apexi avc-r leoniin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

apexi avc-r leoniin

ViestiKirjoittaja leppala » 18.10.2006 14:45

Autona -01 1.8t(ary) leon, ja pitäisi saada auton piuhojen värit tietoon/ecun pinnit (kaasu, kierrokset, nopeus) virta ja maa löytyy ehkä jo omin avuin
Mun käsityksen mukaan homman pitäisi onnistua myös liittämällä ecun piuhoihin, ettei tarvitsisi purkaa johtosarjaa konehuoneesta, ja polkimilta.
Viisaammat korjatkoon, jos mutuilu meni väärin.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.10.2006 16:20

Värejä en muista mutta mittariston takaa löytyy RPM ja VSS. Ja kaasu polkimelta tuo kaasuläpän asentotieto.
Mittaamallahan nuo löytyy.
Ja +15 tieto löytyy sulakerasian takaa, musta paksuin johto.
Saako kysyä miksi laitat AVC-R:n autoosi?

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 18.10.2006 18:09

Joo täytyy ihmetellä mittarin takaa niitä piuhoja.
Laitan värkin ahtojen vittuilun takia kiinni, ja onhan tossa hyvät ominaisuudet muutenkin.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 19.10.2006 22:55

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1592464&page=1

Tuolla 1.8t ohjeet, jos jotain nyt sattuu kiinnostamaan.
Eipä vaan ollu mainittu, että mikähän auto kyseessä, ja millä moottorikoodilla.
Ei kaikissa ykskaseissa voi millään olla samat värit/pinnit, mutta mittaillaan ku ehditään.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.10.2006 17:14

Laitan värkin ahtojen vittuilun takia kiinni, ja onhan tossa hyvät ominaisuudet muutenkin.

Ei se apexi ahtojen vittuilua korjaa... sulla on muualla vikaa ja korjaa se oikea vika.
Vian "siirtäminen" on huonoin vaihtoehto.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 20.10.2006 19:06

Ei se apexi ahtojen vittuilua korjaa... sulla on muualla vikaa ja korjaa se oikea vika.
Vian "siirtäminen" on huonoin vaihtoehto.


No turboherra selventää, että minkä takia ei korjaa. Totta helvetissä se korjaa, jos sä pystyt manuaalisesti ne ahdot itse säätämään, eikö? Tähän vois heittää vielä vanhan sananlaskun : ite ku tekee saa semmosen ku haluu.
Ja tosta "oikeasta" viasta vag-com ei kerro mitään, mutta sähän voisit kertoa, että mikä se vika sitten on.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.10.2006 19:42

No turboherra selventää, että minkä takia ei korjaa. Totta helvetissä se korjaa, jos sä pystyt manuaalisesti ne ahdot itse säätämään, eikö?

Yrität selvästi vittuilla vapareille? :D
Kuitenkin jos autoon on laitettu ihan bolt-on tavaraa kiinni ja käyty karalalla säädättämässä niin pitäisi auton toimia myös sillei miten haluaa.
Jos ahdot putoilee niin luulisi vikaa olevan jossain. Eikä se vika korjaannu manuaalisesti säädettävillä ahdoilla.
Jopa vapari harrastaja ymmärtää sen :P
Oisit senki apexi rahan pistäny siihen JO luistavaan kytkimeen =)

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 20.10.2006 19:49

Ahdot ei putoile, vaan nousee välillä liikaa pintakaasulla vaihteen vaihdon jälkeen, ja toi vikahan korjaantuu apexilla.
Täyskaasuvedot toimii moitteettomasti.
Eiköhän hb81 vittuilla ircissä lisää toisillemme, niin ei tarvii sotkea topiccia.
ps. jätkä suuttu ;)

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 22.10.2006 16:56

Nonni, nyt on vehkeet kiinni.
Jeesataan nyt muitakin, jotka painii saman ongelman kanssa.

virran ja maan otin radion takaa, muut ottaa mistä haluaa.

kierrostieto --- 4 suuttimen ohuempi piuha (voi myös ottaa mittarin takaa, mutta näin päin näkee myös suuttimien aukioloajat).
kaasun asento ---- jalkatilasta anturilta valko/sininen johto
nopeus tieto ---- mittarin takaa sininen liitin, ja sieltä vihreä piuha.

Nyt ku oppis vielä käyttämään, ni kai se siitä lähtee toimimaan.
Niin, kyllä se nelivetokin sutii, kun ahdot karkaa vahingossa 1.88bar:iin.....

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 23.10.2006 9:46

Suutintieto ei anna kierrosluku tietoa. AVC-R:ssä voi käyttää suutin tietoa. Mutta silloin ei laite pysty ohjaamaan ahtopaineen lähtö arvoa vaihde kohtaisesti. Eikä RPM tieto pidä paikkaansa.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 23.10.2006 10:07

Joo näinhän se asia on ^

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 28.10.2006 9:16

kierrostieto --- 4 suuttimen ohuempi piuha (voi myös ottaa mittarin takaa, mutta näin päin näkee myös suuttimien aukioloajat).
kaasun asento ---- jalkatilasta anturilta valko/sininen johto
nopeus tieto ---- mittarin takaa sininen liitin, ja sieltä vihreä piuha


Eli rpm tiedon voi ottaa mittarin takaa sinisestä liittimestä, ja vihreä/ruskea piuha.
Nyt tosiaan toimii toi start duty valikkokin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa