Kun nostaa kierroksia 1100 rpm tai ajaa pienillä kierroksilla, melkein tyhjäkäynnillä, niin katalysaattorin kohalta rupiaa putki tärisemään kauheasti.
Runkoon se ei ota eikä muuallekkaan.
Johtuuko putken liian kuluneista kumeista vai moottorin kuluneista tukikumeista?
Onko muilla ollu samanlaisia oireita?
Yritin katin jälkeisestä liitoksesta pidentää ja lyhentää putkea mutta ei auttanut.
Golf III 1.9 TD pakoputki täristää
Valvoja: ffp jäsenet
1. Katalysaattorin suojapelti on revenny liitoksistaan ja tärisee siksi, tai siellä on pieniä kiviä (eivät pääse pois ku ovat ne reijät siinä suojassa nii sopivan pienet)
2. pakosarjan jälkee on luutavasti sellainen "lämpö"pelti pakoputken ympärillä joka myöskin ruostuu irti hitsauksesta ja jää tärisemään <-- tuo ilmeni vasta kun kiekat oli siinä 2800 - 3000 paikkeilla..
2. pakosarjan jälkee on luutavasti sellainen "lämpö"pelti pakoputken ympärillä joka myöskin ruostuu irti hitsauksesta ja jää tärisemään <-- tuo ilmeni vasta kun kiekat oli siinä 2800 - 3000 paikkeilla..
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10.9.2006 12:23
No fysiikan mukaan se ääni johtuu jostain resonoinnista ja resonointi johtuu siitä kun kaksi tai useampi kappale tärisee toisiaan vasten. Pakko siellä on joku johonkin ottaa kiinni, tai sitten siellä on pakoputken sisällä jotain irti?
Toinen vaihtoehto on että nyt on kysymys henkimaailman jutuista :)
Toinen vaihtoehto on että nyt on kysymys henkimaailman jutuista :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa