Sytytyksen säätö stroboskoopilla...mikä ennakko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ÄssÄ
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 21:06

Sytytyksen säätö stroboskoopilla...mikä ennakko

ViestiKirjoittaja ÄssÄ » 18.9.2006 22:24

Eli kulkineena tollanen 86 vuosimallin Golf cabriolet ja koneena alkuperäinen 1,8 kaasari. Piti säätää sytytystä säädettävällä ajoituslampulla, mutta on hiukan epäselvää että onko ajoitusmerkit vauhtipyörässä jo ennakolla vai pitääkö vielä ennakko kattoo ite. Siinä vauhtipyörässä ei ollu kuin yksi iso lovi...olettaisin että ennakko olisi tässä jo valmiina...että kun sen kohdan sohottaa lampulla kohdilleen niin hyvä....Voisiko joku tarkentaa onko näin, ja jos ei niin mikä on oikea ennakko. Entä pitääkö virranjakajan kyljessä olevasta alipaineanturista otta letku irti ennen tarkistusta... Tämä kaikki vain siksi että ei tarvitisi enää saada epilesiakohtauksia vilkkuvalosta.

En saanut kyllä sytkän säätämisellä (räpellyksellä) vaikutusta auton epätasaiseen röpöttävään käyntiin ja nakutukseen. Myös kaikki johdot ja tulpat on vaihdettu. Missä vika?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.9.2006 22:32

Ennakkomerkit on jo ihan ennakolla merkityt. Eli ei pidä säätää lampusta mitään asteita.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 18.9.2006 22:39

hae hakusanalla Pierburg :-)

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.9.2006 22:53

ja tuossa v.mallissa ei vielä pitäs olla hydraulisia venttiilin nostimia, jos ehkä tarkoitat nakutuksella myös kuluneiden välysten aiheuttamaa mekaanista "kilikolin" ääntä niin nuo mekaaniset nostajat on "säätö" kunnossa... mut se pierpurk kannattaa suosiolla korvata jollain muulla putouskaasuttimella (ei tarvi imusarjaa vaihtaa) esim weber... maksaa sen 300-350€ugenii...

ÄssÄ
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 21:06

ViestiKirjoittaja ÄssÄ » 19.9.2006 11:42

Jaahas...kyllä siinä kuitenkin nuo hydrauliset nostimet mielestäni on...jopa venakopan päällä on tarra jossa on teksti hydr, ja ruksi venttiilin välystensäätö kuvan päällä...tällä hetkelä venakoppa on auki ja siltä tosiaan näyttää...luulin kyllä että ois ollu mekaaniset...nakutus on ollut jo pitempiaikaista, ja ajattelisin että nostajien vaihdolla poistuis se ongelma...mutta tuo röpöttävä käynti olis kaasutinongelma siis...tuntuu vaan ettei kone kävis kun kolmella, koska se tärisee niin pirusti...ettei olis kansi menny nakutuksesta

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 19.9.2006 12:08

mul on kans tos EZ konees pierburk ja voi helevetti ku sen aamulla päräyttää käymään... se kuulostaa niinku kampikammio olis palotila :) käy kolmella kahella neljällä tärisee ja rytkyttää, mut sit ku lämpenee ja seokset menevät ees jotenkin kohillen niin kyl sit ihan tasasesti käy... ja hyvä ettei bensa-asemalle tarvi hinata jotta voi samalla tankata ku käynnistää niin hyvin tuntuu eväs maittavan, siis aamu käynäreissä...

ja jos siinä on hydrauliset nostimet niin helpommalla sit selviät, ei tarvi ku vaihtaa vaan kaikki uuteen (ei säätöä)

ja mittaa puristuspaineet pytyistä, niin näet ainakin onko ohivuotoja... en usko et kansi olis menny, kyl se pierpurk on menny jos joku on...

ÄssÄ
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 21:06

ViestiKirjoittaja ÄssÄ » 19.9.2006 17:41

Jees no kuulostaa kyl tutulta tuo tilanne...ei meinaa kylmänä käynnistyä millään..ja sit ku käynnistyy niin hakkaa ja vatkaaniin perkeleesti et ite just pysyy penkillä...oireet ilmenevät myös täsmällee samalla tavalla kun tossa linkissä. Eli motarilla alko ekaks rytkyttää ja nykii 120 vauhdis...sit vauhti vaan hiipuu ja hiipuu...ja hetken päästä tuntuu taas toimivan...kunnes ei toimi enää

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... t=pierburg

Mitäs kaasaria siihen suosittelisitte ja mistä kandee lähtee hakeen..

ÄssÄ
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.5.2006 21:06

ViestiKirjoittaja ÄssÄ » 19.9.2006 18:38

Nii ja piti viel kysästä että tarviiko sytkän säädössä ottaa se alipaineletku irti vai pitää paikallaan??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa