moottorin paino muutoskatsastuksessa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

moottorin paino muutoskatsastuksessa?

ViestiKirjoittaja vitonen » 17.12.2006 19:21

Koneenvaihhto audiin edessä, eli 1,8:n tilalle 2,2-vitoskone. Vertailumoottori 1,8gte, eli tilavuus täsmää, teho rakennetussa moottorissa jää alle jne... Mutta se paino? Ei ole punnittu, mutta vahva oletus että turpiin tulee. Mistä noita tietoja ylipäänsä saa, kun ei tehdas niitä maahantuojallekaan ole ilmoittanut. Konttorilta pyydettiin tuomaan koneet puntariin, mutta ei kai nyt jumalauta vertailumoottoria tarvitse hankkimaan ruveta? Mites täällä yleensä noiden painojen kanssa on menetelty, ja mitn osoitettu?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.12.2006 19:25

Akselipainot on merkkaava asia, en nyt muista kuinka paljon alkuperäisen sai ylittää, jos sai. Koneen painolla sinänsä ei merkitystä. Helppoa kevennystä etuakselilta on mm. siirtää akku takakonttiin jos se on konetilassa.

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 17.12.2006 19:35

Onks tosi? Jos näin on, pelastit päiväni! Ake:n tkstissä puhutaan moottorin painosta, muttei akselipainosta. Itekkin alkuun ton asian arvelin olevan kuten sanoit, mutta tulee vissiin luettua lakia liian kirjaimellisesti.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 17.12.2006 19:52

Näin minäkin olen asian käsittänyt että kyse on vain akselipainosta eikä moottorin painosta.

Tuossa yksi projekti toisella foorumilla jossa asiasta ollut puhetta:
http://www.gti.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=9779


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa