1.8t ongelmia turbon/ahtopaineiden kanssa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

1.8t ongelmia turbon/ahtopaineiden kanssa

ViestiKirjoittaja tero_v » 9.8.2006 22:48

eli tuossa taannoin oli autossa sellainen ongelma, ettei paineet ylittänyt 0.8bar (1.1bar pitäs olla). no sitä vikaa etsittiin penkissä turboa epäiltiin viaksi, mut sitten siihen tehtiin uusi ohjelma, jolla paineet saatiin taas sinne 1.1bar. mutta hetken ajeltua huomasin että turbon vislaus on aivan järjetöntä ja ylä kierroksilla auto nyki todella rajusti.

eilen sitten ajattelin vaihtaa vakio ohjelman,että turbo kestäs sen verran että saa uuteen rahaa, mutta ei paineet laskenut ohjelman myötä. nykiminen vaan lisäänty, seuraavaksi otin n75:sen johdon irti, mutta paineet oli edelleen, kun lastutetussa. seuraavaksi naksuttelin n75:sta, ku ajattelin että se on jumittunut auki, mutta kyllä se tuntui pelaavan, ku siitä kuului naksahdus ku anto sille virtaa.

onkohan nyt hukkaportti täysin jumissa? muuta en enää keksi, mutta mitä sille voi tehdä? autoa kumminkin tarvitsen päivittäin ja pitäs saada nuo paineet lähelle 0bar, ennen kun hajoaa jotain muuta, mutta millä keinolla ne saadaan alas? menee ainakin 3kk ennen kuin saan uuden ahtimen ostettua.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.8.2006 0:52

Oisko mahollista, jos sinne löysi 3kk ajaksi orkkisahtimen/pakosarjan, jos teiltä sieltä sellasia sattuisi, vaikka löytymään?

Hukkaportti vialta tuo vaikuttaisi. Voisiko olla mahdollista, että vika ei sittenkään ahtimessa vaan pelkästään hukkaportissa?

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 10.8.2006 8:33

Voiskohan auttaa jos ottaisit bypass alipaineohjausletkun irti??
Silloinhan bypass aukeaa kun ahdot nousee, eli näin ollen saisit tiputettua ahtoja jonkin verran...

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 10.8.2006 12:00

Liikkuuko hukkaportin tanko?
Saisiko sitä kenties jotenkin jumitettua auki asentoon.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 10.8.2006 14:35

Liikkuuko hukkaportin tanko?


oon menossa hallille nyt kokeilemaan paineilmalla, että liikkuuko se tanko...
mitä uusi hukkis kustantaa, vai saako niitä edes erikseen jos se on viallinen?

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 10.8.2006 15:19

Vähän riippuu miten on hajalla. Jos on se hukkaporttin painekello, niin sen hinta Doc-powerilla on 200€. Jos se on jotenkin leikannut pakopesän sisältä kiinni hinta voi olla jotain aivan muuta (lue en osaa sanoa)... Epäilisin että tuo saattaa olla tuo painekello rikki. Jos en väärin muista niin tuo orggis kello on kalvotoiminen ja jos kalvo on puhki niin ei liikuta tankoa -> avaa hukkaporttia. Toisaalta silloin ahtojen pitäisi karata aika ylös... ?

Noi Doc-Powerilla olevat kellot on Forgen kelloja.. En tiiä mikä on hinta verrattuna esim. merkkiliikkeestä haettuun...?

SMJL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2005 14:00

ViestiKirjoittaja SMJL » 10.8.2006 17:08

Voi olla että löytyisi ehjä kello ja hukkaportiton KKK03 (kompura puoli ok, mutta tosiaan hukkaportti puuttuu pakopesästä...). Käyn tarkistamassa ja ottamassa muutaman kuvan, jos kiinnostaa.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 10.8.2006 22:39

Voi olla että löytyisi ehjä kello ja hukkaportiton KKK03 (kompura puoli ok, mutta tosiaan hukkaportti puuttuu pakopesästä...). Käyn tarkistamassa ja ottamassa muutaman kuvan, jos kiinnostaa.


^joo iliman muuta kiinnostaa

sain paineet kuriin... oli n75 sittenkin rikki ja nyt toimii vakio ohjelmalla taydellisesti, mut lastulla ei jaksa nostaa... eli tuon hukkiksen kellon vois vaihtaa jos rupeaisi toimimaan lastunkin kanssa.

ihme homma ku vaihdoin tuon edellisen n75 vajaa 2kk sitten ja nyt jo hajos, no onneksi oli 1kpl jääny varastoon.

edit: hukkaportin tanko liikkui normaalisti ku laittoi ilmaa sisään, mutta voisiko olla jousi poikki, kun ei lastulla ahda ja portti aukeaisi ennen aikojaan?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 11.8.2006 7:01

Merkkiliikkeestä ei noita painekelloja saanut.

SMJL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2005 14:00

ViestiKirjoittaja SMJL » 11.8.2006 12:09

Ok. Käyn viikonloppuna kotosalla räpsimässä muutaman kuvan. Itse tutkailin sen painekellon käyttäytymistä siten että tussilla jälki tankoon, kone käymään, kierroksia koneeseen sen verran että näkee tangon liikkuvan edes takaisin. Tangon pitäisi liikkua kun vapaalla antaa kierroksia, avata hukkaportti ettei turhaan ahda ja kun kierrokset laskee niin sulkea se taas. Tarkista, jos et ole vielä tarkistanut, n75:n liitin ja johto. Miten totesit n75:n olevan rikki? Siksi kysyn, koska olit todennut sen toimivan aikaisemmin.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 11.8.2006 21:53

Miten totesit n75:n olevan rikki? Siksi kysyn, koska olit todennut sen toimivan aikaisemmin.


no otin sen irti ja puhalsin joka putkeen ja kaikista meni ilma läpi. siitä mikä tulee imuputkeen niin ei pitäis mennä ilma läpi ilman virtaa ja johdot karala tutki jollain polttimo hökötyksellä ja kun anto kierroksia niin valo syttyi, eli johdot ehjät.

SMJL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2005 14:00

ViestiKirjoittaja SMJL » 14.8.2006 9:26

Kuvia KKK03:sta osoitteessa http://www.elisanet.fi/samlin/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa