eli tuossa taannoin oli autossa sellainen ongelma, ettei paineet ylittänyt 0.8bar (1.1bar pitäs olla). no sitä vikaa etsittiin penkissä turboa epäiltiin viaksi, mut sitten siihen tehtiin uusi ohjelma, jolla paineet saatiin taas sinne 1.1bar. mutta hetken ajeltua huomasin että turbon vislaus on aivan järjetöntä ja ylä kierroksilla auto nyki todella rajusti.
eilen sitten ajattelin vaihtaa vakio ohjelman,että turbo kestäs sen verran että saa uuteen rahaa, mutta ei paineet laskenut ohjelman myötä. nykiminen vaan lisäänty, seuraavaksi otin n75:sen johdon irti, mutta paineet oli edelleen, kun lastutetussa. seuraavaksi naksuttelin n75:sta, ku ajattelin että se on jumittunut auki, mutta kyllä se tuntui pelaavan, ku siitä kuului naksahdus ku anto sille virtaa.
onkohan nyt hukkaportti täysin jumissa? muuta en enää keksi, mutta mitä sille voi tehdä? autoa kumminkin tarvitsen päivittäin ja pitäs saada nuo paineet lähelle 0bar, ennen kun hajoaa jotain muuta, mutta millä keinolla ne saadaan alas? menee ainakin 3kk ennen kuin saan uuden ahtimen ostettua.
1.8t ongelmia turbon/ahtopaineiden kanssa
Valvoja: ffp jäsenet
Vähän riippuu miten on hajalla. Jos on se hukkaporttin painekello, niin sen hinta Doc-powerilla on 200€. Jos se on jotenkin leikannut pakopesän sisältä kiinni hinta voi olla jotain aivan muuta (lue en osaa sanoa)... Epäilisin että tuo saattaa olla tuo painekello rikki. Jos en väärin muista niin tuo orggis kello on kalvotoiminen ja jos kalvo on puhki niin ei liikuta tankoa -> avaa hukkaporttia. Toisaalta silloin ahtojen pitäisi karata aika ylös... ?
Noi Doc-Powerilla olevat kellot on Forgen kelloja.. En tiiä mikä on hinta verrattuna esim. merkkiliikkeestä haettuun...?
Noi Doc-Powerilla olevat kellot on Forgen kelloja.. En tiiä mikä on hinta verrattuna esim. merkkiliikkeestä haettuun...?
Voi olla että löytyisi ehjä kello ja hukkaportiton KKK03 (kompura puoli ok, mutta tosiaan hukkaportti puuttuu pakopesästä...). Käyn tarkistamassa ja ottamassa muutaman kuvan, jos kiinnostaa.
^joo iliman muuta kiinnostaa
sain paineet kuriin... oli n75 sittenkin rikki ja nyt toimii vakio ohjelmalla taydellisesti, mut lastulla ei jaksa nostaa... eli tuon hukkiksen kellon vois vaihtaa jos rupeaisi toimimaan lastunkin kanssa.
ihme homma ku vaihdoin tuon edellisen n75 vajaa 2kk sitten ja nyt jo hajos, no onneksi oli 1kpl jääny varastoon.
edit: hukkaportin tanko liikkui normaalisti ku laittoi ilmaa sisään, mutta voisiko olla jousi poikki, kun ei lastulla ahda ja portti aukeaisi ennen aikojaan?
Ok. Käyn viikonloppuna kotosalla räpsimässä muutaman kuvan. Itse tutkailin sen painekellon käyttäytymistä siten että tussilla jälki tankoon, kone käymään, kierroksia koneeseen sen verran että näkee tangon liikkuvan edes takaisin. Tangon pitäisi liikkua kun vapaalla antaa kierroksia, avata hukkaportti ettei turhaan ahda ja kun kierrokset laskee niin sulkea se taas. Tarkista, jos et ole vielä tarkistanut, n75:n liitin ja johto. Miten totesit n75:n olevan rikki? Siksi kysyn, koska olit todennut sen toimivan aikaisemmin.
Miten totesit n75:n olevan rikki? Siksi kysyn, koska olit todennut sen toimivan aikaisemmin.
no otin sen irti ja puhalsin joka putkeen ja kaikista meni ilma läpi. siitä mikä tulee imuputkeen niin ei pitäis mennä ilma läpi ilman virtaa ja johdot karala tutki jollain polttimo hökötyksellä ja kun anto kierroksia niin valo syttyi, eli johdot ehjät.
Kuvia KKK03:sta osoitteessa http://www.elisanet.fi/samlin/
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa