Golf II 1,3CL, johon vaihdettasiin 16V GTI tekniikka.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

Golf II 1,3CL, johon vaihdettasiin 16V GTI tekniikka.

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 3.12.2006 13:08

Olen suunnitellyt projektia, jossa tekisin sleeper golfin. Aihio olisi 1,3CL ja sellaista vuosimallia, että ei ole vähäpäästöinen (84-88/89) ja siihen sitten olisi tarkoitus laittaa 16V GTi (KR-kone, jotta ei muutu vähäpäästöiseksi).

Luin tuolta tekstit osiosta tähän hommaan liittyvän jutun, joka oli hyvin valaiseva. Juttu väittää, että myös 1,3 mallisesta on mahdollista muutostoskatsastaa GTin osilla, mutta minusta tämä jäi vähän kyseenalaiseksi. Jos muuttaa kaiken mitä tarvii virallisesti tarvitsee muuttaa, niin tiukalle menee tuon 35% kanssa... Kun akselistot ovat yhteensä 20%, moottori 12% ja vaihdelaattikko ja vaihteisto ja kytkin 9% niin siitä tulee 41%. Mitenkäs siitä päästään 35%? Pitääkö vain inssille uskotella, että "on sama kytkin ja vaihteisto kun alkuperiöisessä", niin homma skulaa?

Jos joku on tällaisen projektin tehnyt tai ylipäätään tietää jotain aiheesta, niin ajatuksia kaivattaisiin. Mitään osia en ole vielä ostanut, joten kaikki on vielä avointa. Olis vain niin pirun hyvä '87 1,3CL aihio kaverilla, että siihen olis kiva alkaa tehä. Auto muuten täydellises iskus, mutta kone kilahtanu.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 3.12.2006 13:50

27 taitaa olla likellä todellisia prosentteja

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 3.12.2006 14:59

Ja jos odottaa ensivuoden puolelle, kun prosentti säädökset silloin vaihtuvat ja kanta-auto tarkastus jää pois. Niin tuon tekeminen vaan katsastus näkökulmasta helpottuu.

Uusilla prosentti säädöksillä tulee tekniikanvaihtona prosenteiksi. 34%

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 3.12.2006 15:04

Aha... Empäs tiennytkään, että lakipykälät muuttuvat ensi vuonna. Pitää varmaan kollata AKEn sivuja, vai mistähän tämän infon löytäisi.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 3.12.2006 15:17

Aiempaa juttua prosenttisääntöjen muuttumisesta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=70413

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 3.12.2006 15:52

Kiitämme... Pitää perehtyä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.12.2006 22:01

Suosittelisin hommaamaan vm-89 GT Golfin tohon muuttumisleikkiin.

Siinä on jo vakiona levyjarrullinen taka-akseli, ajotietokone ja sporttisisusta.

Ei tarttis vaihtaa niin julmetusti osia!

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 3.12.2006 23:13

Ei sillä osien vaihdon määrällä niin väliä oo kun on käyttöauto ihan erikseen. Ja tarkoitus on tehä niin perusgolfin näkönen laite kun vain suinkin on mahdollista... Ja sitte ku kaverilla on se aihio, mistä jo mainostinkin.

Alustavissa suunnitelmissa on siis ostaa kaverilta se aihio, sitte hakee ens keväänä saksan reissun yhteydessä 16V tekniikanluovuttuja ja lopulta ilmojen lämmettyä alkaa väsäileen. Rahakin on vielä yksi ongelma - opiskelijalla kun sitä ei liikaa ole.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 4.12.2006 0:21

Niin, sillä vaihdettujen osien määrällähän ei enää ensi vuonna ole juurikaan merkitystä, noin prosenttien kannalta. Laskeskelee vaan, että miten tulee halvimmaksi. Tuo saattaa olla melko hyvä vaihtoehto tuoda osa-auto saksasta.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.12.2006 8:51

Kannattaisko ekana kattoo paljonko joutuu maksamaan veroja siitä saksa-16v:stä ja sit miettiä kannattaako tehdä hirvee homma tekniikan vaihdossa, muutoskatsastaa auto, hukata tyhjä saksa-kori, hukata se loppuunajettu 1.3 tenkiikka, korjata omia asennus mokia jne jne.
Ja sitäpaitsi ne saksa autot on yleensä aina parempi peltisiä kuin suomiautot... Ja prosenttivapaita. Mää en enää ees miettis vaihtaa 20v vanhaan autoon tekniikkaa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 4.12.2006 10:13

kai nuita teinien ja ruosteen raiskaamia 16v golffeja ihan pörssistä löytyy. Ei semmosta meren takaa kannata hakee, jos haluaa pitää budjetin järki tasolla.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 4.12.2006 12:32

Ajat on muuttuneet ja Golf mk2 16vee tekniikanvaihdon järkevyyttä kannattaa tosiaan miettiä hetki.

Oma ehdotuksen on, että osta suomesta tai saksasta 16v ja tee siitä 1.3c:n näköinen, huomattavasti helpompaa ja ehkä halvempaakin kuin 1.3 -> 16v tekniikanvaihto. Jos taas haluat näprätä tekniikkaa niin tehoja lisää, ei se vakio 16v kovin raketti ole muutenkaan.

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 4.12.2006 13:50

Dona: Mielestäni Saksa-autosta ei tarvi maksaa veroja, jos sitä ei rekisteröi Suomeen?

jekku: Varmaan löytyy joo, mutta en haluaisi mitään teinien raiskaamaa. Tulee fiksuun ja filmaattiseen ajoon, jos tulee. Ei toki ole poissuljettua, että jos suomesta löytyy joku hyvä yksilö, niin sellaisenkin voisi hankkia...

Tuomas: Ihan hyvä näkökanta, tätäkin voisi miettiä. Kyllä 139 hv on mun näkökulmasta noin 900 kiloiseen autoon aika paljon. Ottaen huomioon, että nykyisessä kulkupellissäni on 64hv ja se painaa 1050kg.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.12.2006 14:02

Tuossa verojen maksamis juttussa ajettiin takaa sitä, että kannattaisiko enemmin maksaa verot tuosta tuonti autosta. Kuin se että alkaa jostain suomiautosta rakentamaan prosenttipeliä ja hukkaamaan aikaa/rahaa tuohon rakenteluun.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 4.12.2006 14:20

Ajattelin lähinnä elimen luovutukseen jotain huono koppasta.
Kato ainakin semmonen yksilö jossa on nahkat, sähköt ja ilmastointi niin tulee tähän tylsään kakkis kantaan piristystä.
Tosin ulkonäkö on tehtaan jäljiltä lähes valmis.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.12.2006 14:46

Omaa karvalakkimallia olen yrittänyt varusteilla saada itseäni miellyttävämpään kuntoon -täytyy todeta, että ei ole ihan halpaa lystiä se. Jotakin jää aina puuttumaan heikommin varustellusta, kuten joku ilmastointi, kattoluukku ja sähkölasit, joita on vaikea asentaa jälkikäteen. Edukkaammaksi tulee ostaa valmiiksi varusteltu malli.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.12.2006 1:29

Hyvä esimerkki on tuo mun kakkis. 16v special GTi, auto makso 1200€ ja veroja tuli päälle 470€.

Luulenpa että kalliimmaks tulee hommata ensteks se 1.3 ja sit vielä tekniikanluovuttaja + kaikki muu siihen päälle.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.12.2006 8:18

^Tätä just tarkotin...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.12.2006 13:04

Olikos 1200€ suomeen tuotuna?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.12.2006 13:19

Tuskinpa ellei auto sitten maksanut 200-400e


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa