt kokonaan vaan jumittaa vieläkin 4vaihde.liikkeessä sanottiin että voi johtua jostain laakerista.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 30.12.2006 17:54

Ei mene päälle ollenkaan? Voi olla siirtimessä tai syncrossa esim. en ole kauhean hyvin tutustunut noiden sisäiseen maailmaan. Onko 4 vai 5-lovinen laatikko. Ehjän laatikon saa melko halvalla, joten kauheesti ei kande korjausta miettiä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 30.12.2006 17:56

Vaihdevivusto voisi olla epäsäädössä?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 31.12.2006 14:41

veikkaan myös, että vivuston puslissa välystä liikaa ja ei keskitä kohdallleen...
eli säätö/ puslat uusiksi.

eiZii89
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2006 16:58

ViestiKirjoittaja eiZii89 » 31.12.2006 15:27

kyseessä on viisilovinen laatikko ja ei mennyt mitenkään päälle mutta kun vaihto öljyt menee jotenkin päälle kun käyttää sen 3vaihteen kautta.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 31.12.2006 16:45

Yleensä ainakin mulla on käynyt niin, että kun on säätänyt vivuston vähän vinoon niin vitonen tai pakki puuttuu, mutta alapuolen vaihteet löytyy vääristä paikoista.

Eli luultavasti nelonen menee päälle väärästä paikasta jos vivusto on vinossa/väljä. Vivuston väljyys on kyllä ihan yleinen kulumisesta tuleva ongelma joten ehkä kannattaa ne puslat uusia ja kokeilla säätää ensin. Osat kun ei montaa euroa esim. motonetissa maksa.

eiZii89
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2006 16:58

ViestiKirjoittaja eiZii89 » 12.1.2007 11:46

meni hermot vian etsimisessä niin päätin vaihtaa koko lootan ehjään käytettyyn on kylläkin dieselin loota...tippuuhan siinä vähän huippunopeus mutta kiihtyvyyttä tulee lisää..menee autoon n.400€ ku ostan siihen sen lootan ja sitte uuden kytkinpaketin + uuden koneen stefan...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.1.2007 3:39

Kokeile vielä siitä vanhasta askista sitten kun se on tallin lattialla että meneehän se nelonen päälle? ;)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.1.2007 11:30

Onpa kallis laatikko.. sillä oletuksella että ostat ton motonetin sachs paketin mikä on se 108e... käy hakee samalla marmoritiskiltä sinne vaiheelaatikon akselin sisää stefa ja pronssi holkki sille kytkimen käyttötangolle. Ja ehkä kandee vaihtaa myös vetarin stefat nekää ei paljoo maksa motonetistä

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.1.2007 12:17

...tippuuhan siinä vähän huippunopeus mutta kiihtyvyyttä tulee lisää..


Diisseleissä on kylläkin pidemmät välitykset ku bensavehkeissä. Eli huiput kasvaa ja kiihtyvyys huononee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa