osista (g2 ahtaminen)
Valvoja: ffp jäsenet
osista (g2 ahtaminen)
Noniin nyt olisi tarkoitus rupea ahtamaan kakkista. Mielessä on käynyt tuollaset "edulliset" turbokitit. Muutama pistänyt silmään lähinnä hintansa/osien määrän takia
http://www.power-of-speed.de/product_info.php?manufacturers_id=32&products_id=840&osCsid=7c28f8d14854d89e641d5865fb985531
http://www.kineticmotorsport.com/catalog/kinetic-motorsport-stage1-golfjetta-turbo-p-1096.html
Mahtaakohan olla laadukkaita jolla saa koneen jopa toimimaan hyvin ja osat ei hajoile kuukauden välein?
Mitä muuta kannattaa vaihtaa/tarkistaa/tehdä jos tollaisen pikkuahdin paketin ruuvaa kiinni?
Tuossa Kineticin setissä ei näyttäis ainakaan tulevan kannentiivistettä ja vakio ei varmasti kestä noiden hilujen laiton jälkeen?
Tuossa Turbo Motorsportin setissä näyttäs olevan kaikki tarpeellinen, laadusta en sitten tiedä.
Oma tavoite on +200hp mahd. pienellä rahalla, mutta kuitenkin hyvin toimivalla moottorilla..
http://www.power-of-speed.de/product_info.php?manufacturers_id=32&products_id=840&osCsid=7c28f8d14854d89e641d5865fb985531
http://www.kineticmotorsport.com/catalog/kinetic-motorsport-stage1-golfjetta-turbo-p-1096.html
Mahtaakohan olla laadukkaita jolla saa koneen jopa toimimaan hyvin ja osat ei hajoile kuukauden välein?
Mitä muuta kannattaa vaihtaa/tarkistaa/tehdä jos tollaisen pikkuahdin paketin ruuvaa kiinni?
Tuossa Kineticin setissä ei näyttäis ainakaan tulevan kannentiivistettä ja vakio ei varmasti kestä noiden hilujen laiton jälkeen?
Tuossa Turbo Motorsportin setissä näyttäs olevan kaikki tarpeellinen, laadusta en sitten tiedä.
Oma tavoite on +200hp mahd. pienellä rahalla, mutta kuitenkin hyvin toimivalla moottorilla..
Viimeksi muokannut NiS0^, 15.10.2006 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse en kyllä lähtisi edes 200hv projektia toteuttamaan vakio männillä. Koneen peruskunnostuksen yhteydessä sisään kannattaa laittaa esim. s2:n männät, joita saa käytettynä jo niin edullisesti, ettei mielestäni vakioilla kannata edes yrittää. Ja sitten tosiaan metallikannentiiviste esim. g60:stä.
Toinen asia mitä kannattaa miettiä on voimansiirto. Kytkin ainakin menee uusiksi, mutta jos haluaa pelata varmanpäälle niin vaihtaa samalla 02A-laatikon. En tosin väitä etteikö 020-lootakin kestäisi sen 200hv (~300nm). Kaikenhan kuitenkin saa rikki ja on noita pienemmilläkin väännöillä rikottu...
(mulla olis muuten ylimääräisenä 4-lapainen jousitettu sintterilevy 020:aan :)
Kolmas tärkeä asia on tuo moottorinohjaus. Jos pienellä budjetilla on tarkoitus mennä niin esim. megasquirt tms. saattaisi olla ihan hyvä, tosin hieman "harrastamista" siinä tulee. Lisäsuutin virityksillä en itse lähtisi tekemään vaikka niinkin varmasti saa toimivan kokonaisuuden. Siinähän jää sitten vielä toi sytkäpuoli "ongelmaksi". Toteutustapoja on monia ja aika vaikeaa on sanoa mikä niistä olisi paras.
Noita kittejä en jaksanut niin hirveästi tarkastella, muttei ainakaan ensi silmäyksellä vakuuttanut kumpikaan. Melkein ihan "custom"sarjalla lähtisin liikkeelle.
Siinä nyt jotain mitä tuli nopeasti mieleen. Ennenkuin projektia aloittaa niin kannattaa kuitenkin muistaa, että pienen budjetin hyvä turbomoottori on helpommin sanottu kuin tehty. Ja budjettilaskelmiin kannattaa tosiaan laskea lisäksi se tuttu touhutonni ellei kaksi.
Toinen asia mitä kannattaa miettiä on voimansiirto. Kytkin ainakin menee uusiksi, mutta jos haluaa pelata varmanpäälle niin vaihtaa samalla 02A-laatikon. En tosin väitä etteikö 020-lootakin kestäisi sen 200hv (~300nm). Kaikenhan kuitenkin saa rikki ja on noita pienemmilläkin väännöillä rikottu...
(mulla olis muuten ylimääräisenä 4-lapainen jousitettu sintterilevy 020:aan :)
Kolmas tärkeä asia on tuo moottorinohjaus. Jos pienellä budjetilla on tarkoitus mennä niin esim. megasquirt tms. saattaisi olla ihan hyvä, tosin hieman "harrastamista" siinä tulee. Lisäsuutin virityksillä en itse lähtisi tekemään vaikka niinkin varmasti saa toimivan kokonaisuuden. Siinähän jää sitten vielä toi sytkäpuoli "ongelmaksi". Toteutustapoja on monia ja aika vaikeaa on sanoa mikä niistä olisi paras.
Noita kittejä en jaksanut niin hirveästi tarkastella, muttei ainakaan ensi silmäyksellä vakuuttanut kumpikaan. Melkein ihan "custom"sarjalla lähtisin liikkeelle.
Siinä nyt jotain mitä tuli nopeasti mieleen. Ennenkuin projektia aloittaa niin kannattaa kuitenkin muistaa, että pienen budjetin hyvä turbomoottori on helpommin sanottu kuin tehty. Ja budjettilaskelmiin kannattaa tosiaan laskea lisäksi se tuttu touhutonni ellei kaksi.
laitetaampa vaikka tänne, eli olis kiinnostus itsekkin turbottaa oma kr,
mitäs kaikkea tuo vaatii noin niinkuin katsastuksen kannalta?
,mm. paljonko arviolta tulee prosentteja,ihan pakollisia prosentteja..?
tästäkin ollut paljon juttua,mutta en löytänyt searchilla tähän hätään mitään, kaikki tieto kun katoaa yleensä kiistelyn alle...
eli jos saisi SELKEÄT ohjeet asiasta,niin tietäisi tuleeko omassa kipossa jo prosentit vastaan ym..., thänks etukäteen..
mitäs kaikkea tuo vaatii noin niinkuin katsastuksen kannalta?
,mm. paljonko arviolta tulee prosentteja,ihan pakollisia prosentteja..?
tästäkin ollut paljon juttua,mutta en löytänyt searchilla tähän hätään mitään, kaikki tieto kun katoaa yleensä kiistelyn alle...
eli jos saisi SELKEÄT ohjeet asiasta,niin tietäisi tuleeko omassa kipossa jo prosentit vastaan ym..., thänks etukäteen..
^ periaatteessa joo ja ei. Eli tosiaan turbottamista verrataan moottorin vaihtoon teknisiltä osilta, eli isommat jarrut jne jne, mutta ei prosentteissa, koska nehän menee vaan vaihdetuista osista ja turbossa ei oikeestaan vaiheta kuin ehkä muutaman prosentin verran. Tosin aika paljon riippuu myös konttorista että kuka tulkitsee sen noin ja kuka ei. Periaatteessa AKE:n kanta on toi minkä selitin, säälin vaan että hävitin sen sähköpostin jonka ne mulle lähetti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Osia hakusessa (g2 ahtaminen)
noniin nyt aletaan tekemään pientä osalistaa. kokeneemmat lisätkää tai poistakaa ko. osia mitä tarvitsen.
kansi pajalle (kanavat virtaavammaksi), ahdin, männät sorvaukseen tai s2 männät, säädettävät nokkapyörät, pakosarja, down-pipe, putkisto (2.5'' - 3''), suurempi määränjakaja ja ilmamäärämittari esim. turbosaabista, ic, ahtoputket, g60 kannentiiviste, öljynkiertojutut, klemmarit, silikooniletkua, vapaavirtaussuodatin, järeämpi kytkin..
mitä vielä pitäisi lisätä vai pääsekö noilla alkuun?
kansi pajalle (kanavat virtaavammaksi), ahdin, männät sorvaukseen tai s2 männät, säädettävät nokkapyörät, pakosarja, down-pipe, putkisto (2.5'' - 3''), suurempi määränjakaja ja ilmamäärämittari esim. turbosaabista, ic, ahtoputket, g60 kannentiiviste, öljynkiertojutut, klemmarit, silikooniletkua, vapaavirtaussuodatin, järeämpi kytkin..
mitä vielä pitäisi lisätä vai pääsekö noilla alkuun?
hommaa suoraan sinne uudet wisecot... maksaa muistaakseni noin 500-600e, mutta ne on samankokoiset kun vakio mukit,joten millä puristukset alas. onhan niissä varaa sorvauttaa pois,tai sit jotain muuta esim.turbodiisselin paksuin tiiviste niin ei ole ihan laskee puristukset edes vähän.. fiksummat voi kertoa enmmän..
ja tuolta siis www.tepalmetmotorsport.fi
ja tuolta siis www.tepalmetmotorsport.fi
n.700e maksaa Wisecot, mutta empä lähtis niitä ihan ensimmäisenä ostamaan, vaan alottaisin harrastamisen tärkeämmistä osista, kuten laadukkaasta pakosarjasta, oikein mitoitetusta turbosta ja hyvästä moottorin ohjauksesta. Siinä vaiheessa kun on onnistuttu rakentamaan toimiva ja luotettava paketti voidaan ruveta haalimaan niitä kestävämpiä sisuskaluja.
Tuntuu vaan siltä, että kaikki on ekana ostamassa niitä kalliita kankia/mäntiä tietämättä mikä ne yleensä rikkoo.
Tuntuu vaan siltä, että kaikki on ekana ostamassa niitä kalliita kankia/mäntiä tietämättä mikä ne yleensä rikkoo.
Vakiotiiviste 1.65mm, eli korkeempi puristus. Cometic:ilta saa tiivisteitä yli 3mm, jos sillä haluaa puristuksia muuttaa.
Riippuu myös aikapaljon vakiomännistä. Onko ne Nuralit vai Mahlet... 16v:n vakiomännillä on otettu 350hp, mutta niitä on saatu myös rikki ilman turboa... Mää kyllä tarjoisin koneeseen budjettiratkaisuna 1.8T:n(esim AEB) mäntiä. Niitä rupee oleen saatavilla aika mukavasti.
Riippuu myös aikapaljon vakiomännistä. Onko ne Nuralit vai Mahlet... 16v:n vakiomännillä on otettu 350hp, mutta niitä on saatu myös rikki ilman turboa... Mää kyllä tarjoisin koneeseen budjettiratkaisuna 1.8T:n(esim AEB) mäntiä. Niitä rupee oleen saatavilla aika mukavasti.
Tietysti tuollaisen superpaksuntiivisteen hinnalla saa jo 7 sarjaa esim. s2:n mäntiä, joilla puristukset tippuu jo ihan kivasti(ja ovat jopa suhteellisen hyvät). En ymmärrä miksi ne vakiomännät on siellä pakko säilyttää. Tosin en myöskään sano, että ne vakiot sinänsä huonoja olisi, mutta puristukset siinä tulee ongelmaksi. Sitten jos aletaan oikeasti wisecoja tarvitsemaan niin sitten "tarvitaan" kyllä jo kiertokangetkin, koska ne(kin) ovat tuossa suhteellisen heikkolenkki.
Tuossa Donan edellisessä viestissä on kuitenkin pointtia.
Tuossa Donan edellisessä viestissä on kuitenkin pointtia.
Comeicin tiivisteelle jäi hintaa reilu vuos sitten n.150e, eli reilun satkun kalliimpi kuin peltinen tarviketiiviste.
Jos topicin aloittajalla oli tehotavoite n.200hp, niin antaa niiden vakiokankien olla siellä. Kesti ne mullakin 240hp/300nm/7600r. Ässän tai 1.8T:n mukit vaan vaihtaa ja n.1mm paksumman tiivisteen, niin hyvä tulee.
Samout:ilta kannattaa hommata ne männät, koska niitä saa reilulla parilla kympillä sarja... :)
Jos topicin aloittajalla oli tehotavoite n.200hp, niin antaa niiden vakiokankien olla siellä. Kesti ne mullakin 240hp/300nm/7600r. Ässän tai 1.8T:n mukit vaan vaihtaa ja n.1mm paksumman tiivisteen, niin hyvä tulee.
Samout:ilta kannattaa hommata ne männät, koska niitä saa reilulla parilla kympillä sarja... :)
Hehheh :)
Pointtina tuossa oli juurikin se että mielestäni ei ole järkeä alkaa kikkailemaan vakio männillä puristuksia alas kun noilla ässän männillä sen tekee helpommin ja niin halvalla ettei pitäisi jäädä siitä kiinni. Lisäksi saa vielä paremmat(?) männät.
Tuossa kankijutussa taas oli pointtina lähinnä se, että 200hv projektiin ei tarvita sen enempää wisecoja kuin uusia veivejäkään.
No kukin rakentakoon tyylillään.
Pointtina tuossa oli juurikin se että mielestäni ei ole järkeä alkaa kikkailemaan vakio männillä puristuksia alas kun noilla ässän männillä sen tekee helpommin ja niin halvalla ettei pitäisi jäädä siitä kiinni. Lisäksi saa vielä paremmat(?) männät.
Tuossa kankijutussa taas oli pointtina lähinnä se, että 200hv projektiin ei tarvita sen enempää wisecoja kuin uusia veivejäkään.
No kukin rakentakoon tyylillään.
Pari kysymystä olis eli kuinka alas puristukset noilla s2 männillä laskee ja onko siis s2 saman mittaset kanget kuin golffissa? Mites bensan saanti, tarviiko isompaa imusarjaa ja suuttimia jos tähdätään sanotaanko 250hv?
Jos joku tietää jonkun hyvän 16v ahtamis linkin tms niin voisi sen tänne laittaa niin voisi opiskella ennenkuin edes haaveilee siitä.
Jos joku tietää jonkun hyvän 16v ahtamis linkin tms niin voisi sen tänne laittaa niin voisi opiskella ennenkuin edes haaveilee siitä.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
S2 männillä puristukset n. 9.3:1 jos oikein muistan. Kanget saman mittaiset kun 16V.
Viimeksi muokannut Mr.Crossfire, 21.10.2006 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa