corrado g60:seen pakokaasuahdin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juho-1
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 18:13

corrado g60:seen pakokaasuahdin

ViestiKirjoittaja juho-1 » 29.10.2006 22:24

eli auto on corrado g60 vm.89. Auto ei ole vähäpäästöinen mutta katalysaattori kyllä on. Suunnitelmissa oli laittaa geen tilalle "turbokitti" joka sisältää garrett t03 tai t03/04, pakosarja, dumppi, öljynkiertoletkut, downpipe, softan... jne periaatteessa kaikki tarvittavat osat ja liitokset pitäisi kuulua kittiin hinta noin. 1600-2000e . Tietysti uusi putkisto tulisi ja iso välijäähdytin, kysymys on toimiiko auto noilla vermeillä ja saako sen muutoskatsastettua. Netissä ainakin muutamalla hepulla näkynyt vastaava kitti.
2 vaihtoehto: vastaava ahdin tai kkk sekä custom pakosarja/putki, custom softa ja muuten samat mitä ylempänä mainitut. Luultavasti tämä vaihtoehto on kalliimpi mutta paljonko?
Teho tavoite n.230hv-240hv. Saa pistää mielipidettä, ehdotuksia, kommenttia

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 30.10.2006 9:49

Allekirjoittanut ei lähtisi tolle linjalle, vaan laittaisin suoraan koko tekniikan.

1. 1.8T tekniikat ei ole enää niin kalliita
2. Toi oma "purkkapatentti" ei toimi välttämättä yhtä hyvin kuin toi tehtaan valmis
3. Nälkä kasvaa syödessä, ja tonne 1.8T koneeseen on vielä tossa vaiheessa jäänyt paukkuja reserviin.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.10.2006 10:08

Itse en edes vaihtaisi G:tä pois, jos se vaan on ehjä, käytökseltään mahtava kone, makuasioita tosin.

Ja 1.8T tekniikan vaihto itsessään vaatii kuitenkin jonkun verran "purkkapatentteja" eli peiraatteessa G:n turbotus on hyvin helppoa, koska kone kyllä sietää ahtoja ja kestää varsin hyvin vakiostaan. Melkein pakosarja, ahtoputket, muutama muu fiksaus riittää, parhaaseen tulokseen päästään jos softan vielä käy teettämässä, vaikkakaan vakio ruutta ei sinne pitkälle 300 korville riittä, mutta 240 hv tienoille varmasti (jos kerran G:llä 200 saadaan, niin koneessa se 240 on oltava).

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.10.2006 15:07

230hp riittää Geen normaalit palikat juuri naftisti, sen jälkeen pitää ruveta päivittelemään polttoainepuolta. Normaalissa 200hp G60 ahdetussa koneessa on kampiakselitehoa tuo 230hp. Muutoskatsastus ei tuota mitään ongelmia jos tosiaan ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, normaalit tehopaperit ynnä muut ja tekniikan muutoskatsastus konttorilla. Alkuperäinen alustahan ei ole 100% sama kuin mallisarjan tehokkaimman (VR6), mutta eroaa vain käytännössä pulttijaon osalta, eli sitäkään ei tarvitse vaihtaa.

Mikäli 230hp riittää, niin silloin ei vaadita muutakuin uusi pakosarja+ahdin+downpipe+ahtoletkuja, sekä softa. Jos tuon yli haluaa mennä niin sitten suosisttelisin myös 1.8 20vt konetta.

juho-1
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 18:13

ViestiKirjoittaja juho-1 » 30.10.2006 16:08

Kiitos kommenteista. Täytyypi pistää harkintaan tuo 1.8t tekniikka, onko kellään heittää suuntaa antavaa mitä kyseinen tekniikka kustantaa?
G-laderista kun kaipaisi lisää tehoa niin tuntuu vaan riskiltä/turhalta lähteä ahdinta muokkaamaan muutaman hv:n tähden. Nyt olen ajanut 15tkm huollon jälkeen ja ahdin täysin huoltokunnossa "öljyä tuuppaa".

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.10.2006 12:16

Ei kai sulla ole vaihdettu niitä ahtimen öljyletkuja johonkin toisiin? Pitää olla käsittääkseni juuri oikeanlaista tavaraa. Ainakin eräällä kaverilla vuoti öljyä sen takia.

juho-1
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 18:13

ViestiKirjoittaja juho-1 » 31.10.2006 20:56

On vaihdettu kesällä koska vanha meni poikki. uusi letku on dopilta hommattu joka oli kyllä vähän parempi kuin vanha. En tiedä vaikuttaako se sitten asiaan vai ei


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa