S3 ja haldex tehomittaukseen, miten? *ongelma ratkennut*

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mojama00
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.8.2006 11:31

S3 ja haldex tehomittaukseen, miten? *ongelma ratkennut*

ViestiKirjoittaja mojama00 » 29.8.2006 11:34

Eli, yritin tänään käyttää -00 S3:sta Oulun seudun ammattikorkeakoulun 4wd penkissä. Ilmeni seuraavaa, huippu vääntöjen tilalle tulee todella suuri kuoppa. Tämä johtunee siitä että haldex kytkeytyy päälle. Huipputehot saatiin melkeen "oikein", 262hv mutta väännöt vain hieman yli 300Nm. Nyt tarvittaisiinkin tietoa miten haldex saadaan kytkettyä irti? Yritimme huijata käsijarrulla, ei auttanut. Sulaketta emme haldexille löytänyt. Saksankieli kun ei taivu. Jos joku osaisi kertoa mistä haldexin sulake löytyy, olisin kiitollinen. Miten porukka muuten penkittänyt haldex autojaan? Luin jotain juttua että perä ilmaan, mutta ei kait tämä kytke haldexia pois?
Viimeksi muokannut mojama00, 29.8.2006 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.8.2006 12:30

Haldex sulake irti, löytyy sulaketaulusta muistaakseni kohdasta Haldex clutch.

mojama00
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.8.2006 11:31

ViestiKirjoittaja mojama00 » 29.8.2006 12:35

Jos kykenet kertoon sulakepaikan numeron, auttaisi enemmän. Koska auto saksantuonti ja kaikki sulaketaulun tekstit saksaa, josta en ymmärrä mtn.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.8.2006 12:42

En muista numeroa, mutta siinä sulaketaulun kannessa on kyllä aika selkeästi nimetty se haldexin sulake. Saattaa olla jotain allrad, awd, tai jotain muuta nelivetoon liittyvää sen sulakkeen kohdalla.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.8.2006 12:52

Olisko se 20A sulake nro 31? Tarkasta ensin, tuo on aika hatara arvaus...

mojama00
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.8.2006 11:31

ViestiKirjoittaja mojama00 » 29.8.2006 13:15

Ongelma ratkennut. Napattiin haldexin sulake nro 31 pois ja auto takaisin penkkiin. 191,9kW/356,8Nm. =) Eikä tuota saksaa olisi tarvinnut kovin paljoa osata, siellähän luki että haldex kun tarkkaan katsoi. :) Auto käyttäytyi aivan kuin etuveto, suti jopa asvaltilla. :) Ainut että ABS jätti jotain vikamuistiin ja nyt ABS-valo palaa. Mutta mitäs pienistä. Kiitän avustuksestanne.

juhkis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.4.2005 13:25

ViestiKirjoittaja juhkis » 14.9.2006 13:13

Onko sulla muita modeja tuossa ässässä?

mojama00
-
Viestit: 6
Liittynyt: 29.8.2006 11:31

ViestiKirjoittaja mojama00 » 14.9.2006 23:01

REVOn lastu, samcon intake -letku, bypass mallia parempi (forge?!). Siinäpä ne mitä tällä hetkellä tekniikkapuolella.

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 15.9.2006 10:29

onko IV-golfista mahdollista saada nelivetoa kytkettyä pois??

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 15.9.2006 11:56

Ihan samoilla ohjeilla se Golf muuttuu etuvetoiseksi.

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 16.9.2006 15:21

En kyllä löytänyt mistään sulaketta jossa olisi mitään nelivetoon viittaavaa mainintaa.
Autona siis IV Golf 74kw -02.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa