Noniin elikkäs tuollaset pitäs nyt saada kiinni. Auto on 16v KR koneella. Mittarit Auto Gaugen sähköisiä pikkumittareita.
Ensin seos:
Mihin kytketään kun ei ole lambdaa?
Öljynpaine:
Mistä pystyy ottamaan tarkan?
Öljynlämpö:
Mistä saa tarkimman, kun kannessa vakio anturiin laittaa Auto Gaugen kiinni niin lämmöt näyttää 20-40 astetta yläkanttiin ja mittarin mukana tullut anturi ei mene vakio anturin paikalle (liian pitkä, ottaa kiinni jonnekkin koneen sisällä ja väärät kierteet).?
Öljynpaine, öljynlämpö ja seosmittarin asennus
Valvoja: ffp jäsenet
Etummaiseen reikään anturiin laittaisin öljyanturit.
Lambdaa varten ei tosiaankaan ole valmista paikkaa kun ei autoon sellaista kuulu. Osta lambda-anturi (mikä vain tavallinen lambda käy) ja hommaa mutteri joka käy sen anturin kierteisiin. Sitten vain pakosarjaan (siihen kohtaan missä putket yhdistyy yhdeksi tai turbomoottorissa heti turbon jälkeen) reikä ja mutterin hitsaus niin ettei vuoda. Lopuksi lambda-anturi kiinni ja johdot niin ettei ne ota putkeen kiinni ja sula. Niin ja lambda-anturin johtojen liitoksia ei kannata tinata vaan laittaa puristusliitokset. Yksi johdoista on maadoitus, yksi on lambda-signaali mittarille ja loput on yleensä lämmitysjohtoja joihin tietenkin +12V silloin kun auto on käynnissä. Mittarin lukema heiluu sitten miten sattuu ja todennäköisesti näyttää jotain järkevää vain täyskaasulla, mutta eipä sillä muulloin niin väliä olekaan.
Lambdaa varten ei tosiaankaan ole valmista paikkaa kun ei autoon sellaista kuulu. Osta lambda-anturi (mikä vain tavallinen lambda käy) ja hommaa mutteri joka käy sen anturin kierteisiin. Sitten vain pakosarjaan (siihen kohtaan missä putket yhdistyy yhdeksi tai turbomoottorissa heti turbon jälkeen) reikä ja mutterin hitsaus niin ettei vuoda. Lopuksi lambda-anturi kiinni ja johdot niin ettei ne ota putkeen kiinni ja sula. Niin ja lambda-anturin johtojen liitoksia ei kannata tinata vaan laittaa puristusliitokset. Yksi johdoista on maadoitus, yksi on lambda-signaali mittarille ja loput on yleensä lämmitysjohtoja joihin tietenkin +12V silloin kun auto on käynnissä. Mittarin lukema heiluu sitten miten sattuu ja todennäköisesti näyttää jotain järkevää vain täyskaasulla, mutta eipä sillä muulloin niin väliä olekaan.
Niin ja lambda-anturin johtojen liitoksia ei kannata tinata vaan laittaa puristusliitokset.
Aijaa, mä olen kyllä aina tinannut eikä koskaan ole ollut toimimattomuutta. Korvausilma ei mene sinne lambdaan suinkaan johtojen eristeiden kautta, vaan alempaa jalasta (joskus tollastakin väitetty).
Se mutteri on M18x1.5 ja jos pulttiliikkeestä, niin kannattaa ottaa ohut versio, niin ei tartte rälläköidä puolta mutteria irti.
Seosmittaria varten laajakaista lambda niin sillä ehkä tekeekin jotain. Jotain vaihtoehtoja:
FMI
Round_WBO2_EGT
FMI
Round_WBO2_EGT
Etummaiseen reikään anturiin laittaisin öljyanturit.
Mitä eroa noilla sitten käytännössä on että kumpaan laittaa? Tulis aika "iso" paketti kun 2 anturia (vakio ja öljynlämpö) ja 1 iso öljynpainemittarin mötikkä 1 reijän ympärillä..
Jos sitä tollasen nyt sitte ostais ja heittäis bemarikuskia tolla auto gaugella
FMI-1.2 Seosmittaripaketti lämmitettävällä anturilla
Mitä eroa on lämitettävällä ja kylmällä anturilla muutakun että toinen lämmitettävä ja toinen kylmä? Jotain hyötyä lämmitettävästä?
No se lambda-anturi tarvii vähintään sen 300 asteisen lämpötilan toimiakseen, joten jos anturi tulee kovin taakse pakoputkeen, ei lämmittämätön välttämättä toimi olleskaan. Käytännössä nykyautoissa käytetään vain lämmitettäviä, koska anturi ohjaa moottoria ja sen on oltava toimintalämpötilassa heti eikä vasta useiden kilometrien ajelun jälkeen. Jos sulla tulee lambda-anturi vain o2-mittaria varten se ei varmaankaan ole niin justiinsa.
Laita toinen omista antureista etummaiseen ja toinen takimmaiseen, ei se niin tarkkaa ole.
Laita toinen omista antureista etummaiseen ja toinen takimmaiseen, ei se niin tarkkaa ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa