2.0l ADY Passat, miksi puolat palaa
Valvoja: ffp jäsenet
2.0l ADY Passat, miksi puolat palaa
Sitten viisaita neuvoja, mikä voisi olla pasuunassa vikana. Ajoin auton moottori lämpimänä parkkiin ja sammutin sen. Alle minuutin kuluttua käynnistin auton uudelleen. Moottori yritti käynnistyä, yski/potki hetken, mutta sammui sitten. Sen jälkeen ei enää yrittänytkään käyntiin. Kaikki näyttäs päälisin puolin olevan ok. Mikähän ois tuomio, missä vika?
Viimeksi muokannut jusus, 13.9.2006 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihdoin sytytyksenohjausyksikkö/puola paketin ja moottori alko pelittää. Mutta... noin 30 km ajon jälkeen autosta katos taas kipunat, todennäkösesti sama paketti meni taas hajalle. tasasessa 80 km nopeudessa veto katos yhtä-äkkisesti ja kone alko potkii, niinku sytkät ois sekasin. Sitten meni täysin mykäksi. Nyt herääkin kysymys, oliko vaihdettu osa viallinen vai voiko joku muu vika aiheuttaa nyt poksin pettämisen? Onko tietoo / kokemusta.
Edit 12.09.06: Kävin irroittamassa puolan. Puolan pohja on halkeillut/räjähtänyt ja luonnollisesti haisee sähkökärylle. Voiko joku toinen vika aiheuttaa tuollaisen puolan palamisen? Vanhassa puolassa oli taas kannessa pari hiusmurtumaa, se on voinu olla luonnollinen kuolema 250 tkm jälkeen.
Edit 13.09.06: Jännitteen säädin vaikuttas olevan kunnossa työntää semmosta 14V laturilta. Viimeisin puola ainakin oli ainakin kuumentunut reilusti. Mikä on normaali puolan kuoren toimintalämpötila? Mikään sulake tai muu sähköpuolen laite ei oireile tai ole rikkoutunut. Voisko olla mahdollista, että ongelma olisi tarvikeosassa?
Edit 12.09.06: Kävin irroittamassa puolan. Puolan pohja on halkeillut/räjähtänyt ja luonnollisesti haisee sähkökärylle. Voiko joku toinen vika aiheuttaa tuollaisen puolan palamisen? Vanhassa puolassa oli taas kannessa pari hiusmurtumaa, se on voinu olla luonnollinen kuolema 250 tkm jälkeen.
Edit 13.09.06: Jännitteen säädin vaikuttas olevan kunnossa työntää semmosta 14V laturilta. Viimeisin puola ainakin oli ainakin kuumentunut reilusti. Mikä on normaali puolan kuoren toimintalämpötila? Mikään sulake tai muu sähköpuolen laite ei oireile tai ole rikkoutunut. Voisko olla mahdollista, että ongelma olisi tarvikeosassa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa