weberin osa? vika selvisi!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

weberin osa? vika selvisi!

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 14:27

eli on golffissa weberin kaasutin ja aattelin kysyä viisaammilta mikä kuvassa nuolen osoittama nipsutin on, yksi sähköjohto siihen tulee, mutta ainakaan lämpimänä sen irroittaminen ei vaikuttanut koneen käyntiin...
mutta sitä pyörittämällä sai kierroksia muuteltua...
näyttää joltain anturilta..
eli tässä:
http://i136.photobucket.com/albums/q172 ... 112006.jpg
Viimeksi muokannut GTgolf, 18.11.2006 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.11.2006 14:33

Saattaisi olla puhaltimen jälkikäynnin lämpökytkin, joka siis ohjaa jäähdyttimen puhallinta auton sammuttamisen jälkeen. Ainakin Pierburgin takana on vastaavan näköinen palikka kyseisessä käytössä.

Edit: Saattaa olla joku muukin koska ei ole suoraan kiinni kaasarin rungossa.
Viimeksi muokannut SS, 16.11.2006 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 14:37

Saattaisi olla puhaltimen jälkikäynnin lämpökytkin, joka siis ohjaa jäähdyttimen puhallinta auton sammuttamisen jälkeen. Ainakin Pierburgin takana on vastaavan näköinen palikka kyseisessä käytössä.


jos se on tämmönen, minkä takia sillä pystyy säätämään vaikka tyhjäkäyntiä :o ..?

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 16.11.2006 14:39

Olsin voinu lyödä vetoa, että olisi jälkikäynninestosolenoidi, mutta jos ei kerran sammu, kun piuhan irrottaa, niin ei sitten. Ellei oo jumittunu auki...

E: Hetkinen, siis tyhjäkäynti säätyy pyörittelemällä, ettei vetäis ilmaa välistä ja värkki olisi just toi solenoidi. Napsahtaako se kun piuhaa irrottelee?

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 14:43

Olsin voinu lyödä vetoa, että olisi jälkikäynninestosolenoidi, mutta jos ei kerran sammu, kun piuhan irrottaa, niin ei sitten. Ellei oo jumittunu auki...


tämä se voisi olla, KOSKA aikaa vähän taaksepäin johdon irroittaminen vaikutti koneeseen, eli koneen kierrokset laski, mut just ja just pysy käynnissä.
Eli voisiko olla että se nyt on jumittunut jotenki auki??

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 14:44

napsahtaako se kun piuhaa irrottelee?


ei ainakaan enää, en tiiä sillon joskus kun vaikutti koneen käyntiin...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.11.2006 15:19

iha suuttimelta näyttäs ... kato onko se o-rengas ehjä ku ruuvvaat sen irti... tyhjäkäynti ainaki kusee heti jos se vuotaa... esim ladas sama sydeemi ja sil saa enempi säädettyy seosta ku seossäätöruuvvista =) ja sen kuuluis napsahtaa jos nypit piuhan siitä irti ja laitat takas

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 16:57

ja sen kuuluis napsahtaa jos nypit piuhan siitä irti ja laitat takas


joo olen samaa mieltä, mutta onko mitää tehtävissä kun se ei enää napsahda??
joskus muistaakseni ihan kipinöi kun johto otti kosketuksen, mut enää ei mitään :/

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.11.2006 17:26

Tuleeko siihen johtoon jännite? Mahdollinen vikajan saattaa olla johdon toisessakin päässä. Jos se on kipinöinyt, niin sehän tarkoittaa sitä että johto on ollut jännitteellinen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.11.2006 19:37

Kylläppä tuo taitaa olla tuo jälkikäynti solenoidi. Solenoidi sökö tai piuhaan ei tule virtaa.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 20:11

Tuleeko siihen johtoon jännite?


on siihen joskus ainaki tullu, pitää mittailla kunhan saan mittarin käteen..
ja jos siihen +jännite tulee, niin senh'n pitäs kipinöidä kun runkoa vasten laittaa...
en tiiä mutta ainaki ku sitä systeemiä ruuvaa auki tyhjäkäynti nousee kivasti, eli vissii ilmoja vetelee välistä. sitte taas ku yrittää tiukkaan laittaa, kone sammuu...

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 16.11.2006 20:17

pitääkös siihen muuten tulla koko ajan jännite?? vai miten..?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.11.2006 20:52

Sytkävirran olessa päällä johdossa pitää olla jännite. Muulloin ei jännitetä.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 17.11.2006 14:12

mittauksesta varmistu että johtoon ei tule jännitettä.
seuraavaksi sulakkeiden kimppuun ja yksi palanut 10A sieltä löyty, ja se on automaattiryypyn ja jonkin muu vempeleen sulake.
uusi sulake ja johtoon tuli jälleen jännite ja suutin vai mikä onkaan toimii taas =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 36 vierailijaa