Golf 3 GTI 8v -94/-95 ADY Nykii!!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 GTI 8v -94/-95 ADY Nykii!!
Nyt alkaa menemään herneet nenään. Eli golffi nykii alakierroksilla kun alle 2t kierroksilta painaa kaasun pohjaan niin auto nykii eikä oikein jaksa kiihtyä. Moottorijarrutuksessa auto nykii alhaisilla kierroksilla todella voimakkaasti. Alkaa tässä ideat loppumaan. Auto tekee myös sellaista, että ei lähde kylmänä käyntiin ilman kaasua eikä käy kylmänä tyhjäkäyntiä, tämä vika paikannettiin ruiskun läppäkoteloon joka vaihdettiin. Käyntivika ei kuitenkaan läppäkotelon vaihdolla tullut kuntoon.
Vikakoodit on luettu: Ilmoitti vikaa moottorinohjaukseen/lämpötilatunnistimeen? Se on kokeiltu uudella, ei vaikutusta. Ilmoitti vikaa myös nakutustunnistimeen. Voisiko nykiminen johtua tästä? Huohotusputket on tarkastettu silmämääräisesti. Ja sitten tämä ruiskun läppäkotelo (280e laakkoselta) on vaihdettu. Auto katsastettu pari viikkoa sitten, päästöt oli kohdallaan. Eli mitä muuta vielä vois kokeilla? Kohta on korjaukseen upotettu puolet auton hinnasta.
Nyt apuja kiitos!
Tais osua mulle se maanantai kappale.
Vikakoodit on luettu: Ilmoitti vikaa moottorinohjaukseen/lämpötilatunnistimeen? Se on kokeiltu uudella, ei vaikutusta. Ilmoitti vikaa myös nakutustunnistimeen. Voisiko nykiminen johtua tästä? Huohotusputket on tarkastettu silmämääräisesti. Ja sitten tämä ruiskun läppäkotelo (280e laakkoselta) on vaihdettu. Auto katsastettu pari viikkoa sitten, päästöt oli kohdallaan. Eli mitä muuta vielä vois kokeilla? Kohta on korjaukseen upotettu puolet auton hinnasta.
Nyt apuja kiitos!
Tais osua mulle se maanantai kappale.
mulla samankaltaista vikaa 2E moottorissa ja vikakoodiksi ilmeni myös nakutustunnistin jonka vaihdoin ja ainakin nykiminen loppu. Oli tarkoitus itelläkin perustaa threadi tuota mun vika hommaa varten, mutta ei kiireiltä ehtinyt, joten meneehän se tässäkin.
Mul teki auto siten että käynnistyy kyllä hyvin, mutta kierokset heittelee siinä 1000 ja 1200 sekä välillä käy normissa n.800rpm. Sitten pitemmän ajon aikana (noin 30km, ilma +0) yleensä pysähtymisen jälkeen alkaa armoton nykiminen ja rykiminen, autolle pitää antaa kunnolla leipää ennenkuin risteyksestäkään pääsee liikkeelle, kiihdytyksessä tuntuu silloin nykimistä, ja tasakaasulla myös siinä määrin että pitää pysähtyä, auto ei kuitenkaan sammunut missään vaiheessa.
Auto seis, jätin sen kuitenkin käymään ja vilkaisu konehuoneeseen, vähä pientä kolistelua ja ei auta. Kuitenkin tämä vika parantui nyt tuon nakutustunnistimen vaihdon, sekä ECU:n ja muiden antureiden liittimien putsauksella ja myös kaasuläppäkotelon kävin läpi putsaamalla.
Tuo kierrosten levoton oireilu jatkuu yhä, imuilmavuotoa veikkaan... tai sitten joku helvetin kallis anturi... kulutus normaali...
Muuten, kuuluuko imusarjan olla "kylmä" ajon jälkeen kokeiltuna, näillä keleillä???
Mul teki auto siten että käynnistyy kyllä hyvin, mutta kierokset heittelee siinä 1000 ja 1200 sekä välillä käy normissa n.800rpm. Sitten pitemmän ajon aikana (noin 30km, ilma +0) yleensä pysähtymisen jälkeen alkaa armoton nykiminen ja rykiminen, autolle pitää antaa kunnolla leipää ennenkuin risteyksestäkään pääsee liikkeelle, kiihdytyksessä tuntuu silloin nykimistä, ja tasakaasulla myös siinä määrin että pitää pysähtyä, auto ei kuitenkaan sammunut missään vaiheessa.
Auto seis, jätin sen kuitenkin käymään ja vilkaisu konehuoneeseen, vähä pientä kolistelua ja ei auta. Kuitenkin tämä vika parantui nyt tuon nakutustunnistimen vaihdon, sekä ECU:n ja muiden antureiden liittimien putsauksella ja myös kaasuläppäkotelon kävin läpi putsaamalla.
Tuo kierrosten levoton oireilu jatkuu yhä, imuilmavuotoa veikkaan... tai sitten joku helvetin kallis anturi... kulutus normaali...
Muuten, kuuluuko imusarjan olla "kylmä" ajon jälkeen kokeiltuna, näillä keleillä???
kyl tuo kulutus tipahti noin 0,2 - 0,3 litraa satkul (luottaen ajotietokoneen antamiin tietohin ennen ja jälkeen), mutta tuohon voi vaikutta myös nuo muut mitä touhusin siinä, esim. kaasuläppäkotelo...
Sitte muuten siitä nykimisestä, täällä on ollu puhe jo aikaisemmin tuollaisesta nykimisestä, siinä kylläkin oli puhe 2E koneesta, mutta voi vaikuttaa myös tohon.
Eli se Hall-Anturi vois olla hyvä kokeilla vaihtaa.
nii ja muutenkin sytytyspuolen tarkastus. kansi,pyörijä,tulpat ymsyms...
Sitte muuten siitä nykimisestä, täällä on ollu puhe jo aikaisemmin tuollaisesta nykimisestä, siinä kylläkin oli puhe 2E koneesta, mutta voi vaikuttaa myös tohon.
Eli se Hall-Anturi vois olla hyvä kokeilla vaihtaa.
nii ja muutenkin sytytyspuolen tarkastus. kansi,pyörijä,tulpat ymsyms...
virranjakaja käteen, muutamat ruuvit kyljistä irti (jotka pitää hall-anturin metallikehikkoa kiinni) sitten törmäät muutamaan lukkoprikkaan jotka on vittumainen irroittaa huonoilla pihdeillä :) sitten tasasesti nostamalla sitä hall-anturin metallikehikkoa meisselillä alkaa homma valottua paremmin....
Ylitjo sanoi:
mulla samankaltaista vikaa 2E moottorissa ja vikakoodiksi ilmeni myös nakutustunnistin jonka vaihdoin ja ainakin nykiminen loppu.
Oliko nakutusanturin vaihtaminen helppoa? Mitä olen lukenut niin oikea kiristysmomentti olisi hyvinkin oleellinen tätä vaihdettaessa, jotta anturi tunnistaisi vain ne oleelliset koneen värähtelyt. Käytitkö momenttiavainta vai kiristitkö anturin ihan käsituntumalla sopivaksi?
sitte pitää vetää 4 kertaa syvää henkeä ja aloittaa tarkistelu...
Bensan saanti (pumpun toiminta, mahdolliset vuodot yms.)
Sytytysjärjestelmä (aloita tulpista <-- kipunoiko?)
Jos kipinä tulee, niin sitten vaan ruiskun (bensan) puolelle asioita klaaraamaan
Ja korjausopas on tässä vaiheessa kätevä käydä vaikka lainaamassa....
Bensan saanti (pumpun toiminta, mahdolliset vuodot yms.)
Sytytysjärjestelmä (aloita tulpista <-- kipunoiko?)
Jos kipinä tulee, niin sitten vaan ruiskun (bensan) puolelle asioita klaaraamaan
Ja korjausopas on tässä vaiheessa kätevä käydä vaikka lainaamassa....
Vika paikannettu ja korjattu: Sytytyksen ohjausyksikkö rikki. Mittasin puolan, näytti 3.2k ohmia vaik ois pitäny näyttää ääretöntä ja eiku uus puola, ei toiminu silläkään vaik puola näytti ääretöntä ku mittasin. Sit mittasin puolan uudestaa ku oli se ohjausyksikkö kiinni ja sit näytti 3.2k ohmia taas ja ei muutakun motonet vaihtaan puola ohjausyksikköön, joka vanhaan puolaan kiinni ni sillähän se pelitti.
Sytytyksen ohjausyksikkö oli motonetissä vähä reilu 30euroa. Vikakoodeja en ole nyt lukenut, mutta silloin se nakutustunnistimen vikakoodi ilmeisesti lähti pois. On herännyt vahva epäily että tämä nykiminen ja käyntiongelmat johtuu siitä että: n. 2kk sitten autoni oli korjauksessa jossa vaihdettiin mm. venttiilivarren kumit, tämän korjauksen yhteydessä ilmeisesti ruiskun läppäkotelon sähköliitin on irroitettu josta seurasi että läppäkotelon "pää meni sekaisin" eli se olisi pitänyt käydä sopeuttamassa merkkihuollossa jollain diagnostiikka ohjelmalla. Eli todennäköisesti turhaan ostin uuden läppäkotelon. Ens viikolla pitäis saada auto sopeutukseen ja toivotaan että se nyt tulisi sillä kuntoon.
Viimeksi muokannut piiSami, 20.11.2006 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luulisin että 2e ei ole niin tarkka kaasuläpän sopeuttamisesta ja sehän on erilainen kuin ADY moottorissa. Kannattaa soittaa merkkihuoltoon ja kysyä sieltä. Itse vein autoni sinne sopeutukseen, totesivat vain että kyseiseen autoon on turha vaihtaa muuta kuin öljyjä ja bensatankin korkkia ilman että käyttää auton sopeutuksessa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa