seat leon + 2.7 biturbo ihmettelyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

seat leon + 2.7 biturbo ihmettelyä

ViestiKirjoittaja leppala » 28.11.2006 17:41

Tulipa tuossa mieleen, että miten nämä nykysäännöt sallisivat seuraavan tekniikanvaihdon.
Esimerkki: muutos tehtäisiin neliveto 1.8t leonin pohjalle. Eli voiko tehojen puolesta verrata etuveto cupran tehoihin (225hv), ja neliveto cupran litratilavuuteen (2.8)?
Jos vertaus onnistuu näin, niin periaatteessahan biturbo on isolla rahalla asennettavissa normi nelivetoon, eikö?
Ja ei, en todellakaan ole itse lähtemässä moiseen projektiin ;)

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 28.11.2006 18:32

tossa riittäs hommaa:D mut vois tulla aika muikee peli!!:D:D

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 28.11.2006 22:13

Mitenköhän se leveä V sopis sinne kun 2.8 on VR-lohkolla...

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 29.11.2006 8:01

Jos nämä itseään viisaina pitävät tyypit tuolla AKE:n päässä päättäisivät valmistajan puolesta että nämä ovat/eivät ole samaa mallisarjaa niin konversio olisi mahdollinen/ei mahdollinen.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.11.2006 10:19

Teho ja tilavuus vertailu täytyy tehdä samaan moottoriin, eikä tuo moottori muutenkaan istu pirkkavolkkarin keulalle muutoin kun koko voimaansiirtojärjestelmä muutamalla.

Ja miksikö ei? Seatissa kone on poikittain, ja Biturpo pitkittäin. Ei se vaan käy.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 29.11.2006 10:54

http://www.oct-tuning.hu/referencia.php?id=36

Kyllä noita jotkut etevät on poikittais pannuhuoneeseenkin laittanu. Lattian ja tulipellin osalta menee kyllä rakenteluksi.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.11.2006 11:12

Melkoset vetarit tossa kapistuksessa. Kelpais!

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 29.11.2006 12:08

Teho ja tilavuus vertailu täytyy tehdä samaan moottoriin, eikä tuo moottori muutenkaan istu pirkkavolkkarin keulalle muutoin kun koko voimaansiirtojärjestelmä muutamalla.


Ei tarvitse olla sama moottori, samaan mallisarjaan kuuluvan minkä tahansa moottorin vertailu toimii ristiin, ja "parhaat palat" voi käyttää kustakin koneesta.

Näin esimerkiksi Opel Ascona B: Vertailumoottorista 2.3D otetaan tilavuus ja paino ja 2,0i teho -> 6syl 2,5 moottori on mahdollinen.

Sama Fiat 127:ssa, kuutiot 1301 otetaan brasilian seiskasta, 75kw tehot sportista. -> 1600 ja 90hv tulee rajaksi.

Kyllä tuo muutos on toteutettavissa, _jos_ AKE tulkitsee auton samaan mallisarjaan kuuluvaksi sekä etuvetoisena että nelivetoisena. Mitä tulee tekniseen toteutukseen, niin sehän on vain peltiä, mitä pitää vähän muutella. Eli varmasti hirvittävä savotta, kuten tuo aieman linkin S3 antaa ymmärtää.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.11.2006 13:55

tuo mitä itse kirjoitin on erään konttorin tulkinta asiasta, ja niin se virallisesti lain mukaan menee. Se että joku muu tulkitsee eri tavalla, on taas toinen juttu.

Joo en mä mahdottomaksi väittänyt...olen tuon äskolmosen jossain pongannutkin

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.11.2006 18:11

Sitähän oli kuvia myös hopeasta audista mihin oli pistetty biturbo tekniikka.

Aika jännältä näyttää tossa mustassa ton koneen sijoitus. Joko etuvetarit on ihan linkussa tai sitten toi auto on takaveto.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 29.11.2006 19:01

^ en tiedä tarkoititko tuota linkin tt:tä, mutta hyvin tuntuu sysäävän.
Tosin 2.8:lla tämä tt.

http://videos.streetfire.net/video/2fe9 ... f3b162.htm

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 29.11.2006 19:36

Onkos tässä nyt kaksi eri asiaa sotkettu, mallisarjamuunnos ja mallisarjan ulkopuolisen moottorin käyttö? Kummasta tapauksesta on kyse?

Tuohon mallisarjan ulkopuoliseen muutokseen AKEn kanta on ainakin aiemmin ollut että nuo vertailuominaisuudet ei tarvitse olla samasta moottorista. Ja lakipykälissä puhutaan selkeästi eri kohdissa erikseen painavimmasta, tehokkaimmasta ja tilavuudeltaan suurimmasta vertailumoottorista, eikä niitä missään sidota yhteen ja samaan moottoriin. Kannattaa kysyä useammankin kuin yhden konttorin tulkinta, kyllä sieltä jossain vaiheessa tulee vastaan joku joka osaa lukea ja ymmärtää vielä lukemansa. Tai sitten tulkitsee pykälät väärin mutta harrastajan eduksi...
Viimeksi muokannut JariP, 29.11.2006 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 29.11.2006 20:25

Onkos tässä nyt kaksi eri asiaa sotkettu, mallisarjamuunnos ja mallisarjan ulkopuolisen moottorin käyttö? Kummasta tapauksesta on kyse?

Eli idea oli just toi ulkopuolisen moottorin vaihto.
Mutta tuohon mallisarjan ulkopuoliseen muutokseen AKEn kanta on ainakin aiemmin ollut että nuo vertailuominaisuudet ei tarvitse olla samasta moottorista. Ja lakipykälissä puhutaan selkeästi eri kohdissa erikseen painavimmasta, tehokkaimmasta ja tilavuudeltaan suurimmasta vertailumoottorista, eikä niitä missään sidota yhteen ja samaan moottoriin. Kannattaa kysyä useammankin kuin yhden konttorin tulkinta, kyllä sieltä jossain vaiheessa tulee vastaan joku joka osaa lukea ja ymmärtää vielä lukemansa. Tai sitten tulkitsee pykälät väärin mutta harrastajan eduksi

Joo itsellänikin on kyllä tiedossa autoja, joiden tekniikat on vaihdettu just tolla eri moottoreiden paino/teho/tilavuus-vertailulla.

Niin ja kyllähän kaikki saadaan sopimaan, kunhan vaan hitusen muotoillaan peltiä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.11.2006 20:29

Mutta etuveto Cupran tehoihin et voi verrata, koska etuveto on eri mallisarjaa kuin neliveto.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 29.11.2006 21:17

Mutta etuveto Cupran tehoihin et voi verrata, koska etuveto on eri mallisarjaa kuin neliveto.

Oorait, eli tätä justiinsa haettiin, että onko samaa mallisarjaa.
Eli muutos ei käytännössä mahdollista.

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 29.11.2006 21:27

Helkama- auton (skoda) mukaan etuveto ja neliveto ovat eri mallisarjaa. Eri asia on, jos löydät konttorin, joka on sitä mieltä että eivät ole.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.11.2006 21:38

No senhän näkee ihan auton papereistakin että ovat eriä. Ja kuitenkin konttorille pitää toimittaa laput vastaavuuksista yms. mistä se myöskin selviää.

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 30.11.2006 8:57

Taitaa tosiaan olla takatuupari tuo "r"s3.
Uskomattoman hieno!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa