Öljynpaine, öljynlämpö ja seosmittarin asennus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

Öljynpaine, öljynlämpö ja seosmittarin asennus

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 28.10.2006 15:29

Noniin elikkäs tuollaset pitäs nyt saada kiinni. Auto on 16v KR koneella. Mittarit Auto Gaugen sähköisiä pikkumittareita.
Ensin seos:
Mihin kytketään kun ei ole lambdaa?
Öljynpaine:
Mistä pystyy ottamaan tarkan?
Öljynlämpö:
Mistä saa tarkimman, kun kannessa vakio anturiin laittaa Auto Gaugen kiinni niin lämmöt näyttää 20-40 astetta yläkanttiin ja mittarin mukana tullut anturi ei mene vakio anturin paikalle (liian pitkä, ottaa kiinni jonnekkin koneen sisällä ja väärät kierteet).?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.10.2006 16:26

Öljynpaina ja lämpö suodattimenjalkaan kiinni. Kierre taitaa olla M10x1?
Seokselle lambda pakoputkeen.

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 28.10.2006 16:40

Kumpaan anturiin kumpi suodattimen jalassa?

Toi menee ihan suoraan ilman kikkailuja:
Bosch Lambda-anturi 1,8-Syncro/GTi-16V 3johtoa/liittimillä: 99.50€
Millanen operaatio tää sit tulee olemaan? Mihin johdot kiinni? Putkessa valmiiks reikä lamdalle?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.10.2006 18:19

Etummaiseen reikään anturiin laittaisin öljyanturit.

Lambdaa varten ei tosiaankaan ole valmista paikkaa kun ei autoon sellaista kuulu. Osta lambda-anturi (mikä vain tavallinen lambda käy) ja hommaa mutteri joka käy sen anturin kierteisiin. Sitten vain pakosarjaan (siihen kohtaan missä putket yhdistyy yhdeksi tai turbomoottorissa heti turbon jälkeen) reikä ja mutterin hitsaus niin ettei vuoda. Lopuksi lambda-anturi kiinni ja johdot niin ettei ne ota putkeen kiinni ja sula. Niin ja lambda-anturin johtojen liitoksia ei kannata tinata vaan laittaa puristusliitokset. Yksi johdoista on maadoitus, yksi on lambda-signaali mittarille ja loput on yleensä lämmitysjohtoja joihin tietenkin +12V silloin kun auto on käynnissä. Mittarin lukema heiluu sitten miten sattuu ja todennäköisesti näyttää jotain järkevää vain täyskaasulla, mutta eipä sillä muulloin niin väliä olekaan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 28.10.2006 19:22

Niin ja lambda-anturin johtojen liitoksia ei kannata tinata vaan laittaa puristusliitokset.

Aijaa, mä olen kyllä aina tinannut eikä koskaan ole ollut toimimattomuutta. Korvausilma ei mene sinne lambdaan suinkaan johtojen eristeiden kautta, vaan alempaa jalasta (joskus tollastakin väitetty).
Se mutteri on M18x1.5 ja jos pulttiliikkeestä, niin kannattaa ottaa ohut versio, niin ei tartte rälläköidä puolta mutteria irti.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.10.2006 20:54

Seosmittaria varten laajakaista lambda niin sillä ehkä tekeekin jotain. Jotain vaihtoehtoja:

FMI
Round_WBO2_EGT

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.10.2006 21:30

Aijaa, mä olen kyllä aina tinannut eikä koskaan ole ollut toimimattomuutta.

Kunhan liitos ei ole liian lähellä anturia, tina kun sulaa jo alle 300 asteessa mikä on suurinpiirtein lambda-anturin alin toimintalämpötila käsittääkseni..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 28.10.2006 21:40

Niin toki, mutta tuleehan noissa antureissa aika hyvän pitunen johtopätkä yleensä. :)

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 29.10.2006 0:25

Etummaiseen reikään anturiin laittaisin öljyanturit.

Mitä eroa noilla sitten käytännössä on että kumpaan laittaa? Tulis aika "iso" paketti kun 2 anturia (vakio ja öljynlämpö) ja 1 iso öljynpainemittarin mötikkä 1 reijän ympärillä..

Jos sitä tollasen nyt sitte ostais ja heittäis bemarikuskia tolla auto gaugella
FMI-1.2 Seosmittaripaketti lämmitettävällä anturilla
Mitä eroa on lämitettävällä ja kylmällä anturilla muutakun että toinen lämmitettävä ja toinen kylmä? Jotain hyötyä lämmitettävästä?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 29.10.2006 9:13

No se lambda-anturi tarvii vähintään sen 300 asteisen lämpötilan toimiakseen, joten jos anturi tulee kovin taakse pakoputkeen, ei lämmittämätön välttämättä toimi olleskaan. Käytännössä nykyautoissa käytetään vain lämmitettäviä, koska anturi ohjaa moottoria ja sen on oltava toimintalämpötilassa heti eikä vasta useiden kilometrien ajelun jälkeen. Jos sulla tulee lambda-anturi vain o2-mittaria varten se ei varmaankaan ole niin justiinsa.

Laita toinen omista antureista etummaiseen ja toinen takimmaiseen, ei se niin tarkkaa ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa