Passatin koneen vaihdosta?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toniska
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2006 23:29

Passatin koneen vaihdosta?

ViestiKirjoittaja Toniska » 20.11.2006 23:40

Eli olen ostamassa passat 1.6 farkkua vm88. Niin et eihän tohon voi laittaa 2.8 vr6 tekniikkaa koska vakiona noin pieni kone? Joten aattelin vaihtaa 1.8 G60 tekniikan vakion tai jos hyvällä hinnalla löytyy valmiiksi viritetty... Ja kaikkea muutakin hauskaa tulossa... Vähän neuvojakin saa antaa koneen vaihdosta... Niin ja onks noit 1.8 G60 neliveton? ko tarkotus oi nelivedoks toi kans vaihtaa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.11.2006 23:44

Ootko jo ottanu selvää paljonko tulee muutosprosenteiks jos toteutat kaikki suunnitelmat?

Toi G60 ei oo maailman luotettavimmassa maineessa. Ehdotan että hankit jonkun 1,8 syncron (pienellä koneella enivei...) ja ahdat sen perinteisellä pakokaasuahtimella. Jää muutosprosentit kolariystävällisemmäks.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 21.11.2006 0:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 21.11.2006 0:24

Nettiautosta tollasen VR6 2.8 -92 farmari Pasuunan saa 2500€.

Farmari Syncronkin saa alle 3000€, että kannattaako edes moiseen ryhtyä ja onko edes mahdollista?

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 21.11.2006 9:54

Jos autoa ei ole vielä hankitukaan, minkä takia haaveilla tekniikanvaihdosta mopoon? Saman tien uittaa Saksasta sen erikoisemman mallin alkuperäsenä...

Toniska
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2006 23:29

ViestiKirjoittaja Toniska » 21.11.2006 10:43

Niin no toi kyseine passatti on ihan hemmetin hyväs kunnos ja maksaa vaivaiset 300e... Sen takia sen ostankin... Ja turha ruvet valittaan ko kävin pohjan läpi, lokarit, kone huoneen ym. ym.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.11.2006 10:49

No ei sitten muutakuin hommaamaan kokonainen VR6 syncro josta saat kaikki tarvittavat kilkkeet tekniikanvaihtoon. Ja sitten ottaa yhtetyttä liikenneministeriöön ja kysellä poikkeuslupaa nelivedoksi muuttamista varten.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 21.11.2006 22:35

Entäs jos tekiskin korinvaihdon, tois sen syncron ja laittas siihen ton -88 korin :) Ei varmaan olis yhtään edes isompi homma ja siihen ei varmaan tarttiis lupiakaan....

Pyndy
-
Viestit: 376
Liittynyt: 23.7.2003 20:09

ViestiKirjoittaja Pyndy » 21.11.2006 22:54

syncrossa taitaa olla toi peräkopin pohjalevy parikymmentä senttiä korkeammalla kuin vastaavassa etuvetoisessa... tilanahtaus saattaa iskeä päälle. viellä jos vakioa yrittää muutos katsastaa niin eipä ole mitään järkeä. etuvetoiseksi veeärräksi joutuu pakostakin vaihtaan motin, laatikon, vetarit, navat, jarrut, putkiston, absit ja johtosarjat, syylärin+flektin, etukannakkeen (jos vaihtaa jämerämmät tukikumit, iskarit yläpäineen, kallistuksenvakaajan jne jne

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 21.11.2006 23:15

Ei se korinvaihtokaan enää nykyään oikein onnistu...

Toniska
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2006 23:29

ViestiKirjoittaja Toniska » 23.11.2006 16:48

No millais onnistuis ton 1.6 turbottaminen? Onks se si sillai et lykkäis sin vr6 jarrut ym. alusta ym. ym. ja si tehoa se20% enemän ko vr6?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 23.11.2006 17:04

turbottamisen pienin huolenaihe taitanee olla toimintatonnin hintainen päästömittaus.

Helpointa taitaisi olla perinteinen viritys tohon 1.6 kun se taitaa olla vielä kaasarilla eli 1.8 sisuskalut, Bellin kirjaa lainaten (1.6 käsittelyssä) virinokka, isommat venttiilit, peltipakosarja + kunnon kaasari. Yli 120 heppaa pitäisi tulla kevyesti eikä inssille tarvi kertoa mitään eikä erota muuta kuin peltipakosarjan + paremman putkiston :)

Alustaksi eibachin (jos jostain vielä löytää, valmistus kait loppu?) tai weitecin jouset ja iskareiksi sachsin advantaget niin on sen jälkeen jämäkkä ajaa. Jarruille ei minun mielestä tarvi tehdä mitään kun etulevyt on 256:t ja takana on 200mm rummut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.11.2006 17:35

Ei kai ton ikäisestä vaadita käytönaikaista päästömittausta?

Toniska
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2006 23:29

ViestiKirjoittaja Toniska » 23.11.2006 17:49

ei ky olis paha homma napat turbo ain pois katsastuksen... x) no täytyy ny kattoo etostanko ees koko passattii... ja mitä sil si tekis...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.11.2006 18:05

Babar Posted: 21.11.2006 0:24 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Nettiautosta tollasen VR6 2.8 -92 farmari Pasuunan saa 2500€.

Farmari Syncronkin saa alle 3000€, että kannattaako edes moiseen ryhtyä ja onko edes mahdollista?
Kannattaa kyllä ennemmin ostaa alkuperäinen VR6 kuin käydä tekemään sellaista, hinta on nimittäin akkiä yli sen millä olisi saanut suoraan sellaisen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa