passat 3b syncro vetojakauma?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

chewy
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.12.2003 11:21

passat 3b syncro vetojakauma?

ViestiKirjoittaja chewy » 22.10.2006 13:36

eli tällainen tyhmä kysymys viisaimmille ja en searchilla löytänyt. eli mikäs on syncron vetojakauma liukkaalla? quatrossahan taitaa olla 60/40 takavoittosesti. mites syncron laita. opastakaas vähän viisaammat.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 22.10.2006 14:14

30/70 momentinjako pitävämmän(hitaammin pyörivän) akselin hyväksi. Esim. kaarreajossa (taka-akseli pyörii hitaammin) taakse menee se 70 ja eteen 30. Toi ei tokikaan tarkoita sitä, että auto olisi yliohjaava: torsen pyrkii pitämään akselien pyörintänopeudet tasan samoina jos momentit menee tuon 30-70 prosentin sisään. Em. aiheuttaa aavistuksen kettumainen ajettavuuden (joko hyväksyy sen, että puskee suht aina tai sitten on ajettava leveässä sivuluisussa - välimuotoa ei oikein ole).

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 22.10.2006 18:39

Eli, onko ihan normi ajossa voimanjako 50/50

chewy
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.12.2003 11:21

ViestiKirjoittaja chewy » 22.10.2006 18:56

eikös se vaan etuvedolla mee ku ei lipsu...korjatkaa jos olen väärässä.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 22.10.2006 19:14

toi
30/70 momentinjako pitävämmän(hitaammin pyörivän) akselin hyväksi


pätee ihan tavallisessa ajossa (vai oliko se nyt 40/60 mutta kuitenkin).

Rässä
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.9.2004 1:43

ViestiKirjoittaja Rässä » 23.10.2006 7:31

eikös se vaan etuvedolla mee ku ei lipsu...korjatkaa jos olen väärässä.


Korjataan, olet väärässä. Passatissa tuohon aikaan neliveto on jatkuvaa torsen tyyppiä ja näinollen auto käyttää eteenpäinmenemiseen kaikkia renkaita, vaikka pitoa olisikin. Haldex sitten normaali ajossa etuvetoinen

jp_racing
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.10.2006 20:53

torsen neliveto

ViestiKirjoittaja jp_racing » 29.10.2006 23:23

Ihan OK oli passatti ajella tänäänkin liukkailla näin entisen subarumiehen käsissä... (tosin subaru oli enemmän kuin OK mut se on hiukan eri sarjassa) ;)
Vastauksia tulee luettua niin laidasta laitaan että miten tuo voiman jako loppujen lopuksi menee.. 3B Passattiin toi 60 taakse ja 40 eteen vois näin perstuntumalta olla uskottavaa.. verraten auton käytökseen lumella.
Nelivetotekniikoista pitäs olla jossain selkeetä suomenkielistä faktaa merkeittäin/malleittain.. tuntuu olevan muillekkin kuin minulle hiukan "hepreaa" noi lontoon kieliset sivustot.

En esim ymmärrä kuinka voima jakautuu passatissa 40/60.. torsen jakaa voimaa mutta miten se niinkun rautalangasta väännettynä sen tekee että eri määrä menee eripäähän... ja muuttuuko suhde pidon mukaan.. voiko se olla esim 60 eteen joskus..

No, onneks kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää.. kunhan kestää auto puidenvälissä... (mut oishan se kiva tietää)

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 30.10.2006 6:35

Lyhyt selvitys toiminnasta Tuulilasin sivuilta. Artikkelin väliotsikot miten sattuu...

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 30.10.2006 9:09

Torsen vehkeissä voiman jako 25:75/75:25 pitävemmälle akselille. Pidon ollessa molemmilla akseleilla sama(esim. maantiellä) jako on 50:50. Tänä päivänä ainakin s-audeissa tuota normi jakoa muutettu takapainoitteiseksi 40:60.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 30.10.2006 11:39

takapainoitteiseksi 40:60

onkos tos sitten jotain hehtaaria, millä vääntöä pystytään ohjamaan pitävämmälle akselille?

jp_racing
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.10.2006 20:53

voimanjako

ViestiKirjoittaja jp_racing » 30.10.2006 17:02

Lyhyt selvitys toiminnasta Tuulilasin sivuilta. Artikkelin väliotsikot miten sattuu...


Löytyyhän sitä tekstiä kun vaan osais etsiä.. kiitos!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa