Vikakoodin tyyppinumerosta (Golf 3, 2E)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

Vikakoodin tyyppinumerosta (Golf 3, 2E)

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.11.2006 15:56

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 037 906 024 B

Component and/or Version: DIGIFANT 1.7 1050PMC

Software Coding:

Work Shop Code:

4 Faults Found:

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)

34-10 - No Elaboration Available - Intermittent

00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs

34-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00525 - Shareware Version. To Decode all DTCs

03-00 - Please Register/Activate

00524 - Knock Sensor 1 (G61)

03-00 - No Signal



Tuo shareware version edellä on numero 00552 ja 00525 oletan että noiden numeroiden perusteella voisi päätellä mikä vikakoodi on kyseessä?

esimerkiksi ensimmäisellä vag-com käyttökerralla tuli ilmoitukset,

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 037 906 024 B

Component and/or Version: DIGIFANT 1.7 1050PMC

Software Coding:

Work Shop Code:

2 Faults Found:

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

31-00 - Open or Short to Ground

00524 - Shareware Version. To Decode all DTCs

03-00 - Please Register/Activate


ja tuossa on nyt shareware verison edessä numero 00524 joka paljastuu myöhemmin tuoksi knock sensor (nakutustunnistin) koodiksi (kts. ylhäällä vikakoodit)

Mistäköhän voi johtua se että vaihdon tuon nakutustunnistimen mutta vikakoodi silti ilmenee?? Ja olen kyllä nollannut vikakoodit
Oon myös putsaillu liittimiä kannen päästä, ECUn ison liittimen sekä antureiden liittimiä. et et...??

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.11.2006 16:17

Joo, ihan oikein oletat :) Vikakoodihan on nimenomaan tuo numerosarja... nuo tekstit on sitten vaan vag-com:n selityksiä sille koodille.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.11.2006 16:22

Voi kiitos, olisko jollain vielä kerrottavana mitä ne piiloon jäävät selitykset ovat ?

Tuon 00525 selvitin että se on ilmeisesti "2342 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00525 Oxygen Sensor Sensor Wiring or Sensor defective Heat resistor in sensor defective, Signal wiring shorted to ground, Fuel tank empty, Ignition system component failure, air leak at mass air flow sensor, air leak in exhaust pipe before catalyst, poor engine ground wire. Symptom: Emissions not within specifications" Lähde: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vcodes.htm
Tiedot kyllä koskee audia mutta nuo muutkin vikakoodit täsmää.

Tuo 00552 ei tunnu löytyvän... oisko tietoa kenelläkään?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.11.2006 16:40

00552

Air-flow meter potentiometer -G19

Open circuit/short to earth
Short to positive

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.11.2006 18:47

eli joko tuo ilmamäärämittari on paskana ku kerran vikakoodi tulee sekä tuloilman lämpötila anturilta että ilmamäärämittarista (nämähän on sama osa tai samassa osassa) tai sitten kysymyksessä on kosketus häikkä? Ilmeisesti ennemmin kosketus häiriö koska vikokoodissa maininta -intermittent eli "ajoittainen, sillointällöin ymsyms"


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa