2E nykimisongelma ratkaistu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

2E nykimisongelma ratkaistu

ViestiKirjoittaja nnasu » 27.9.2006 10:27

Ajattelin laittaa tähän kertomuksen 2E moottorin nykimisongelmasta jos tuollainen sattuu jollekkin toiselle tulemaan. Oli sen verran monimutkainen ja kallis operaatio kaiken kaikkiaan, että en soisi sattuvan toiselle.

Viime talvena golffi alkoi nykimään satunnaisesti maantieajossa, moottori ikään kuin "sammui" kesken ajon ja lähti käymään taas muutaman sekunnin päästä. Armeijan takia en joutanut vikaa sen koommin tutkimaan kuin tutkin johtoliitokset läpi, ei vaikutusta. Ajoin useamman tuhatta kilometriä kaiken kaikkiaan viasta sen koommin välittämättä, ajattelin vain talven oikuiksi, kunnes lumien vähetessä ja kesärenkaiden vaihdossa vika paheni. Nykiminen alkoi esiintyä rajumpana, useina peräkkäisinä nykäyksinä yli 2000rpm kierroksilla varsinkin kiihdyttäessä.

Vaihtoon meni tässä järjestyksessä (koeajo jokaisen osan jälkeen):
-tulpat ja ilmansuodatin
-tulpanjohdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä
-päälämpötila-anturi
-lambda-anturi
-sytytyksen ohjainyksikkö
-nakutustunnistin
-bensapumpun rele
-bensanpaineanturi
-sytytyspuola
-hall-anturi

Eli hall-anturin vaihto ratkaisi lopulta nykimisongelmat. Tosin en usko että pelkkä hall-anturin vaihto olisi ratkaissut alunperin ongelmaa, varsinkin lambda- ja päälämpötila-anturit olivat melko huonossa hapessa ja alussa vikakooditkin viittasivat näihin.

Muita tarkastettuja kohteita projektin varrelta (tai joita on neuvottu tarkastamaan):

-moottorin johtosarja: ei hankautumia sekä moninapaliitin sylinterikannen päästä, crc:llä liitosten läpikäynti
-bensapumppu
-suuttimet
-kaasuläppäsäädin
-ilmamäärämittari
-tyhjäkäyntiventtiili
-käyntinopeusanturi
-virtalukon pohja
-venakopan päässä olevan huohotinpöntön letkut
-ruiskuyksikön liittimet/johdot
-moottorin ohjainlaitteen liittimet
-ajonestolaite
-bensapumppu ja letkut/putket
-maadoitukset
-ajonestolaite
-jarrutehostajan letku

http://www.garageinc.org/wili/vw/2E-Digifant-ohjearvot.php

Tuolta löytyi ruiskutuksen ohjearvoja mukavasti, auttoivat tarkastamaan että imujärjestelmän kalleimmat osat ovat ehjiä. Kiitokset -wili-

Muillakin on samaa nykimisvikaa tms. ollut:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=64907
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=60003
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63913
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=43037
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55472
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=64900
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65827
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58999
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58040
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=2447

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 31.10.2006 20:14

Vaihdoitko itse tuon hall anturin?? Jos, niin oliko vaikea homma??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa