Brake pressure sensor (G201)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

Brake pressure sensor (G201)

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 2.9.2006 20:29

Minkä näköinen ja missä sijaitsee otsikon mukainen vempain neloskorisessa golfissa?
Ajoittain ESP:n valo syttyy mittaristoon ja ko. vikakoodi on jäänyt muistiin.
Yritin etsiä täältä ja vortexistakin, mutta eipä tärpännyt.

Taisi tulla kallis nakki... Mutta elämä on!

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 4.9.2006 15:12

Hieman lisätietoa:
Koodi on
01435 Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008-Implausible signal - Intermittent

Jarruvalon polttimot on ehjät.
Ja tätä kokeillessa tuli esiin, että kun jarrua painaa reippaasti pelkkä virta päällä paikallaan ollessa, niin satunnaisesti valo syttyy mittaristoon ja tällä painalluksella jarruvalotkaan eivät syty.

Mistä siis jarruvaloille otetaan signaali? Onko kenties polkimessa kytkin, joka satunnaisesti jättää toimimatta?

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 4.9.2006 16:52

Jarruvalokytkin löytyy jarrupolkimen varresta, erittäin helppo vaihtaa. Omassa Golffissani teki saman, eli löi ESP:n pois päältä kun jarruvalokytkin oli rikki. Kytkimessä on kaksi kosketinta.

Tuo sun vikakoodisi kyllä antaa ymmärtää että jarrupaineen anturin piirissä olisi sähkökontaktivika?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 4.9.2006 17:54

En muista miten golffissa on, mutta esim pasaateissa ja a4:ssä jarrupaineanturi on esp-pumpun perseessä.

Jarruvalot toimii kyllä ihan on/off-katkaisijalla polkimen varresta.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 4.9.2006 18:33

Hienoa, että vastauksia alkaa tulemaan tähänkin aiheeseen.

Jostain ebayn syövereistä löysin tuon anturin ilmoituksen kuvallisena. Muistaakseni jossain oli mainittu jotain pumpusta tai jotain siihen suuntaan. Eli sinne se varmaan tulee, jos sen pumpun vain tunnistaisin ensin :).
Hintahaitari netin mukaan 'vain' 90-500€.

Sen verran mietin tuota juttua, että mitäs jos se jarruvalon kytkin on jollain tavalla kytköksissä tuohon ESP:hen ja vikatilanteessa kone luulee, että jarrua ei paineta, mutta paineet silti nousee anturilla ja lätkäisee vikatilan päälle?
Voisiko kerrankin mennä näin loogisesti?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 4.9.2006 19:45

http://www.golfv.de/wbb2/thread.php?thr ... light=g201
http://www.golfv.de/wbb2/thread.php?thr ... r=0&page=1

G4:sten ESP:ssä tuntuu olevan kaksi heikkoa kohtaa foorumeiden perusteella joissa vika yleensä on:

- Jarruvalokytkin (Bremslichtschalter)
- ESP:n kiihtyvyysanturi 2000-2001 vuosimallit (Querbeschleunigungssensor) (Tosin tuskin tässä tapauksessa -> eri vikakoodi)

Lähtisin veikkailemaan myös jarruvalokytkintä, se on yhteydessä ESP:hen, kuten epäilit. Tässä vihjeitä Saksan foorumilta:

"Bei mir war der Bremslichtschalter defekt und dadurch die ESP Lampe an. Aber sie ging erst nach dem Bremsen an, direkt nach dem Anstarten noch nicht.
Im Fehlerspeicher steht "Bremsdruck unplausiebles Signal" da der Bremsdruck aufgebaut wird obwohl der Bremslichtschalter meldet das das Bremspedal nicht gedrückt wurde.
(bei ESP Fahrzeugen hat der Bremslichtschalter 2 Kontakte, einmal für das Bremslicht und einmal für das ESP)"

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 4.9.2006 20:08

Harri, jarruvalokytkinvika antaa toisenlaisen vikakoodin. En nyt muista tarkkaan mikä se oli, mutta itselleni ei ollut lainkaan epäselvää mikä osa pitää vaihtaa kun vikakoodin luin.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 4.9.2006 20:22

^

Tuossa saksalaisten foorumilta lainaamassani tekstin pätkässä kerrotaan vapaasti suomennettuna, että jarruvalokytkin saattaa olla vikakoodista huolimatta syynä silti. Eli jarrua painettaessa jarrupaineanturi havaitsee jarrupaineen kohonneen, mutta jarruvalokytkin antaa väärän tiedon, että jarrupolkimeen ei muka olisi lainkaan koskettu
-> jarrupaineanturi antaa vikakoodin.


100% Mutua, vika VOI siis ilmeisesti olla siinäkin, ainakin ilmeisesti kohtuullisen edullinen osa kokeilla.

EDIT

Luin vielä ajatuksella läpi alun topicista, jos kerran jarruvalotkin jäävät samalla syttymättä, voisi vika hyvinkin olla jarruvalokytkimessä, ylläolevan teorian mukaisesti...

RB
-
Viestit: 191
Liittynyt: 1.7.2004 21:43

ViestiKirjoittaja RB » 4.9.2006 20:39

^
Jep.

Ja jos jarruvalot temppuilee niin jarruvalokytkimessä ON vikaa. Kova virta jarruvaloille menee jarruvalokytkimen toisen koskettimen kautta. Sen lisäksi molemmilta koskettimilta menee tieto ECUlle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa