audi S4 jarrulevyt
Valvoja: ffp jäsenet
audi S4 jarrulevyt
noniin..kävipä tuossa liukkailla keleillä niin että audi ilmeisesti karkasi kuljettajalta käsistä loistavan luisun päätteeksi johonkin kovaan ja etujarrulevy vinkuraksi..mistähän olis mahdollista etulevyjä kysellä/saada ja millä hinnoin..laakkoselta saa mutta hinta on aika hulppea..sorvauskin on käynyt mielessä mutta taitaa olla parempi vaihtoehto ostaa uudet laikat..auto on vuosimallia 1992..
Viimeksi muokannut huapala, 1.12.2006 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
ei muussa tilanteessa kuin jarruttaessa..vai onko voinut tapahtua niin että kuuma levy on äkkiä kylmennyt esim vesilammikkoon ajettaessa..auton ajettavuus on muuten ihan normaali niin kiihdyttäessä kuin tassaisella nopeudella ajettaessa mutta jarruttaessa "vapinaa"..käsijarrulla jarruttaessa ei mitään poikkeavaa.
Oletetaan, että siinä on original ns. UFO -levy. Noita on käytetty tietyissä malleissa sen takia, että jo 15" vanteen sisälle saadaan suuriläpimittainen levy.
310 mm levyssä riittää kyllä normaalikäyttöön jarrutusteho, mutta noiden ongelma on lämpeneminen ja sitä kautta vääntyminen. On harvinaisempaa, että tuollainen levy ei täristä kuin se, että täristää.
Jos pieni vapina polkimessa ei haittaa, anna olla, koska jarrut toimivat ihan normaalisti. Jos hankit uudet levyt, voi olla, että toimivat pitkäänkin, mutta kuumettuaan ensimmäinen vesilätäkköön ajo kierouttaa levyn. Noita saa varmaankin tilaamalla Laakkoselta (eivät ole edes Saksassa halvempia), eikä hintakaan enää ole paha, keväällä nuo olivat 170€ kpl ja viime vuonna yli 200€.
Itse olen noita elvytellyt tekemällä satasen vauhdista muutaman peräkkäisen tönkköjarrutuksen. Sen jälkeen jokunen kilometri jäähdyttelyä. Auttaa jonkin verran.
310 mm levyssä riittää kyllä normaalikäyttöön jarrutusteho, mutta noiden ongelma on lämpeneminen ja sitä kautta vääntyminen. On harvinaisempaa, että tuollainen levy ei täristä kuin se, että täristää.
Jos pieni vapina polkimessa ei haittaa, anna olla, koska jarrut toimivat ihan normaalisti. Jos hankit uudet levyt, voi olla, että toimivat pitkäänkin, mutta kuumettuaan ensimmäinen vesilätäkköön ajo kierouttaa levyn. Noita saa varmaankin tilaamalla Laakkoselta (eivät ole edes Saksassa halvempia), eikä hintakaan enää ole paha, keväällä nuo olivat 170€ kpl ja viime vuonna yli 200€.
Itse olen noita elvytellyt tekemällä satasen vauhdista muutaman peräkkäisen tönkköjarrutuksen. Sen jälkeen jokunen kilometri jäähdyttelyä. Auttaa jonkin verran.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”