Helppii.. 1.8t ei väännä alakierroksilla!!! missä vika?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

Helppii.. 1.8t ei väännä alakierroksilla!!! missä vika?

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 13.11.2006 10:27

eli auto on 1.8t a4 vm96. kiihdytyksessä ei ole minkäänlaista vääntöä. vääntöä tulee jonkin verran 5tuhannen kierroksen jälkeen. auto kohtuu vakio. olisiko alkuperäinen by-pass hajalla vai mikä? massamittari ainakin on ehjä.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 13.11.2006 15:10

By-passi joo kannattaa tsekata, samoin vikalista.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 13.11.2006 16:12

Bypassi harvoin tuollasta tekee, ahtovuoto ennemmin. Tai rikkoutunut hukkaportin läppä.

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 13.11.2006 23:38

kiitoksia neuvoista! mut eikö tuo alkuperäinen by-pass ole vähä sellaista kamaa että särkyy ennenpitkää?
miten tuo hukkaportin läpän voi tarkistaa?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 14.11.2006 15:01

Voihan bypassin toki vaihtaa, hajoileehan niitä. Hukkaportin voi tarkistaa kirvottamalla turssin.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.11.2006 14:42

Nii ehkä ensin kannattaa kokeilla siitä portin tangostakin että heliseekö.

Deut
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Deut » 15.11.2006 15:44

OT: 1.8T ei koskaan VÄÄNNÄ ALHAALTA... ;)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 17.11.2006 10:43

Taitaa vääntökäyrät olla aikalailla maksimissa jossain 2000rpm tietämissä...minä kyllä väittäisin että vääntää suhteellisen alhaalta, mutta eihän se vääntö mahdottoman iso ole, n. 210nm vakiossa...5000rpm:n jälkeen taitaa vääntö alkaa jo tippumaan.
Viimeksi muokannut -_Joke_-, 17.11.2006 10:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 17.11.2006 10:46

no niin se munki mielestä pitäs olla että se vääntäis alaaltakin jo. mutta ku vääntöä on vain yläkierroksilla... ja sekin vääntö loppuu aikanaan :D

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 17.11.2006 10:54

Hieman offtopic spekulointia:
Nyt kun tarkemmin yritän ajattella asiaa niin, varsinkin kun vetoa tuntuu paremminkin yläkierroksilla, niin kallistuisin hieman ahtovuodon suuntaan. Sillä kun kone imee ilmaa paljon korkeilla kierroksilla, ahtopaine tippuu, ja sen seurauksena ei puhalla ulos enää niin paljoa ilmaa=toiminta lähellä normaalia...vrt. matalilla kierroksilla korkeampi paine ahtoputkissa kun koneeseen menee vähemmän ilmaa, puhaltaa enemmän ulos = kulku takkuaa.
Ja vastaavasti korkeilla kierroksilla pakopaine on korkea, niin ponnistaisi mieluummin hukkaporttia auki...tämä on nyt hieman ristiriitainen tuon kulkupuolen suhteen kun ehdoteltiin hukkaporttivikaa. Eli ekana tarkistaisin ahtovuodot...vai olenko ihan metsässä ajatuksieni kanssa? En allekirjoita ylläolevaa...korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 17.11.2006 11:00

mitenkähän tuo ponnistus tehdään? ja missä se vika siis nyt sitten on?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 17.11.2006 11:05

Maffin tilalle turbon imuputkeen lujasti kiinni esim. limsapullo jossa pohjassa päässä reikä ja korkissa tubeless venttiili. Turbon imuputkessa oleva huohotinventtiili irti ja tulppa tilalle. Sitten painetta venttiilin kautta puolisen baria...jos on vuotaakseen niin kuulet kyllä suhinan.

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 17.11.2006 11:56

Kiitoksia. Täytyy viikonloppuna yrittää :D

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 20.11.2006 11:47

Viikonloppuna tuli katottua ahtopaineet vain ja tosiaa paineet nousee vain 0.2:n. Että onkohan se vika nyt sitten siinä hukkaportissa?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 20.11.2006 12:14

voi olla tai haljenneessa pakopesässä.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 20.11.2006 13:48

Paineistitko ahtoputkia?

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 21.11.2006 10:06

Ikävä kyllä en kerennyt paineistaa vielä.

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 21.11.2006 16:26

Ota irti bybass ja kokeile puhaltaa siintä läpi. Hommana minuutin vie ja selviää sitten sekin.

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 22.11.2006 14:23

Kui se siit selviää sit?.. Turbohuollos veikkailivat hukkaporttia tai turbon siipiä.

SMJL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2005 14:00

ViestiKirjoittaja SMJL » 23.11.2006 14:15

Hukkaportin hukkumiselta tuo kuullostaa, oli tehon puutetta paljon ja syyksi paljastui... http://www.elisanet.fi/samlin/Hukkaportti.JPG

Fighter86
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.9.2006 9:36

ViestiKirjoittaja Fighter86 » 24.11.2006 11:00

Hukkaporttia itekki epäilen nyt. Ajattelin kyl vaihtaa koko turbon tuos kevääl.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa