Audi 80 2.0-16V quattron tehonpuute

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

Audi 80 2.0-16V quattron tehonpuute

ViestiKirjoittaja Zerocco » 2.8.2006 10:03

Elikkäs otsikon mukaisessa kulkineessa on tehot selkeästi kadoksissa. Kone on varsinkin alakierroksilla ja jonkin matkaa keskialueellakin kovin nuhaisen tuntuinen ja vaatii normaalia pienempää pykälää silmään ja kierroksia, että jaksaa vääntää. Pikaisen tuntuman perusteella myös kulutus on hieman koholla. Olisiko lambda-anturi finaalissa vai mistä kannattaisi alkaa ongelmaa etsiä? Onhan tuossa vain yksi lambda ja missä kohdin se mahtaa sijaita?

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 2.8.2006 11:56

Toisaalta alakierrosten nuhaisuus on tuon moottorin ominaisuus. :) 3000-4000 kierroksella pitäisi kyllä olla enemmän voimaa. Toisaalta jos on selkeä muutos aikaisempaan, niin sittenhän siellä on jotain vialla. Lambda on jossain siellä vähän piilossa, en muista näkeekö sitä edes yläkautta.

Oman -94 Competitionini kulutus täällä: http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=9347 Maaliskuun alussa vaihdettiin lambda varmuuden vuoksi, mutta enpä osaa sanoa vaikuttiko kulutukseen juurikaan. RVS-aineet pistin moottoriin noin 1000 km sitten ja saattaa jopa olla että kulutus vähenee muutamalla desillä. Sun Audin pitäisi periaatteessa mennä vielä hieman vähemmällä koska B3:nen on nelosta kevyempi. Pienimmillään olen saanut JKL-Kuopio-JKL välillä 7,6 l 80-90 km/h matka-ajossa.

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 6.8.2006 18:35

Lisäykseksi vielä, että 2000 kierroksen tuntumassa ja sen alle kone tahtoo pätkiä melkoisesti. Kun kierroksia antaa noin 2500 ja siitä ylöspäin, alkaa tehoja löytyä eikä kone pätki tai haraa vastaan vaan kierrättää ihan hyvin. Eli alakierroksilla on jotain outoa. Ja tämä ei mene tuon moottorin ominaisuuden piikkiin; kone on alakierroksilla kuin 1-litrainen =)

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 6.8.2006 20:09

Mulla oli samoja oireita risteyksissä ja vastaavissa tilanteissa kun kierrokset oli n. 2000 tai vähemmän. Puolan johto löi "tulta", ja sen vaihdolla tuo korjaantui.

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 7.8.2006 21:59

En oo sun autoa ajanu, mut kyydissä ollu kuitenkii ja jos kaverin entinen samanlainen Audi kulki ennen koneremppaa reilusti paremmin niin joku mättää. Sen kone sentään poltti enemmän öljyä kun bensaa=). Käytä se vaik päästömittauksessa. Saattaa selvitä jotaa anturivikoja...ehkä.

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 2.9.2006 15:48

Eikös tuon lambdan mahdollisen viallisuuden pystyisi toteamaan irroittamalla anturin pistokkeen järjestelmästä? Missä tuo pistoke muuten sijaitsee?

majava
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.12.2005 11:22

ViestiKirjoittaja majava » 4.9.2006 22:13

^Samoja ongelmia 2,3 l Coupessa. Kertokaa miten tuo anturivikaisuus kokeillaan, pistoke irti ja ajoa vai häh?!?!?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 4.9.2006 22:19

Päästötestissähän on helppo selvittää eikä joku pienempi paja välttämättä ota paljoakaan rahaa siintä hommasta.

majava
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.12.2005 11:22

ViestiKirjoittaja majava » 4.9.2006 23:14

Kohta olis katsastuskin, niin siellä toi päästöjuttu viimeistään selviää. En vaan usko, että omassa olis lambdassa vikaa kun se vaihdettiin tasan vuosi sitten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa