Iskipä todella fiksu idea !
Pesempä auton moottoritilan siihen tarkoitetulla aineella ja vedellä.
No teimpä sen varovasti peittäen kaikki elektroniikka osat sun muut mitkä voisivat mennä rikki tässä proseduurissa.
Annoin kuivua sen mikä tässä kosteassa ilmassa voi kuivua ja käynnistin, hyvin lähti heti ensimmäisellä kuten tavallisesti känytiin ja toimi normaalisti.
Mutta öljypaine lamppu alkoi vilkkumaan vaikka öljyt on koneessa ja filtteri on kunnolla kiinni. Päätin vähän puhaltaa hiustenkuivaajalla vähän koko konettilaa (koska en ollut varma missä öljypaineen sensori on :) ) jonkä jälkeen vilkkuminen loppui.
No kaikki hyvin mutta nyt aamulla kun käynnistin niin taas alkoi vilkkumaan ja nyt ei enään lämmittäminen auttanut, sen lisäksi vielä kierrosluvut ei näy mittaristossa.
Eli missä tasantarkkaa löytyy oljypaineen sensori sekä kierrosluku sensori jos vaikka ne olis jotenkin vioittuneet vedestä ?
Auto on VW Golf 3 gti -94 8v
Puhalsin kuvan merkkaamaan kohtaan tiedä sitten onko se öljypaine sensori? :D
http://koti.mbnet.fi/kuukla/files/konettila.jpg
Moottoritilan pesu = kierrosluku ja oljypaine hävisivät
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Mittaa varmuuden vuoksi latausjännite silloin, kun öpainevalo vilkkuu.
Jostain syystä laturin herätepiuhan katkeaminen aiheutti tuossa -97 transporterissa tuota öljynpainevalon vilkkumista. Kierroslukumittarikin joissain tapauksissa kuulemma pimeenä samalla.
Nämä tapaukset tosin td -koneellisista, mutta kannattaa tarkastaa tässäkin tapauksessa.
Jostain syystä laturin herätepiuhan katkeaminen aiheutti tuossa -97 transporterissa tuota öljynpainevalon vilkkumista. Kierroslukumittarikin joissain tapauksissa kuulemma pimeenä samalla.
Nämä tapaukset tosin td -koneellisista, mutta kannattaa tarkastaa tässäkin tapauksessa.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
On käynyt useamman kerran ykkösmallisten golffien kanssa konepesun jälkeen niin, että öljynpainevalo on jäänyt palamaan. Öljykello imaisee itseensä kosteutta.
Kolmisen viikkoa sitten pesin Audin konetilan. Testasin, että lähtee käyntiin ja kukkuu, en kuitenkaan käyttänyt lämpimäksi. Seuraavana päivänä rouva oli liikenteessa kaupungilla ja hälytti apuun, kun auto ei millään meinaa pysyä käynnissä. Olihan sitä mielenkiintoista ajaa, kun sytytys pätki ja kierroksia täytyi yrittää pitää korkealla, ettei sammuisi. Puhaltelin paineilmalla sytkäpuolen kuivaksi ja perään WD40:tä. Oli tuosta episodista se hyöty, että kuivatellessani havaitsin tulpanjohtojen olevan kovettuneet ja vaihtokunnossa, joten tuli sekin määräaikaishuolto hoidettua.
Kolmisen viikkoa sitten pesin Audin konetilan. Testasin, että lähtee käyntiin ja kukkuu, en kuitenkaan käyttänyt lämpimäksi. Seuraavana päivänä rouva oli liikenteessa kaupungilla ja hälytti apuun, kun auto ei millään meinaa pysyä käynnissä. Olihan sitä mielenkiintoista ajaa, kun sytytys pätki ja kierroksia täytyi yrittää pitää korkealla, ettei sammuisi. Puhaltelin paineilmalla sytkäpuolen kuivaksi ja perään WD40:tä. Oli tuosta episodista se hyöty, että kuivatellessani havaitsin tulpanjohtojen olevan kovettuneet ja vaihtokunnossa, joten tuli sekin määräaikaishuolto hoidettua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa