Mistä vr6 puhalsi öljyt pihalle?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä vr6 puhalsi öljyt pihalle?
Nyt tuli semmonen ropleema tuon auton kansa, että öljyö laski allesa. Auto on seissyt nyt kolme päivää kovien pakkasten takia ja viimeisen kerran ajoin autolla kun pakkasta oli noin -20 astetta. Tänään sitten menin pihalle ja otin peitteen auton päältä pois ja huomasin, että auton peitteen etuosa (joka menee siihen puskurin alle) on ihan öljyssä. Vuotopaikkaa rupesin etsimään mutta en löytänyt mieluisaa. Ennen ei ole moista tehnyt joten luultavasti jokin jäässä, mutta mikä?? Autossa ei toimi tällä hetkellä lohkolämmitin.. Konetila ei näyttänyt pahemmin olevan öljyssä ainakaan päältä päin eikä alle mahdu katsomaan mataluuden takia. Onko kellään kokemuksia tällaisista jäätymisistä?
mistä vr6 puhalsi öljyt pihalle?
noi öljynlauhduttimen o-renkaat maksaa vw:llä noin 9€.vaihdoin juuri boraan ko. tiivisteet(lauhdutin on samanlainen),meni ehkä 7min nosturilla.onko öljyt varmasti moottoriöljyä?mulla työnsi viime talvena ohjaustehostimen letkusta jonkun verran nestettä pihalle ekoilla kovila pakkasilla,siis tossa vr6 ventossa.auttoi kun vaihto kiristettävän klemmarin tehostimen säiliöltä tulevaan letkuun sen alkup. tilalle.
Itsellä vr6 vuoti kampiaksilan stefa eli sielä apukuskin puolella. Ei oo kova homma vaihtaa,mutta hihnapyörä on sitte työläs ottaa irti jos ei oo siihen tarkoitettua avainta. Kyselin vw:ltä noita öljynlauhduttimen tiivisteitä niin ne alkas nauramaan ja sano että ei sielä mitään lauhdutinta oo.. Katottiin yhden korjaajan kans niin kyllä sinne yhteen paikkaan menee ainakin vesiputkia (se mötikkä siinä öljynsuodattimen oikealla puolella) niin ja jos otatte hihnapyörän irti niin muistakaa vaihtaa uus pultti siihen!! Se kiristetään 100nm+90astetta
Overdrivestä lainasin seuraavaa:
Lisää viilaa, eli se tuskin on myöskään öljynjäähdytin:
Toivottavasti joku piti näitä tietoja hyödyllisenä ja hylkää tuon lauhdutin sanan käytön väärässä asiayhteydessä.
Jääkaapissa sähkömoottorin käyttämä kompressori (K) puristaa jäähdytysaineen höyryä (h) suurempaan paineeseen. Puristuksessa lämmennyt höyry virtaa lauhduttimeen (L), jossa se jäähtyy ja nesteytyy. Sen jälkeen neste virtaa kuristusventtiilin (Ku) kautta pienempään paineeseen ja alkaa kiehua jääkaapin kylmätilassa olevassa höyrystimessä (H). Jäähdytysaine ottaa höyrystymiseen tarvittavan lämpömäärän jääkaapista, jolloin kylmätilan lämpötila laskee. Sitten höyry virtaa kylmätilan ulkopuolelle takaisin kompressoriin ja sama prosessi toistuu uuelleen.
Jääkaapissa on lauhdutin ja tosi kireissä dragstereissa joissa kiihdytyksen aikana vaihdelaatikon öljy muuttuu höyryksi joka pitää lauhduttaa takaisin nesteeksi jottei vaihdelaatikon öljy haihdu höyryn muodossa mittatikun aukosta taivaan tuuliin ja vaihdelaatikosta lopu öljy.
Lisää viilaa, eli se tuskin on myöskään öljynjäähdytin:
Se ei muuten ole jäähdytin vaan lämmönvaihdin. Se auton syyläri on jäähdytin. Jäähdyttimen ja lämmönvaihtimen ero tulee siitä kun lämpöä siirretään nesteeseen.
Toivottavasti joku piti näitä tietoja hyödyllisenä ja hylkää tuon lauhdutin sanan käytön väärässä asiayhteydessä.
Viimeksi muokannut Levis, 19.2.2006 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Haettiin öljynlauhduttimeen 2kpl stefaa, jotka olivat yhdessä. Vaihdettiin, homma oli joku 10min homma ja silti tulee ulos öljyä. :(
En tiedä kun vw:n myyjä ei tuntenut koko sanaa lämmönvaihdin, vaan sanan öljynlauhdutin.
Olisiko jossain netissä räjähdyskuvaa kyseisestä kompleksista. Jostain siitä öljynsuodattimen vierestä se vuoto on.
Pakko saada golffi kohta takaisin ajoon :(
En tiedä kun vw:n myyjä ei tuntenut koko sanaa lämmönvaihdin, vaan sanan öljynlauhdutin.
Olisiko jossain netissä räjähdyskuvaa kyseisestä kompleksista. Jostain siitä öljynsuodattimen vierestä se vuoto on.
Pakko saada golffi kohta takaisin ajoon :(
^Tuon periaatteen mukaan kaikki ahtimet ovat turboja ja raskaankaluston laitteet rekkoja.
Perus autoasentaja tuskin tietää eroa lauhduttimella tai lämmönvaihtimella. Voisin lyödä vetoa että kaikki tutut asentajat sanoisivat sitä lauhduttimeksi jos se öljyä jäähdyttää.
Ei luulis kuitenkaan olevan niin vaikea uskoa, että lauhdutin muuttaa höyrystyneitä molekyylejä takaisin nestemäiseen muotoon. Tälle toimeenpiteelle taitaa olla harvemmin käyttöä keskiverto autoissa. Sanoi sitä lauhduttimeksi vaikka kuinka moni asentaja. TOsin voihan se ollakin lauhdutin, en kyseistä moottoria niin hyvin tunne. Epäilen kuitenkin, että öljy on nestemäisenä tuon osan läpi kulkiessa, koko ajan. Eli se toimii öljyn lämmönvaihtimena.
Noissa jääkaapeissa esim. on lauhduttimia:
http://www.solarpower.fi/products.php?g1=a1c76f
Tässä opuksessa selvitetään sivulla kolme, miten lauhdutin toimii:
www.geopro.fi/material/kaytt_man_gsshnet.pdf
Sitten hieman ydinvoimaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinvoima
Edellisestä lainaten:
Aamen.
Perus autoasentaja tuskin tietää eroa lauhduttimella tai lämmönvaihtimella. Voisin lyödä vetoa että kaikki tutut asentajat sanoisivat sitä lauhduttimeksi jos se öljyä jäähdyttää.
Ei luulis kuitenkaan olevan niin vaikea uskoa, että lauhdutin muuttaa höyrystyneitä molekyylejä takaisin nestemäiseen muotoon. Tälle toimeenpiteelle taitaa olla harvemmin käyttöä keskiverto autoissa. Sanoi sitä lauhduttimeksi vaikka kuinka moni asentaja. TOsin voihan se ollakin lauhdutin, en kyseistä moottoria niin hyvin tunne. Epäilen kuitenkin, että öljy on nestemäisenä tuon osan läpi kulkiessa, koko ajan. Eli se toimii öljyn lämmönvaihtimena.
Noissa jääkaapeissa esim. on lauhduttimia:
http://www.solarpower.fi/products.php?g1=a1c76f
Tässä opuksessa selvitetään sivulla kolme, miten lauhdutin toimii:
www.geopro.fi/material/kaytt_man_gsshnet.pdf
Sitten hieman ydinvoimaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinvoima
Edellisestä lainaten:
Lauhduttimessa suljetun vesikierron vesi lauhdutetaan höyrystä jälleen vedeksi.
Aamen.
No nyt löyty ainaki yks paikka mistä toi auto valuttaa öljyä.. Elikkä auto on nyt seisonu oisko viikon verran ja nyt ajattelin koittaa käyntiin. Tietenkään lohkolämmitin ei autossa toimi ja eihän se käyntiin jaksanut lähteä. Pitää nyt odotella lämpimimpiä kelejä. No, katsoimpa auton alle siinä kun koitin käynitellä ja huomasin että öljyä valuu ihan norona jostain. Paikallistin vuotokohdan mutta ei oo tietoa että mikä kyseinen osa on?? Elikkäs tuosta alemmasta linkistä näätte kuvan. Se on siinä moottorin etupuolella edestä päin katsottuna aika koneen alaosassa.
tuossa kuva:
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2603330
Auttakee!!
tuossa kuva:
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2603330
Auttakee!!
toi on justii toi lämmönvaihdin, öljynjäähdytin tai öljynlauhdutin, mitä nimee siitä nyt kukakin haluaa käyttää... toissa päivänä omaan tiivisteet sinne vaihdoin.
tossa osanumerot tiivisteille 038117070A, 038117070
levis: volkkarin kuitissa lukee öljynlauhduttimen tiiviste, ite naureskelin sitä kun kuitin sain...
tossa osanumerot tiivisteille 038117070A, 038117070
levis: volkkarin kuitissa lukee öljynlauhduttimen tiiviste, ite naureskelin sitä kun kuitin sain...
Joo no pitää kysellä jos jostain saisi tänne syrjäkylille noi tiivisteet. Mutta nyt on kyllä pakko kysyä kun kattoo tota "Arskan" ville-ristoa, että paljos tota on madallettu. Ei kuulu tähä topikkiin mutta kysympähä samalla. Oisi itsellä tarkoitus madaltaa lisää autoani. Onko mitään tietoa paljon on mittaa lokasuojan kaaresta pyörän napaan?
Kysy niitä motonetistä, voi olla että ne sais niitä tilattua. Ite vaihdoin kans noi o-renkaat sinne niin oli niistä vanhoista toinen poikki. Eli et oo ainut todellakaan jolla ne o-renkaat on menny tänä talvena:) osanumerot tiivisteille 038117070A, 038117070
Soita motonettiin ja kysy että onko noilla numeroilla mahdollista saada ne tiivisteet.
Soita motonettiin ja kysy että onko noilla numeroilla mahdollista saada ne tiivisteet.
Tietäiskö joku että onko lämmönvaihtimessa mitään eroa (ilmastoitu/ei ilmastoitu)?
Kävin volkkarilta ostamassa nuo kuuluisat tiivisteet tuonne lämmönvaihtimeen joita lähes jokainen on tainnut jo vaihtaa. Omaa tyhmyyttäni ostin ennenkuin katsoin lämmönvaihtimeen ja vääränlainen sieltä tietysti tuli. Toinen on o-rengas jolle en löydä paikkaa mistään, ja toinen on stefa. Eli piti laittaa toinen vanha stefa tiivisteliiman kanssa. Vuosimalli ainakin tuli vw:n varaosamyyjälle varmasti tietoon, joten miten siellä myytiin vääränlaista??
Kävin volkkarilta ostamassa nuo kuuluisat tiivisteet tuonne lämmönvaihtimeen joita lähes jokainen on tainnut jo vaihtaa. Omaa tyhmyyttäni ostin ennenkuin katsoin lämmönvaihtimeen ja vääränlainen sieltä tietysti tuli. Toinen on o-rengas jolle en löydä paikkaa mistään, ja toinen on stefa. Eli piti laittaa toinen vanha stefa tiivisteliiman kanssa. Vuosimalli ainakin tuli vw:n varaosamyyjälle varmasti tietoon, joten miten siellä myytiin vääränlaista??
Viimeksi muokannut LMK, 1.12.2006 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olisko tästä apua vr6 miehille: http://www.kolumbus.fi/m-verstaat/vr6oils.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa