Lähdettiin ajamaan pari kuukautta seisseellä autolla ja n. 70km jälkeen nyykähti, eikä vastannut hetken ajan kaasuun. Bensat poksahteli putkessa ja meno jatkui taas yhtä iloisesti kuin aikaisemminkin, tosin ajoittaisen pikku nypyttämisen saattelemana. Päästiin perille n. 100km päähän lähtöpaikasta ja pysähdyttiin hetkeksi, jonka jälkeen auto ei meinannut enää millään jaksaa käydä kunnolla saatika ottaa kierroksia. Saatiin nilkutettua auto hallille, koitettiin irroitella antureita ja todettiin ainakin lämpöanturi rikkinäiseksi sillä sen irroittamalla käynti hieman parani. Tätä ennen putkista tuli ihan tuhannen mustaa kuin jostain viri-TDI -koneisesta. Tarkastettiin peruskohteet eli virranjakajan pyörijät ja kannet, tulpat sun muut mutta niistä emme löytäneet vikaa. Seuraavana päivänä mitattiin päästöjä ja kengittämällä saatiin HC-lukemaan vissiin 4600 maksimit, eli bensaa auto saa aivan liikaa.
Tällä hetkellä auto on yhä siellä korjaamolla (jossa ei ilmeisesti meinaa oikein tapahtua mitään) eikä käy vieläkään kunnolla. Bensansuodatin ja lämpöanturi on ainakin vaihdettu uusiin ja bensan paineet ovat kuulema normaalit.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tai hyviä arvauksia missä vika piilee?
Golf GTI 16V PL käy rikkaalla
Valvoja: ffp jäsenet
Pajalla "korjasivat" auton. Määräjakajan vaihdolla auto alkoi taas toimimaan oikein. Sen lisäksi siis oli vaihdettu polttoainesuodatin ja lämpöanturi. Noh, pääsihän sitä reilut 250 kilometriä taas etenemään niin sama juttu: ensin nyykähti hetkeksi ja sen jälkeen loppumatka nypytellen. Tällä kertaa auto ei tosin tehnyt täyttä lakkoa vaan lähti vielä kotipihassa käyntiin mutta rikkaallahan tuo käy kun auto tärisee ja loppumatkasta alkoi keskikulutusnäyttämät kohoamaan vaikka ajelin nätimmin kuin alkumatkan. Onko tässä vehkeessä joku kirous vai mikä perkele tommosta aiheuttaa?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa