audi 80 coupe quattro

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bzu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.7.2005 20:02

audi 80 coupe quattro

ViestiKirjoittaja bzu » 18.9.2006 21:14

eli ajatuksena on vaihtaa auto merkkiä ja siirtyä mahd audiin, ja nettiautosta olen katsellut noita 80 coupe quattroja.

-minkalainen ajaa talvella, tulis pääasiassa vaimon(ei talvi ajamisen kokemusta) käyttöön
-mitä tyyppivikoja
-kestääkö voiman siirto
-onko moottorissa moitittavaa.
-ja mitä ruiskuja noissa on
-minkalaisia kulutuslukemia
-


kiitos etukäteen vastanneille.

saa muutakin kertoa jos on jotain mikä kannattaa ottaa huomioon autoa ostettaessa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 18.9.2006 21:18

Siis kumpaa mallia olet nyt katsonut: kasikymppistä vai coupea? :P

bzu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.7.2005 20:02

ViestiKirjoittaja bzu » 18.9.2006 21:46

coupea ... eli siis eikö se olekkaan 80 mallisarjan alla.

onko tuo coupe ihan oma.

siinä 1989-1990 malleja ainakin eilen löysin niin niistä olisin ollut kiinnostunut kuulemaan käyttö kokemuksia

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 19.9.2006 10:42

Tuolta juttua:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewto ... hlight=2+8

Sitten omaa kokemusta:

Talviajo yhtä juhlaa, tosin kannattaa käydä vaimon kanssa jossain harjottelemaassa mahdollisten luisujen oikaisemista. Varsinkin jos on tottunut etuvedolla ajelemaan niin perän irtoaminen mutkassa saattaa kokemattomalle olla huono juttu. Hauskaa tulee kuitenkin olemaan:)

Tyyppivikoina samat viat kuin 80/90 audeissa. Eli alustan kolinat, sähköviat(mittaristo, keskuslukitus..), ruiskut kenkkuilee, 6-koneissa öljyvuotoja. Ja tuon ikäisissä kulutus osia joutuu vaihtelemaan vähän väliä.

Voimansiiro on "pomminkestävä". Tosin saa senkin rikottua väärällä käytöllä mutta siihen vaaditaan jo voimaa vähän enempi. Välystä varmasti jonkun verran löytyy. Tämä ilmenee varomattomassa kytkimen käytössä kolahduksena/kilahduksena, mutta ei ole vaarallista.

Moottorit ovat itsessään varmoja pelejä. Ruiskut temppuilevat jonkin verran mutta niihin löytyy asiantuntemusta esim. audiclubin puolelta. Coupe quattroissa taitaa lähestulkoon aina olla 5-kone jota saa eri variaatioina.

- 2.0 20V NM? 160hp
- 2.2 10V KV 136/133hp KE-Jetronic
- 2.3 10V NG 133hp KE III-Jetronic
- 2.3 20V 7A 170hp
- +saattoi olla muilla tunnuksillakin ja 20V ruiskuja en muista ulkoa, oisko ollu Motronic?



10V koneet sitkeitä puurtajia joissa alavääntö on hyvä. 20V koneet taas kieroskoneita jotka herää +4000rpm jälkeen, toki jaksaa mennä pienemmilläkin kierroksilla. Kulutuksessa ei juuri eroja koneiden välillä, pieni se ei ole millään. Normaali ajoon suosittelen 10V konetta ja jos tykkää käskeä vehjettä niin sitten 20V. Ainut miinus niin talvella nuo viitos padat lämpiää hitaasti.

Kulutukista omaa kokemusta:

Ilman ilmastointia vakio renkailla
80km/h - 7.9L/100km
100km/h - 8.5L/100km
120km/h - 9.5L/100km

kaupunki - 12-15L/100km

Ilmastointi päällä voi noihin pistää 0.5L/100km lisää ja isommilla nakeilla (225/40/18 ja painavat vanteet) vielä lisää.

Coupe on ihan oma mallisarjansa, vaikka jossain yhteyksissä sitä kutsutaan 80 coupeksi tai 90 coupeksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa