Alustasarja Passat V6 4Motion 2001 Variant

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lotukki
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.6.2006 17:59

Alustasarja Passat V6 4Motion 2001 Variant

ViestiKirjoittaja lotukki » 2.12.2006 17:26

Terve. Olisiko porukalla mitään suosituksia. Nykyisillä iskareilla ja jousilla ajettu 150 tkm ja tuntuu että jämäkkyys on kadonnut. Riittääkö iskareiden vaihto, vai kannattaako samalla vaihtaa myös jouset? Nyky mallissa ongelma siinä, että keula aika alhaalla. Katsastusäijä ajoi pukille ja karautti alakerran kiinni jarrurulliin. Etuiskarin alakiinnikkeistä maahan väliä 11 cm. Haluaisin kernaasti uuden alustan myötä joko säädöllä tai kiinteästi lisää maavaraa. Veettää mennä kauppakeskusten autohallleihin kun aina rohahtaa korkokkeen ylityksessä. Lisäksi vene perässä aika usein, joten "lowrider" ei ole minun kohdallani käyttökelpoinen. Kokemuksia ja kommentteja odotetaan mielenkiinnolla.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 2.12.2006 21:15

Jos kerran haluat lisää maavaraa tai alkuperäisen korkeuden niin silloin varmaan kannattaisi ostaa alkuperäiset jouset ja sachs/boge vaimentimet taikka jotkin muut hyvät iskarit.
Itse sain joskun escorttiin paljon lisää jämäkkyyttä alustaan sachs iskareilla, oli venekärryn kanssa helposti pohjassa vanhoilla iskareilla. Pelkät iskarit ei kyllä lisää maavaraa. Kaikki alustasarjathan taitaa olla madaltavia vaikka on säädettäviä.

lotukki
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.6.2006 17:59

ViestiKirjoittaja lotukki » 2.12.2006 22:29

Jep, selvittelin tuossa aihetta VW:ltä. Tuohon malliin on saanut kuulemma tehdastilauksena kolme eri alustavaihtoehtoa: Sport, normaali ja "huonon tien" varustus. Itselläni on koodien mukaan normaali. Onko kellään noita muita ja miten ne käyttäytyvät. Voisi kuvitella että ns. huonon tien varustus olisi näillä Suomen "sileillä" teillä paras vaihtoehto. Onko kellään kokemuksia "huonon tien" maavarasta?

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 2.12.2006 22:58

Onko Passatin vakioalusta tosiaan niin matala, että saa pohjakosketuksia aikaseksi? Tuli lähinnä mieleen, ettei autoon vain ole aikaisemmin asennettu madallusjousia, koska tähän mennessä tapaamani/ajamani vagien vakioalustat ovat olleet sitä luokkaa korkeudeltaan, ettei ole pelkoa pohjan raapimisesta normiolosuhteissa. 3BG Passattia en tosin ole ajanut, mutta 3B:tä kylläkin.

lotukki
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.6.2006 17:59

ViestiKirjoittaja lotukki » 2.12.2006 23:18

Tätä kysyin viime huollossa ja vastaus oli, että ei sitä näe...
Ihmettelin tuota itsekin. Onko tosiaan niin että jousien kierteitä ei pysty laskemaan ilman isoa purkutyötä vai oliko vastaus sarjassa "EVVK"? Jos on tiedossa joku suositeltava paikka joka osaisi sanoa tuon silmämääräisesti tai tsekkaamalla alle, niin olisin tiedosta kiitollinen. Kun ei tosiaan kiinnostaisi sitten hommata alkuperäisiä jos ne on kyseisessä mallissa noin matalat. Luulisi että ammattimies myös huomaisi onko jousi/iskari alkuperäinen, vai onko näillä metreillä kaikki merkinnät "syöpyneet". Itse en tiedä alkuperäisen ja mahdollisen madallussarjan eroja, joten en osaa sitä katsoa.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 3.12.2006 11:53

Käyppäs tuolla kyselemässä: http://variantuning.com/phpbb/index.php

Kerhossa on muutama vastaavanlainen auto...

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 3.12.2006 13:43

Omassa kulkineessa on vakioalusta, ja mielestäni melkoinen maastoauto. Ei kovin helposti saa pohjakosketuksia aikaiseksi. Mutta eikös nelikossa ole etuvetoiseen verrattuna korkeampi maavara...kai...

Pitäisi ruveta suunnittelemaan alustan päivitystä, alkaa tuo 160 tkm ajettu alusta olemaan jo tiensä päässä.

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 3.12.2006 14:34

Mulla tuommoinen vastaava, diiselillä tosin. Ei tuo maavara ainakaan 300 tkm ajetulla ole kovin hyvä enää. Koukku tuppaa nappaamaan aika monesti kiinni... Tuota samaa korotusta olen miettinyt ja hieman tutkinut, mutta ei normaaleilla vehkeillä hirveästi nouse. Mieleen on tullut jos laittais takapään apurungon ja korin väliin muutaman sentin korotuspalat ja samoin takaiskarin yläpäähän iskarin ja korin väliin. Tiedä sitten mitä mieltä katsastaja tuosta olisi. Saisi vaan maavaraa lisää eikä muuttaisi pyöränkulmia ollenkaan. Pitemmillä iskareilla/jousilla muuttuu nuo kulmat, ihan samoin kuin madalluksessa.

maxx78
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.12.2006 12:08

ViestiKirjoittaja maxx78 » 4.12.2006 12:17

mites paljon teillä on mitta pyöräkaaresta navan keskelle? tuo mitta on mulla merkattu rekkari otteeseen 340 mm, kun on muutos katsastettu. H&R jousilla oleva passat -98 ja maavaraa löytyy kyllä tuo 110 mm. renkaat 16".

JPa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.10.2006 8:45

ViestiKirjoittaja JPa » 14.12.2006 15:20

->Orm

Nelikossa on korkeampi alusta, oikein joskus mittailinkin sen, kun oli sellainen nelikkokin sopivasti tyrkyllä (tosin -03 3BG) eli omaan 3b -99 etuvetoiseen oli eroa n. 15mm

Mutta omalla kohdalla kanssa on 160tkm täynnä ja kiinnostaisi tuo alustan kalikoiden vaihto kanssa...

pari ongelmaa vain; kaupungin katulaitos yhtävällisesti teki katurempan siten, että vakio alustallakin raapii kanttariin, jos on enempi kuin kuski kyydissä eli vaikka lievä tontitus kiinnostaisi, niin ei taida tulla mitään siitä...
Toinen juttu on se, että viimeksi olen ropannut alustaa autostani paremmaksi 15v. sitten, jolloin kulkupelinä oli yksinkertainen takaveto riisikuppi... Mitähän tohon passattiin siis kannattais kaikenkaikkiaan uusia, noin tukevuuden palauttamiseksi (miksei vähän enemmänkin)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa