VW Golf mk2 1.8l ryypyn lämmitysvastuksen piuha...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MiXu-
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.9.2006 10:52

VW Golf mk2 1.8l ryypyn lämmitysvastuksen piuha...

ViestiKirjoittaja MiXu- » 16.9.2006 11:31

Entisen omistajan jäljiltä näyttäisi olevan irrallaan tuo ryypyn lämmitysvastukselle(?) menevä piuha. Ryyppy tuntuu olevan päällä todella pitkään, joten tuo on ilmeisesti syyllinen.

http://www.moddin.org.uk/images/temp/2e ... onents.jpg Tuossa kuvassa kyseinen piuha löytyy oikeasta yläkulmasta nimellä "plug".

Osaisikohan joku neuvoa mihin tuo kuuluu kiinnittää?

Ja samaan hengenvetoon toinen kysymys kaasarista:

Vaihdoin vanhat vuotavat alipaineletkut uusiin. Aiemmin kone sai jostain vähän ilmaa kaasarin ohi ja seos säädettiin savukoneen kanssa silloin niin, että kone pelasi. Nyt uusien letkujen kanssa säädöt ovatkin sitten ihan pielessä. Ilmeisesti käy liian rikkaalla ja nykii matalilla kierroksilla pintakaasulla. Parin viikon päähän on tilattu aika pajalle, mutta sitä ennen olis kiva että sais seoksen säädettyä edes suurinpiirtein oikein. Eli olisko jollakulla vinkkiä miten tuo säädetään? Jos joku osaa edes sanoa että kumpaanko suuntaan seosruuvia käännetään että saadaan seosta laihemmalle niin sekin auttaa. :)

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 16.9.2006 12:25

tuohon ensimmäiseen: sen johdon vastakappele pitäsi olla siinä nipussa mihin kuuluu öpa-anturin- ja vedenlämpötila-anturin johdot eli nämä johdot, jotka tulevat kannen oikeallepuolelle...

M K
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.9.2005 12:51

ViestiKirjoittaja M K » 16.9.2006 12:35

seos ruuvia myötäpäivään niin, että alkaa kierrokset aleneen, sitten vastapäivään, ehkä puolikierrosta tai kierros. riippuu kaasarin kunnosta meneekö katsastuksessa läpi.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.9.2006 0:30

Alfamerin korjausopas neuvoo kiertämään seosruuvin kohtaan jossa tyhjäkäyntinopeus on suurimmillaan jonka jälkeen säädetään tyhjäkäyntikierrokset kohdalleen joutokäyntiruuvista.

Noin saadaan tehtyä "karkea" säätö, kone toimii hyvin mutta leimaa tuolla säädöllä ei saa.
Konttorilla ruuvia piti muistaakseni pyöritellä aukipäin = seosta laihemmalle.

MiXu-
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.9.2006 10:52

ViestiKirjoittaja MiXu- » 18.9.2006 9:24

Kiitoksia kaasarinsäätöohjeista.

Kävin virtamittarin kanssa ihmettelemässä tuota ryypyn lämmitysvastusta ja se pirulainenhan ottaa maihin. Eli joko sen on purkanut ja kasannut joku kädetön tai sit se on muuten vaan kärähtänyt. Samaten näyttäisi ottavan maihin tuo vastukselle tuleva piuha. Tuossa autossa on kyllä niin ihmeellisiä virityksiä että enää en jaksa yllättyä mistään. =)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.9.2006 11:28

Rikastinkoteloon/lämmityskierukalle menevä piuha jatkuu kotelon sisällä onnettoman ohuena spiraalina, yleensä se on poikki ja ottaa maihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa