Eli vikana on todella raskas/rikas tyhjäkäynti, pakoputkessa paukkuu moottorijarrutuksissa. Pakokaasumittari meni tilttiin auton seoksista, eli ei voi kuin arvata miten paksulla se käy.
Ahtopaineet nousee osakaasulla levottomiin lukemiin, kunnes bypass päästää takaisin kiertoon, jolloin auto nykäisee pari kertaa. On testattu myös ilman n75:sta, eli letkusta paine suoraan hukkaportille, eikä mitään vaikutusta, samanlailla nostelee ahtoja. Hukkaporttikin toimii normaaliin tapaan, kun lyödään painetta kellolle.
Täyskaasulla toimii kuitenkin hyvin.
Tähän mennessä vaihdettu kummatkin lambdat, ja moottorin lämpötilan anturi. Painetesti on tehty moneen kertaan, ja imuvuotoja ei ole.
Vikakoodeja ei ole löytynyt lambdojen vaihdon jälkeen.
On ajettu myös ilman maf:in piuhaa, eikä mitään vaikutusta.
En enää muuta vikaa itse keksi, kuin että imunokan säätö olisi paskana, tai sitten nokkien välinen ketju/kiristäjä olisi finaalissa, mutta ei moottori kumminkaan rallata, niinkuin yleensä käy, jos kiristäjä on rikki. Tai sitten kaasuläppä/asentotunnistin tai softavika...
Heittäkää hyviä vinkkejä mistä lähdetään vikaa paikallistamaan.
Huomenna menossa päiväksi huoltoon, niin olisi hyvä saada edes jotain vinkkejä mukaan.
1.8t seokset ja ahtopaineet viturallaan.
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa