Morjes!
Tuossa katellu noita mk1 cabrioita, ja suurinosa myynnissä olevista tuntuu olevan korinvaihtoja. Eli joskus menneisyydessä koppa vaihdettu.
Mitäs miinus puolia tällaisesta toimenpiteestä vois aiheutua? Noin niinku tulevaisuutta ajatellen.
t.Matti
Korinvaihto, haittapuolet?
Valvoja: ffp jäsenet
lukkari, niin ja sitähän ei tiedä että mitä kaikkea oikeasti on vaihdettu korinvaihdon yhteydessä.
Nim. erään 323i '84 bemarin omistaneena, avon kori + pellit + tekniikka 2,7l (Hartge-hiluilla, männät/kampura/nokka jne + putkistoilla ja peltisatseilla jne) + vaihteisto + mittaristot + akselistot ABS:lliset (joita tuossa kanta-autossa ei ollut) jnejne. Myös ko. auton kanta-autotarkistuskirja oli mukavaa ja hauskaa luettavaa kun sen pari vuotta omistamisen jälkeen sain. Kyseessä oli sen Iisalmelaisen kaverin kv-pommi (varmaankin vain pelkkä runkonumero vaihdettu, ainakin siltä se auto tuntui kun läpi sitä aikoinaan kävin. Ja muutoskatsastajan sukunimi oli sama kuin toisen todistajan ja katsastus miehen, tosin samalta käsialalta ne näytti kaikki :) ). Prosentit otteessa + tarkistuskirjassa 47,jotain %, laskin itse hätäisesti n. 80% samalla tarkistuskirjalla ja oikeiden tietojen perusteella.
Tämän saman jampan autoja (10-15) on ratsattu jo AKE:n toimesta läjä, kaikissa prosentit todistettavasti vähintään 60-80%, viittaa siis pelkkien runkonumeroiden vaihtoon + tuttuun inssiin.
Muistaakseni tulin siihen tulokseen että vauhtipyörä saattoi olla siitä kanta-autosta, tai sitten se oli kevennetty jo muiden viritysten yhteydessä.
Nim. erään 323i '84 bemarin omistaneena, avon kori + pellit + tekniikka 2,7l (Hartge-hiluilla, männät/kampura/nokka jne + putkistoilla ja peltisatseilla jne) + vaihteisto + mittaristot + akselistot ABS:lliset (joita tuossa kanta-autossa ei ollut) jnejne. Myös ko. auton kanta-autotarkistuskirja oli mukavaa ja hauskaa luettavaa kun sen pari vuotta omistamisen jälkeen sain. Kyseessä oli sen Iisalmelaisen kaverin kv-pommi (varmaankin vain pelkkä runkonumero vaihdettu, ainakin siltä se auto tuntui kun läpi sitä aikoinaan kävin. Ja muutoskatsastajan sukunimi oli sama kuin toisen todistajan ja katsastus miehen, tosin samalta käsialalta ne näytti kaikki :) ). Prosentit otteessa + tarkistuskirjassa 47,jotain %, laskin itse hätäisesti n. 80% samalla tarkistuskirjalla ja oikeiden tietojen perusteella.
Tämän saman jampan autoja (10-15) on ratsattu jo AKE:n toimesta läjä, kaikissa prosentit todistettavasti vähintään 60-80%, viittaa siis pelkkien runkonumeroiden vaihtoon + tuttuun inssiin.
Muistaakseni tulin siihen tulokseen että vauhtipyörä saattoi olla siitä kanta-autosta, tai sitten se oli kevennetty jo muiden viritysten yhteydessä.
no,jos on tekniikka vaihdettu,ja siitä merkitty prosentit,niin voi silti vaihtaa moottorin uuteen,koska se on jo vaihdettu kerran aikaisemmin.ei siitä enää uusia prosentteja mene.tästä aiheesta löytyy äärimmäisen hyvin faktaa googlettamalla,myöskin uudesta lakipykälästä joka käsittääkseni tulossa voimaan vuodenvaihteessa,tarjoten huomattavasti helpotusta niinsanottujen ylirakennettujen autojen laittamiseen.Akesta kannattaa selvittää auton historia,jos tietää että on korinvaihto(esim otteessa maininta,mutta ei pros.merkintöjä) koska sieltä löytyy arkistoista tiedot,ja jos ei löydy mitään,niin onneksi olkoon.Myöskin on näitä "vanhoja" korinvaihtoja joissa prosentit nollaantuneet,eli jos ollut tarpeeks kauan omistajalla joka vaihdon tehnyt..joskus 80-90 oli tollasiakin tapauksia.Ja jos järkeään käyttää,niin korinvaihto ei rakentamista
estä.
estä.
pakko nyt vielä laittaa tosta moottorin vaihosta jotain faktaa.
http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti499/kyjake.htm
siitä kattomaan.kun ne prossat tosiaan on jo kerran menetetty,niin mikään ei estä vaihtamasta sitä mottia vaikka sataan kertaan.kunhan sitä järkeä siinä käyttää.niinkun yleensäkin:D
http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti499/kyjake.htm
siitä kattomaan.kun ne prossat tosiaan on jo kerran menetetty,niin mikään ei estä vaihtamasta sitä mottia vaikka sataan kertaan.kunhan sitä järkeä siinä käyttää.niinkun yleensäkin:D
Niin ymmärtääkseni tuolla tarkoitetaan sitä että koneen voi vaihtaa samanlaiseen mutta ei esim vakiosta turbo tai bensasta diesel. Mersufoorumilla oli juttua vanhasta coupesta joka oli kv ja bensasta dieselöity, uusi omistaja olisi halunnut vaihtaa td tekniikan tai kokonaan tehokkaan bensatekniikan, ei onnistunut. Lisäksi auto oli punainen mutta sisustus vihreän ja ruskean sekoitus, nämähän kyllä voi vaihtaa yhtenevään väriin (inssikin vois tykätä vuosikatsastuksessa).
Pellikka, eipä tietoa minkälaisesta paikasta on haettu. KV oli tehty '97 vai '98 ja minä omistin auton 4v myöhemmin.
lukkari, tuo riippuu ihan inssistä. Mutta periaatteessa voivat laittaa lisää prosentteja ja jos ovat v*ttumaisella päällä niin laittavatkin. Esim kaverin 316->320i TV-peliin jonka kaveri sitten ehosti loppuun, lyötiin prosentit etu ja takapuskureista (ei oltu jätetty vanhojen runkoja uusien tuuninkilirpakkeiden alle), alustasta (iskarit+jouset), etujakkaroista (kuppipenkit) ja vielä kuorrutukseksi vanteista olisi saanut prosentit mutta keskeytti homman siinä vaiheessa kun kanta-autotarkistusraja olisi pompsahtanut yli. Vakiokokoiset alle ja jäi prosentit alta 35%. Jos kyseessä olisi ollut 0% peli niin eipä noita sitten olisi merkattu kun alta 10% jää, vaan kun oli pohjilla se ~27% muistaakseni niin johan alkoi inssi lisäillä prosentteja.
lukkari, tuo riippuu ihan inssistä. Mutta periaatteessa voivat laittaa lisää prosentteja ja jos ovat v*ttumaisella päällä niin laittavatkin. Esim kaverin 316->320i TV-peliin jonka kaveri sitten ehosti loppuun, lyötiin prosentit etu ja takapuskureista (ei oltu jätetty vanhojen runkoja uusien tuuninkilirpakkeiden alle), alustasta (iskarit+jouset), etujakkaroista (kuppipenkit) ja vielä kuorrutukseksi vanteista olisi saanut prosentit mutta keskeytti homman siinä vaiheessa kun kanta-autotarkistusraja olisi pompsahtanut yli. Vakiokokoiset alle ja jäi prosentit alta 35%. Jos kyseessä olisi ollut 0% peli niin eipä noita sitten olisi merkattu kun alta 10% jää, vaan kun oli pohjilla se ~27% muistaakseni niin johan alkoi inssi lisäillä prosentteja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa