mk2 pätkii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

mk2 pätkii

ViestiKirjoittaja MatteV » 21.11.2006 21:31

Eli -88 Golffi ja käy vaan kolmella pytyllä. 4. sylinteri on pimeänä ja sytkä puolelle on vaihdettu johdot, kansi ja pyörijä eikä auta. Auto käy kyllä tyhjäkäyntiä, mutta huonosti. Jos ottaa tulpanjohdon irti 1. , 2. tai 3. sylinteristä niin meinaa sammua mutta, 4. niin ei mitään vaikutusta. Missä vika?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 21.11.2006 21:44

Millä koneella tuo mahtaa olla?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 21.11.2006 21:45

Kai se on katottu irtotulpalla, että 4.pytty saa kipinää? Myös kannattaa koittaa eri tulppaa autoon. Koneitakin noissa golffeissa on erilaisia, mikäköhän tuossa on?

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 21.11.2006 21:48

unohtu tosiaan mainita, eli 1,6 ja sillä pierburgin pirulaisella =) niin ja auto "horrisee" kun painaa kaasua ja tuo ääni kuuluu ilmanputsarilta.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 21.11.2006 21:57

Tulpat uusiksi. Ja jos ei tolla tokene, niin puristuspaineet mittaukseen.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 21.11.2006 21:59

tulpatkin on uudet :( alkaa pikkuhiljaa turhauttamaan :(

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 21.11.2006 22:07

No jos se kipinää saa, niin sitten puristuspaineita mittailemaan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.11.2006 22:08

Katoppas vuotaako jarrutehostimen alipaineletku.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 23.11.2006 18:49

Puristuspaineet tarkastettu mittarilla...ei yli 2barin eroa ja paras paine oli siine 4. sylinterissä, mittasin koneen ollessa kylmä ja huonoin oli pikkusen päälle 8 ja paras noin 10bar. Mitäs nyt?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.11.2006 23:08

Oliko tulppien ulkonäössä mitään eroa? Tarkastitko tuon alipaineletkun?

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 25.11.2006 1:20

Juu, alipaineletku on tarkastettu ja on kunnossa.
1. 2. ja 3. sylinterin tulpat ok mut se neljännen nokinen. Venttiilien nostajatkin tarkistettu, kun niitä eräs autoasentaja epäili. Vian oltava ilmeisesti jossain kaasari puolella?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.11.2006 15:01

tuskin se kaasarista johtyy jos yks pytty on pimeenä kun mistä se kaasari voisi tietää mikä pytty siellä milloinkin imee seoksia.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.11.2006 15:20

Siis tuleeko sinne nelospyttyyn kipinää vai ei? Oletko toisia tulppia ja tulpan johtoja kokeillut?

niin ja auto "horrisee" kun painaa kaasua ja tuo ääni kuuluu ilmanputsarilta.
Vuoto jossain imusarjassa?

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 25.11.2006 19:58

On kokeiltu eri tulppia ja johtoja, Tulee kipinä ja on tarkistettu kaikki alipaineletkut mitkä lähtee imusarjalta eteenpäin. Tänään otin imusarjan irti ja huomasin samalla että se imusarjan lämmityssiilin virtajohto oli katkaistu, tuskin kuitenkaan se on syynä.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 26.11.2006 11:34

käykö kolffi lämpimänäkin huonosti?
Imuilmavuodot voi kokeilla vaikka startti-apu sprayllä, sitä ku suihkii esim. imusarjan ja kannen väliin ja katsoo muuttuuko kierrokset...

Se siili on aika tärkeä osa tuossa kaasarissa, etenkin kylmemmillä keleillä.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 26.11.2006 16:50

Kyllä käy lämpimänäkin huonosti. Tänä iltana lyön imusarjan ja kaasarin takaisin kunhan oon korjannu ton lämmityssiilin johdon.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 26.11.2006 21:09

Ei toimi. Tuli nyt samalla katottua vielä, että on jakopää kohdillaan. Ilman ilmanputsaria kuuluu ihan kuin kone sais kipinän liian aikasin/myöhään ja niin kuin työtahdin jälkeen ääni tulisi imusarjaan päin. Vaikeasti selitetty =)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 26.11.2006 21:22

Sytytyksen ajoitus tehty? (mielellään lampulla)

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 27.11.2006 17:59

Ei sen kummemmin mitä käsin ja korvakuulolla saa. Ja tuohan tekee sen hienosäädön ite alipaineella. Todennäköisesti siinä on sit venttiili paskana. Huomenna näkee kun otan kannen auki.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 27.11.2006 20:09

Jos se sytty on perseellään, niin se on perseellään. Ei se sitä itse osaa kohdalleen säätää jos perusennakko on mitäsattuu.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 28.11.2006 16:20

Eikös sitä perus ennakkoo säädetä pyörittämällä virranjakajaa?
Viranjakajan pyörittäminen ei ainakaan auttanu käyntiin, pahensi vain.
Ja hienosäädön kone tekee itsekseen tolla alipaineella, vai?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 28.11.2006 16:33

se alipaine aiheuttaa sytytysennakon muuttumisen kun kaasua painaa, mitenköhän se nyt oli myöhäsemmälle vai aikaisemmalle, vissiin aikaisemmalle vai en kyllä muista...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 28.11.2006 16:36

Eikös sitä perus ennakkoo säädetä pyörittämällä virranjakajaa?

noinhan se säädetään ja kyllä sen korva kuulolla suurinpiirtein kohdalleen saa

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 28.11.2006 19:18

Nyt selvis että on pakosarjakin halki molemmin puolin ja molemmista "kammioista", se ei kuitenkaan liene syynä tuohon "pörinään" ja huonoon käyntiin.
Taitaa olla helpompi ja "halvempi" kohta vaihtaa uus kone =)

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 28.11.2006 19:58

Mitenkäs tämä vika ilmeni, eli oliko autolle tehty jotain remonttia, vai ilmestyikö ihan "ajossa"?

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 29.11.2006 16:48

Ilmeistyi ajossa, ei tehty mitään remmonttia. Eilen avasin kannen ja tarkistin venttiilien kunnon varmuudenvuoksi vaikka puristus ja ohivuotomittaukset olikin tehty. kaikki näytti hyvältä lukuunottamatta karstoittunutta nelos pyttyä.
Mites Hall-anturi? Olen kuullut että voisi sekin aiheuttaa tuontyyppistä ongelmaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.11.2006 16:52

Joskus joku huhuili, että virranjakajan akselin väljyys voisi aiheuttaa myös pätkimistä yhdessä pytyssä (en muista, mikä). Tosin silloin sen pitäisi näkyä kipinän puutteena tai heikkoutena.

Jotenkin tuo edelleen kuulostaisi sytytyspuolen ongelmalta. Onko kipinä yhtä kirkas kuin muilla pytyillä ja jatkuvaa?

Edit: Myös hall-anturin temppuilu näkyisi kipinässä.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 29.11.2006 17:26

En nyt muista, mutta kuuluuko pyörijän liikkua noin 15-astetta edestakaisin kun kädellä pyörittää, vai olisiko tuo sitten sitä "väljää"? Pitää vielä tarkistella nuo kipinät joka pytystä erikseen kun saan koneen kasaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.11.2006 17:32

Ainakin mulla se pyörii käsillä tuon verran, mutta samalla tuntuu jousi, joka vetää pyörijän aina samaan asentoon. Tuo "väljyys" on säätövara alipaineella ohjattua ennakkoa varten.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 29.11.2006 18:03

Niin arvelinkkin, että tuo on se säätövara ja itsellä palautuu myös aina siihen keskelle.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.11.2006 21:12

Tuo säätövara on kyllä keskipako ennakkoa varten. Alipainekello sitten liikuttelee hallin pohjalevyä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.11.2006 21:43

Jep. Se, että keskipakosäädin palauttaa pyörijän samaan asentoon ei meinaa sitä, että alipainesäädin olisi edes toimintakunnossa.

Toisaalta, sillä alipainekellolla ei ole mitään vaikutusta auton huonoon tyhjäkäyntiin.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 9.12.2006 15:13

Eli autosta on nyt tarkistettu sylinterinkansi ja kaikki oli kunnossa, virranjakaja on uusi eli samalla myös hal-anturi on suljettu pois vika listalta. Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä ja virranjakajan kansi. Edelleen on sama vika ja kaasua painettaessa kaasari sylkee ulospäin höyryä/nestettä. Nyt on tarkistettu myös puristuspaineet lämpösellä koneella ja kolme näytti 10,5 ja ys 11,0 että pitäis puristustenkin olla kunnossa. Eikö kenelläkään muulla ole ollut vastaavanlaisia ongelmia?

VW Golf cl 1,6 (kaasari Pierburg 2e) -88

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 9.12.2006 22:05

Siis kaasari puskee käynnissä ollessaan höyryä, eikä ilmansuodattimen kotelo? :/

Jos kannessa ei kerran ollut mitään vikaa, niin tuollainen ilmiö kuulostaa aika erikoiselta. Jos kaasarista jotain tulee ylöspäin auton käydessä, niin imupuolella on kyllä jotain aika pahasti vinossa.

MatteV
-
Viestit: 21
Liittynyt: 16.6.2005 23:41

ViestiKirjoittaja MatteV » 16.12.2006 18:13

Koneeseen oli asennettu virinokka ja jako oli ilmeisesti hypänny...jaon laitoin kyllä kohdalleen, mutta ilmeisesti virinokassa ei merkit pitäny paikkaansa...kun nokkaa käänsi 3 pykälää myöhäselle ni kone kävi jotenkuten ja autolla pystyi ajamaan...nyt on vakio nokka ja kone käy kuin kello =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa