Auto siis vuoden -98 Passat 2.8 syncro. Vaihdetta vaihtaessa kuuluu ja tuntuu kevyt jysähdys kun painaa ja nostaa kytkimen hieman terävämmin. Kylmällä koneella, kun tyhjäkäynti korkeampi ei onnistu polkemaan kytkintä niin kevyesti jottei jysähdys kuuluisi / tuntuisi. Onko aihetta huoleen?
Itsellä tuli mieleen että moottorin tai laatikon tukikumi alkaa olla sen verran löysä että pääsee liikkumaan ja aiheuttaa äänen. Täytyy tutkailla asiaa kunhan saa sopivan paikan missä katsoa. Onko muilla kokemuksia kyseisestä ominaisuudesta? Autoon tehty hiljattain kytkinremppa.
Passat V6 "jysähdys" kytkintä painaessa
Valvoja: ffp jäsenet
Mun kipossa on myös vähän samantyyppistä oiretta, auto tosin -99 TDI syncro variant, jolla ajettu yli 300tkm. Kytkimen kiinniottovaiheessa kuuluu vaimea tömähdys. Lisäksi tietyllä nopudella voimansiirto (kardaani?) resonoi. Se kuuluu auton sisällä vaimeana humisevana äänenä. Epäilyt kohdistuvat täälläkin moottorin tai vaihteiston tukikumeihin. Toinen vaihtoehto on kaksoismassavauhtipyörän kuoleentuneet vaimenninjouset ja kolmas ajan myötä tulleet välykset voimansiirrossa. Liekö V6:ssa millainen rakenne vauhtipyörässä?
Nämä siis ovat pelkkiä arvailuja. Eipä ole tullut sen enempää tutkittua asiaa, kun tuo ääni ei niin kovin pahalta vielä vaikuta. Tietysti jos sulle selviää, mistä ääni johtuu, niin tieto siitä olisi tännekin tervetullutta :)
Nämä siis ovat pelkkiä arvailuja. Eipä ole tullut sen enempää tutkittua asiaa, kun tuo ääni ei niin kovin pahalta vielä vaikuta. Tietysti jos sulle selviää, mistä ääni johtuu, niin tieto siitä olisi tännekin tervetullutta :)
No niin, äänen aiheuttajaa on nyt paikallistettu. Ääni tulee perästä. Kardaadia kun pyörittää, tuntuu selvä välys. Soitto asiantuntijalle, ja eka kysymys paljo ajettu ja onko stefoja vaihdettu, 155 tkm ja kyllä, ja vastaus samantien. Kardaadin kiinnitykset perään päässeet löystymään <---- ei tehty merkkiliikkeessä. Ei kuulemma ainoa tapaus missä "nyrkkipajan" jäljiltä kiinnitykset löystyy.
Tässä jo ylimääräisiä sydämentykytyksiä kerkesi tulemaan kun kardaania pyörittäessä tuntui ja näkyi selvä välys. Tiistaina selviää sitten lopullisesti oliko vika siinä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Siihen asti rauhallista ajoa, jos ollenkaan.
Tässä jo ylimääräisiä sydämentykytyksiä kerkesi tulemaan kun kardaania pyörittäessä tuntui ja näkyi selvä välys. Tiistaina selviää sitten lopullisesti oliko vika siinä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Siihen asti rauhallista ajoa, jos ollenkaan.
^ Noniin, eli oikeassa olit quattro-kolauksen kanssa. Tosin sitä vahvisti vaihdelaatikon murtunut vasen kannake ja perän etummainen kannakekumi joka oli tiensä päässä. Nämä vaihtamalla jysähdys ei kuulu enää kuin terävästi kytkintä käyttämällä, ei normi ajossa. Täytyy vielä tsekata ne pari muuta kannakekumia missä kunnossa ovat ja vaihtaa jos tarvetta ilmenee.
Kertokaas quattro- spesialistit miten paljon kardaadi saa pyöriä ns. normivälyksen rajoissa kun sitä käsin pyörittää? Olen kuullut hieman ristiriitaista tietoa ammattimiesten suusta.
Kertokaas quattro- spesialistit miten paljon kardaadi saa pyöriä ns. normivälyksen rajoissa kun sitä käsin pyörittää? Olen kuullut hieman ristiriitaista tietoa ammattimiesten suusta.
Itsellä kans -00:ssa sama ongelma, ihmetyttää kun auto on vain 105 tuhatta ajettu ja nyt jo väljää (kyllä, kilometrit pitävät paikkansa. Ns. "suomi-auto" huoltokirjalla). Auto on ostettu vastikään VW liikkeestä, meneekö tuo ns. virhevastuun piikkiin eli voinko toivoa että autoliike maksaisi korjauksen?
Ajattelin nostaa topicin ylös kun omassa -98 passatissa kuuluu myös tommonen tömähdys. Ja samalla tavalla kuin Ormilla, että kylmänä enemmän kuin lämmenneenä. Ei se kuitenkaan omaan korvaan kovin häiritsevä ole, mutta mielellään sen korjaisi.
Mutta sen haluaisin tietää, että kuinka kiirettä tuon kanssa kannattaa pitää? Jos turhan rivakat paikaltaan kiihdytykset jättää pois, niin paljoa tuo ei liene huonommaksi mene..?
Mutta sen haluaisin tietää, että kuinka kiirettä tuon kanssa kannattaa pitää? Jos turhan rivakat paikaltaan kiihdytykset jättää pois, niin paljoa tuo ei liene huonommaksi mene..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa