Passat 3B -97:Vilkut, lukot ja Vikakoodit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Corleone
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.5.2005 0:21

Passat 3B -97:Vilkut, lukot ja Vikakoodit

ViestiKirjoittaja Corleone » 16.5.2006 1:05

Jälleen tästä...

Nyt kun sain tuon USB kaapelin ja toimivan Vag Com version ja olen sitä kokeillut pari kertaa, pari kysymystä tähän väliin...

Ensin koodit, ekalla kerralla:

00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Ja sitten tänään toisella kerralla:

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-10 - - - Intermittent


Erehdyin myös tänään taas tekemään Comfort boksin output testin, tms. Tuloksena jälleen kuskin puolen vilkut jäi palamaan, ei auta muu kuin kenkä irti yli 30min. Mikä V***U siinä on?

Ajoin kotiin ja otin sen kengän irti, eiköhän tuo aamuun mennessä ole muistanut sammua.

Ja vielä, kuuluisiko tuossa vilahtaa vilkut kun häly menee päälle? Ei vilahda, torvi törähtää ja siinä kaikki.

Poliisit kävivät katsomassa mitä vittua tuo jätkä tekee keskellä yötä levähdysalueella, ajoivat viereen ja katsoivat että läppäriä naputtaa, Vag Com päällimmäisenä, morjesti ja lähti pois. Ei sentään pyytänyt samalla lukemaan vikakooDEJA Transporterista....

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 16.5.2006 9:02

Kannattaa tarkistaa takaoveen menevät johdot, jos siellä olisi katkos. Vilkut saa vilahtamaan koodausta muuttamalla, nyt sinne on koodattu se hälyttimen torvi.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.5.2006 10:01

Kannattaa tosiaan tarkastaa johdotus, ja tarkemmin läpiviennin liitin takaovelta. En tiedä löystyvätkö ajansaatossa, mutta ainakin tuossa kaksi liitintä olivat aika heppoisesti kiinni toisissaan. Lisäksi myös hapettuneet. Alkoivat kuiten toimimaan puhdistamisella.

Corleone
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.5.2005 0:21

ViestiKirjoittaja Corleone » 27.8.2006 19:45

No ni, nyt on johdot katsottu siitä B-pilarin ja oven väliltä, paskaa oli+teippiä ja sätöksiä. Liitokset tehty ja kaikki putsattu, näytti aluksi että nyt toimii mutta v**** marjat. Sisävälot syttyy millon sattuu ja sen myötä myös hälytin alkaa kiljumaan jos on päälle jätetty. (Toissa yönä oli alkanut huutaa klo 5 aamulla, klo 8 tuli kiinteistöhuolto sanomaan että autonne metelöi =) )

Nyt tuli tämmösiä:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 557 T
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04001
Shop #: WSC 05314
2 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1J1 907 044
Component: CLIMATRONIC S 6.0
Coding: 02000
Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
35-10 - - - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 919 880 A
Component: B5-KOMBIINSTR. M73 V07
Coding: 00142
Shop #: WSC 05311
IMMO-IDENTNR: VWZ5Z0U5022514
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 959 796 L
Component: Zentral-SG Komfort V41
Coding: 04097
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-10 - - - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent

End -------------------------------------------------------


Mitäs nuo nyt kaikki on? Ja mistä nuo helpoiten löytäisi ettei tartteis aina täältä kysellä? Nuo siis ennen liitoksien korjausta ja korjauksen jälkeen vain tämä:

Control Module Part Number: 3B0 959 796 L
Component and/or Version: Zentral-SG Komfort V41
Software Coding: 04097
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: 3B4959793L Tõrsteuergerát Fahr.V42
1 Fault Found:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-10 - - - Intermittent

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.8.2006 11:01

Johdinkatkos mukavuusjärjestelmän väylässä.

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 29.8.2006 15:59

Vilkut saa vilahtamaan koodausta muuttamalla, nyt sinne on koodattu se hälyttimen torvi.


Olisko jollain tuohon looraan coding table?

Tiedoista päätellen olisi samainen loota jota joskus yritettiin muuttaa, mutta eipä onnistunutkaan ihan normi adaptationilla joka puree 98->...
Edit: selvinnyt ettei ensimmäisiä comfortmoduleja (-97 vaikka onkin -98 tehtaanmalli) voi säätää.
Viimeksi muokannut -JuppeP-, 7.2.2007 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

msippala
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.7.2003 8:42

ViestiKirjoittaja msippala » 30.8.2006 7:52

Olisko tästä apua, RossTechiltä löytyi tämmöinen VAG-COM label file.
Käypänen siis ao malleihin:
Seat Leon/Toledo (1M)
Skoda Octavia (1U)
VW Bora/Golf (1J)
; VW New Beetle (1C/9C)
VW Passat (3B)
VW Polo Classic (9V)

Corleone
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.5.2005 0:21

ViestiKirjoittaja Corleone » 9.12.2006 19:28

Asiassa edetty sen verran että toisen takaoven lukon murtuneet liitokset juotettu uusiksi sieltä lukon sisältä ja vag-comilla todettu että kuskin puolen takaovi väittää edelleen olevansa ajoittain auki vaikka onkin kiinni.

Tuota vilkkujen väläytyksen ohjelmointia koitin myös etsiä mutta tuon yllä olevan adaptationin kanssa se ei onnistu, väärään boksiin. Oisko jollain ohjeita tuohon boksiin mikä tossa koslassa on eli 3B0 959 796 L?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 9.12.2006 20:09

Millä kilometri määrällä passatissa alkaa tälläisia mukavuuksia ilmetä?

Oletko kokeillut laittaa lukon kiinniolosta kertovat piuhat yhteen liittimeltä saranan vierestä? Jos silloin loppuu tuo hourailu auki olemisesta niin silloinhan vika on lukossa tai oven sisäisissä johjotuksissa.

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 17.12.2006 13:29

Hieman offtopic kyssäri tähän väliin, elikkäs mistä löytyy 97 tdi passatista (sedan) tuo OBD-portti. Kaapelit ja muut hepeneet on jo audia varten olemassa, muuta en ole onnistunut paikallistamaan tuota porttia :) Passatti on uudempi hankinta ja vois noi kooditkin lukaista...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.12.2006 13:37

^Kaverin isän passatissa just eilen katoin. Siinä käsijarrun vieressä on sellainen kuminen matto mihin saa kolikoita pystyyn ym ym.. Sen kangotat siitä pois niin on sielä alla.. Ei tarvi mitään työkaluja.

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 17.12.2006 14:29

No hevlettiläinen, kiitos pirusti katsotaan mitä auto näyttää kunhan emäntä sen joskus kotiin ajaa...

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 31.12.2006 19:02

oliko niille 3B passatin lukkojen mikrokytkimille jotkut tuotekoodit tiedossa ja joku paikka mistä ne ostaa tiedossa?

apparin takaoven kaksi piirilevyssä olevaa kytkintä antoi vastusta 10Mohmia johtavassa tilassa ollessaan, kolmas sentäs vielä toimii kunhan vaihtoi ketuiksi hapettuneet piuhat ja ehjäsi ketuiksi hapettuneet piirilevyn johteet (jokohan tohtisi laittaa hälyttimen torven piuhan kiinni...).

Corleone
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.5.2005 0:21

ViestiKirjoittaja Corleone » 6.1.2007 14:48

Oletko kokeillut laittaa lukon kiinniolosta kertovat piuhat yhteen liittimeltä saranan vierestä? Jos silloin loppuu tuo hourailu auki olemisesta niin silloinhan vika on lukossa tai oven sisäisissä johjotuksissa.


En ole vielä kokeillut, pitäisi kokeilla kunhan on taas intoa ja emännälle ja muksulle sopii...

kilometrejä on nyt 170tkm, on nuo kyllä jo temppuillut sen reilu 20tkm mitä auto on meillä ollut, välillä enempi välillä vähempi.

Sitä coding tablea tms ei vissiin keltään löydy että saisi ne vilkut välähtämään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa