G3 GTI Takajarrusatulan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
G3 GTI Takajarrusatulan vaihto
Satula pitäis vaihtaa kun vuotaa käsijarruakselilta nestettä.
Vaihtosatula on jo hankittu ja stefasarja. Tuolla oli jo G2 : n
satulan vaihdosta juttua, mutta kysymys on, voiko tuon
vanhan käsijarruakselin vaihtaa nyt uuteen satulaan?
Vaihtosatula on jo hankittu ja stefasarja. Tuolla oli jo G2 : n
satulan vaihdosta juttua, mutta kysymys on, voiko tuon
vanhan käsijarruakselin vaihtaa nyt uuteen satulaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minkä vuotinen gti sulla? On ollu ongelmia ainakin noissa vanhemmissa satuloissa (lähes tyyppivika). Mulla itellä -92 gti ja oli onkelmaa, ostin kaverilta uudemman gtin satulat -95 tai -96. Nämä uudemmat oli erimerkkiset (oisko Lucas?) ja näissä uudemmissa se käsijarrun akseli on eri suuntainen mut käy samoilla vaijereilla... ja nää uudemmat toimii aivan loistavasti...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^näin on.
Mulla oli just hetki sitten samanlainen operaatio. Tai siis potils oli 94 basuuna ja tilalle tuli 96 gti kolffin satula, molemmat lucaksen tekeleitä. Mullakin sylkäs jarrunesteet pihalle käsijarrun käyttövivun tivisteestä. En viittiny alkaa takikinoimaan, vaan heitin tilalle gti kolffin satulan koska sellanen kätevästi omasta hyllystä löytyi.
Paljonhan noita vw:n takasatuloita parjataan, mutta eipä noissa mitään vikaa ole: jos jumittaa, niin huoltaa liuiutapit&männät kulkemaan ja siten vaan toisinaan(säännölisesti) jarruttelee sen verran voimakkaasti että siellä varmasti tapahtuu takanakin jotain. Tai painelee liikennevaloissa odotelleessaan poljinta huolella pohjaan. Menee vuosikaudet ilman seuraavaa huollontarvetta.
Mulla oli just hetki sitten samanlainen operaatio. Tai siis potils oli 94 basuuna ja tilalle tuli 96 gti kolffin satula, molemmat lucaksen tekeleitä. Mullakin sylkäs jarrunesteet pihalle käsijarrun käyttövivun tivisteestä. En viittiny alkaa takikinoimaan, vaan heitin tilalle gti kolffin satulan koska sellanen kätevästi omasta hyllystä löytyi.
Paljonhan noita vw:n takasatuloita parjataan, mutta eipä noissa mitään vikaa ole: jos jumittaa, niin huoltaa liuiutapit&männät kulkemaan ja siten vaan toisinaan(säännölisesti) jarruttelee sen verran voimakkaasti että siellä varmasti tapahtuu takanakin jotain. Tai painelee liikennevaloissa odotelleessaan poljinta huolella pohjaan. Menee vuosikaudet ilman seuraavaa huollontarvetta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla ilmeisesti jotku originellit oli -92 gtissä ja ei millään saanu toimimaan niitä käsijarru juttuja..... no nää uudemmat (Lucaksen) toimii ok.... Ja siitä satulan vaihdosta vielä kun kyselit; löysää vaijerit yläpäästä käsijarruvivun juuresta. Ota irti vaijeri satulan päästä, vanha satula pois. Uudemmasta satulasta kierrä mäntää myötäpäivään (tarvii samalla painaa sisäänpäin, esim. pienellä ruuvipuristimella) > menee mäntä sisään. Varo rikkomasta kumia. Satula ja palat paikalleen, ilmaruuvi auki ja nestettä säiliöön, Kato samalla että satulan "käsijarruvipu" on "off-asennossa" eli ei-päällä... Ilmailet ja polkemalla saat palat tulee levyä vasten. Lopuks laitat vaijerin alapään käsijarruvipuun ja kirit yläpäästä vaijerit. Käsijarru säätyy itsestään aina palojen kulumisen myötä..... Kannattas aina vaihtaa kai samanlaiset satulat molemmille puolille, voi olla hieman eri "herkkyyksiä" kuluneisuuden myötä. Ja joskus jopa männän koko saattaa olla hieman eri kaliiperia...
No mulla ollu sen malliset vaijerit, että tuppaavat vuosien saatossa hieman venymään. Kyllä se ihan normaalia on säätää sieltä yläpäästä, vai oletteko muita säätömahd. löytäny? Saa ainakin passattua itselleen sopivaks monennellako "napsauksella" jarrut lukittuu... Ei kai se nyt mikään ongelma ole niitä vaijerin alapäitä ollukaan väännellä irti? Vähän ohi menee, mut onko teillä ollu onkelmia takapyörän laakerien kans??
Noni. Nyt lucas paikalla ja toimii ku junan vessa. Mitään eroa en
huomannut, kun töistä ajelin n. 35 km matkalla ja käkkäri tuntuu
ottavan tasaisesti. Katotaan sitten kun seuraavan kerran ajaa
testeriin, niin mitä sanoo. Prr.. palatkin ois voinu uusia... no,
seuraavassa jaksossa sitte.
E. Volkkarilla kertoivat, että Lucaksen satuloita olis vuoteen -92
asti käytetty ja siitä ylöspäin Girlingiä.
huomannut, kun töistä ajelin n. 35 km matkalla ja käkkäri tuntuu
ottavan tasaisesti. Katotaan sitten kun seuraavan kerran ajaa
testeriin, niin mitä sanoo. Prr.. palatkin ois voinu uusia... no,
seuraavassa jaksossa sitte.
E. Volkkarilla kertoivat, että Lucaksen satuloita olis vuoteen -92
asti käytetty ja siitä ylöspäin Girlingiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa