Millainen turbo sopii 1.8T Passattiin heittämällä?
Valvoja: ffp jäsenet
Millainen turbo sopii 1.8T Passattiin heittämällä?
Tässä turbon vaihtoa suunnitellut kun vanha vaari on kuolemaisillaan ihan totaalisti pikkuhiljaa (taitaa olla halki, en ole vielä tarkistanut). Tuolla blocketissa on kuitenkin tarjolla vaikka ja minkä näköstä turboa tarjolla, mutta ei millään noita k03 tahdo löytyä suht-sopu-hintaan.
Kysymys kuuluu, millaisia turboja on tuollaiseen 1.8T passattiin saa heilautettua mahdollisimman vähin muutostöin.
Ihan esimerkkejä.
Audi S4:n turbo http://www.blocket.se/vi/8786264.htm?ca=5_s
Useampaa eri sorttia: http://www.blocket.se/vi/8770339.htm?ca=5_s
http://www.blocket.se/vi/8723485.htm?ca=5_s
Pirssiin on tulossa tässä kesän aikana bsr:n putkisto downpipestä lähtien ja uutta ohjelmaa olisi tarkotus asettaa, kunhan löytyy täältä ruotsin maalta vaan etevä/kätevä trim-chippaaja. Tuo ei nyt vielä ole ajankohtaista kuitenkaan. Tällä turbolla nyt on vähän kiire kun katsastukseen pitäisi passatti körryytellä tässä pikapuoliin.
<OT> Hassu katsastus täällä ruotsissa kun oikein pitää laittaa varoituskolmio vänkärin penkille näytille, että katsastus setä näkee sen. Porschen tuossa pari viikkoa sitten käytin ja setä ihan hiilty kun ei ollut kolmio penkillä vaan tavaralunkun alla. Leppy sitten kun pääsi ajamaan :)</OT>
Kysymys kuuluu, millaisia turboja on tuollaiseen 1.8T passattiin saa heilautettua mahdollisimman vähin muutostöin.
Ihan esimerkkejä.
Audi S4:n turbo http://www.blocket.se/vi/8786264.htm?ca=5_s
Useampaa eri sorttia: http://www.blocket.se/vi/8770339.htm?ca=5_s
http://www.blocket.se/vi/8723485.htm?ca=5_s
Pirssiin on tulossa tässä kesän aikana bsr:n putkisto downpipestä lähtien ja uutta ohjelmaa olisi tarkotus asettaa, kunhan löytyy täältä ruotsin maalta vaan etevä/kätevä trim-chippaaja. Tuo ei nyt vielä ole ajankohtaista kuitenkaan. Tällä turbolla nyt on vähän kiire kun katsastukseen pitäisi passatti körryytellä tässä pikapuoliin.
<OT> Hassu katsastus täällä ruotsissa kun oikein pitää laittaa varoituskolmio vänkärin penkille näytille, että katsastus setä näkee sen. Porschen tuossa pari viikkoa sitten käytin ja setä ihan hiilty kun ei ollut kolmio penkillä vaan tavaralunkun alla. Leppy sitten kun pääsi ajamaan :)</OT>
turbosta..
käy katsomassa ebay.com, sieltä löytyy ainakin uusia orginaaliturboja(350$); mitään käytettyä ei kannata ostaa..
itse olen etsinyt diskoperunaa(gt28rs);laihoin tuloksin..menee vissiin pakosarjakin uusiksi, ei sovi vanhan pakosarjan kanssa
itse olen etsinyt diskoperunaa(gt28rs);laihoin tuloksin..menee vissiin pakosarjakin uusiksi, ei sovi vanhan pakosarjan kanssa
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
ATP:ltä saa noita vaikka millä laipoilla tosin en millään ymmärrä mikä siinä vakio pakosarjassa on niin erinomaista, että se pitäisi säilyttää. Jos oikeasti aikoo virittää 1,8t:tä +300hv tasolle (esim.gt28rs:llä) niin kyllä sinne sitten kannattaa jo tehdä uusi pakosarjakin. Ei se niin paljoa maksa.
E: Vakio ahtimet on sitten tietysti eri juttu. Niitä saattaa löytyä vaikka tältä foorumilta jos hyvä tuuri käy.
E: Vakio ahtimet on sitten tietysti eri juttu. Niitä saattaa löytyä vaikka tältä foorumilta jos hyvä tuuri käy.
nii mikä on "ilman mitään säätämistä", ainakin kun tuossa tuota vaihtoehtoa tutkiskelin niin kyseisille teholle päästääkseen täytyy vaihtaa myös katti, koko pakoputkisto ja polttoainettakin tarttis saada lisää syötettyä joten kokonaiskustannukset on hieman enemmän kuin alle 1000euroa kanadasta kotiin kuljetettuna:-(
K03 riittänee 210-220 tehoille.
Itsellä tuossa meinas tulla ahdinvaihto eteen mut vika löytyikin painekellon suunnalta, joten jatketaan vanhalla ahtimella.
K03 riittänee 210-220 tehoille.
Itsellä tuossa meinas tulla ahdinvaihto eteen mut vika löytyikin painekellon suunnalta, joten jatketaan vanhalla ahtimella.
Siellä kun ruottissa olet, niin oletko tutustunut VW GTI Klubben:iin
Tekniikka ei ole vahvimpia puolia, mutta pakko ottaa asiosta selvää vähän etukäteen. Täällä olisi kanssa menossa ainakin pakosarja vaihtoon halkeamisen takia. Turbon kuntoa en ole sen tarkemmin tutkinut.
Jos vakio ahtimen tilalle laittaa vaikka KKK K04-015 tai GT28RS:n, niin onko suuttimet pakko vaihtaa? Mitä käy jos suuttimia ei vaihda?
Soittelin tänään HT-Tunelle ja tarjosivat GT28R-ahdinta ja siihen pakosarjaa. Sanoivat että jos tämän turbon laittaa niin suuttimia ei tarvitse vaihtaa.
Jos vakio ahtimen tilalle laittaa vaikka KKK K04-015 tai GT28RS:n, niin onko suuttimet pakko vaihtaa? Mitä käy jos suuttimia ei vaihda?
Soittelin tänään HT-Tunelle ja tarjosivat GT28R-ahdinta ja siihen pakosarjaa. Sanoivat että jos tämän turbon laittaa niin suuttimia ei tarvitse vaihtaa.
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
Siellä kun ruottissa olet, niin oletko tutustunut VW GTI Klubben:iin
Enpä ole tutustunut, täytyy tutkailla.
---
Eilen vietin illan turboa irroitellessa ja nyt on rystyset ja sormet auki. Sinänsä kyllä ihan simppeli homma, mutta kyllä sitä aina pitää vastustaa.
Ensimmäisenä kun olin öljyjä laskemassa niin proppu oli jostain syystä ihan saakelin jumissa (ei vieläkään irti) ja sehän meni siinä äheltäessä ja vääntäessä ja naputellessa ihan päin naisen sukupuolielintä. Öljyt sitten laskin toista kautta pihalle.
Ilmanputsarit ja muut kun sai irti niin työskentely tilat oli todella hyvät pulttien vääntelyyn ja letkujen irroitteluun. Nämä kolme pulttia jotka ovat pakosarjasta kiinni turbossa olivat sinänsä ok mutta yksi pultti oli väännetty ilmeisesti väärälle kierteelle kun ei napsahtanutkaan nätisti auki kuten kaksi muuta vaan napsahti vasta sitten kun meni poikki, saatana.
Mutterit jotka pitävät Downpipeä ja turboa yhdessä olivatkin sitten vähän ahtaammat. Alin pultti oli oikeastaan aika saatanallinen. Piti pieneen räikkään laittaa taittokappale ja vääntövaraa oli sen jälkeen about 3cm/yksi naksahdus räikästä. Sen yhden pultin kanssa ähelsin ruhtinaalliset tunnin verran kun vitutti ja vastusti valmiiksi ja alkoi olemaan pimeää. Tuon pultin jälkeen lähdin kotiin nukkumaan jolloin kello oli kaksitoista yöllä ja nyt väsyttää töissä perkele.
Tänään sitten toivon mukaan koko solmu lähtee irti ja pääsee tutkailemaan mitä näkyy ja mitä on rikki.
Todennäiköisesti tuohon tulee tilalle ihan perus k03 jollen nyt jollain ihmeellä löydä pikaisesti k04:sta tai gt28r:ää jolloin projektista paisuukin muuta kuin pelkkä turbon korjaus.
No nyt on turbo vaihettu. Oli alkuperäses se läppä meny poikittain siihe aukkoon (heh). Eli normi k03 heilahti paikalleen. Itseasiassa aika kiltti operaatio oli tuo ja varsin nopeat toimitukset onneksi oli nii sai kaikki heitellä rauhas paikalleen.
Sitä vain nyt pimeällä ilmalla ihmettelin, (kai tyhmyyttäni) että kun oikein kävin vedättämässä ja testaamassa ahtamista, sitten tulin parkkiin ja katoin konehuoneeseen niin helakan punasena oli solmu. Onko se ny ihan normaalia? Kuitenki sielä nesteitä kiertää sisuksissa. Lämmöt pysy kokoajan kiltisti tuossa 90 asteen tietämillä muuten.
Sitä vain nyt pimeällä ilmalla ihmettelin, (kai tyhmyyttäni) että kun oikein kävin vedättämässä ja testaamassa ahtamista, sitten tulin parkkiin ja katoin konehuoneeseen niin helakan punasena oli solmu. Onko se ny ihan normaalia? Kuitenki sielä nesteitä kiertää sisuksissa. Lämmöt pysy kokoajan kiltisti tuossa 90 asteen tietämillä muuten.
Tommonen pieni kuristin pyörii niin saakelin kovaa ja pakolämmöt on korkealla(varsinkin lastutetussa). Eli ei ole mikään ihme jos polkemisella punasena pakopesä ja downpipe käy.
Kiitoksia tiedosta. Voi huokasta helepotuksesta ja polkea lisää, eiköhän se siitä sitten taas hajoa ajallaan :) Kyllä se garretin gt28r tai k04 olis seuraavaksi vaihdettava, noita pakosarjoja -ja suuttimia kyseisille vehkeille vaan tuntuu löytyvän täältä niin pirun huonosti, kun ei tuota kieltä osaa ihan moitteetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa