G60 Ahdin rikki?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 2.2.2006 1:47
G60 Ahdin rikki?
Terve! Mistä voi johtua yhtäkkinen ahtopaineen katoaminen vw corrado g60:sä.?
Ahdin ei pidä erityistä meteliä.
Ahdin ei pidä erityistä meteliä.
Viimeksi muokannut fudistukka, 2.2.2006 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 2.2.2006 1:47
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 2.2.2006 1:47
Voiko jotenkin tuota huohotusmäärää tutkia? Mun ahdin on nyt katottu jo useamman kerran läpi ja sen ei pitäisi vuotaa, mutta ahtopuskistoon kertyy ehkä liikaa öljyä. Uusin ohjurinkumitkin, mutta vieläkin näköjään saa lisätä öljyä koneeseen vaihtovälillä. Jospa tuo jotenkin huohottaa liikaa? Puristukset kyllä olivat hyvät, että ei kai se kone ihan väljäkään ole.
No jos desi menee tonnin matkalla tuonne ahtimeen niin ei kait se kovin paljoa ole? Itsellä joutuu lisäämään öljyä kerran vaihtovälissä, vaihdossa menee se tasa neljä litraa ja lisäykseen vajaa litra. Ahtoputket on sellaisen tahmean kerroksen peitossa, mutta mm. coolerista ei ainakaan valumalla tullut mitään.
Noin järjellä ajatellen sen ahtimen voitelun täytyy väkisin lisätä öljynkulutusta verraten muihin 8V koneisiin, sillä se öljy poistuu vain palamalla, tosin kun koneen voitelussa oleva öljy taas kiertää. En kyllä alle litran ainakaan itse olisi yhtään huolissani.
Noin järjellä ajatellen sen ahtimen voitelun täytyy väkisin lisätä öljynkulutusta verraten muihin 8V koneisiin, sillä se öljy poistuu vain palamalla, tosin kun koneen voitelussa oleva öljy taas kiertää. En kyllä alle litran ainakaan itse olisi yhtään huolissani.
Minua nyt vaan sattuu tuo öljyn kulutus rassaamaan ja jos huohotus on liiallista, niin kai sitä voisi hieman rajoittaa. Oiskohan nyt tullut ajettua jotain 5000 km ja lisäsin äskettäin öljyä n. 4 dl kun alarajaan meni. Saisi tuon puolet pienemmäksi, niin ei tarvisi lisätä mitää, vaan pelkkä öljyn vaihto riittäisi. Kommentoikaas muutkin G-miehet öljyn kulutuksesta!
Itse kanssa sain hyvät kulutuslukemat öljylle kun tein ahdinrempassa pikkuviillon stefaan, minkä kyllä huomasin ennen kasaamista muttei ollut uutta heti saatavilla ja luulin ettei se ollut kriittinen. Tälläinen öljymäärä ahtoputkistossa on jo vähän liioittelua.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/remppa1.jpg
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/remppa2.jpg
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/remppa1.jpg
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/remppa2.jpg
varo vaan levis ettei käy niinkuin BMW M3 miehelle täällä länsirannikolla... ajeli kans tuollaisia mitättömän pieniä lenkkejä autolla hyvinkin rauhallisesti niin kävi sitten niin että tiivistynyt kosteus kerääntyi aina viimeiseen pönttöön ja jäätyi...kunnes oli jäätynyt lähes umpeen...paine kasvoi ja alkoi puhaltaa pakokaasut pakosarjan/laipan tiivisteestä -> moottorin johtosarja suli...
Dopi, asensin tänään sen sulta ostetun Remuksen. Vakio pöntöllä ajettu jo pari vuotta samaa tyyliä eikä tukkeutunut! Eli ku on toinen pönttö, ei mitään hätää, kesällä se sulaa! :)
On muuten aivan törkeen hiljanen tuo Remus! Pelkästää se kiinni ja hiljasempi kuin pelkkä orkkis takapönttö! Olihan hyvä hinta laatu-suhde tuossa pöntössä! Jos olisin noin hiljaseksi sen tiennyt, olisin voinut maksaa vaikka enemmän sulle! Tosin olihan siinä uuden akselin ylityksen teossa hommaa hieman.
On muuten aivan törkeen hiljanen tuo Remus! Pelkästää se kiinni ja hiljasempi kuin pelkkä orkkis takapönttö! Olihan hyvä hinta laatu-suhde tuossa pöntössä! Jos olisin noin hiljaseksi sen tiennyt, olisin voinut maksaa vaikka enemmän sulle! Tosin olihan siinä uuden akselin ylityksen teossa hommaa hieman.
juu tein itellekki eilen vihdoin ja viimein uuden putkiston katilta taakkepäin ja täytyy sanoa että tuli ainakin hiljanen niinkuin pitikin vaikka vähän jännittikin kun tein kaks puolikkaasta että tulee hirveet jytinät mutta ei... harmivaan kun jäi kamera kotiin en saanut kuvia mutta täytyy ottaa ens kerralla kun auto on taas nosturilla ... eli orkkis ison pöntön kohdalle simonssin turbo käyttöön tarkoitettu kammiovaimennin ja sitten takapöntöksi tavallinen absobtio vaimennin ja hyvä on ollut vielä toistaiseksi...
Ahdin huolia täälläkin...
Talven jälkeen kun otin auton taas käyttöön niin huomasin että ahdot oli tippunut n.1>n.0.4 ja tutkin kaikki letkut ja välijäähyn enkä niissä huomannut vuotoja, kokeilin vielä suoralla letkulla ahtimelta imusarjaan mutta ei.
Nyt avasin ahtimen enkä siinäkään huomannut mitään erikoista, tiivisteet vähän kuluneet mutta muuten ahdin kunnossa. Ostin kuitenkin ahtimen huolto sarjan ja kasasin uusilla tiivisteillä ja yritin vielä viilailla ahtimeen rs-modin, mutta samat se edelleen ahtaa n.0.4bar. Tarkistanut olen että tyhjäkäynnin säädin ei vuoda ja takaisin kierto läppäkin tuntuu pelaavan normaalisti...
Oisko kellään ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa ettimään?
Talven jälkeen kun otin auton taas käyttöön niin huomasin että ahdot oli tippunut n.1>n.0.4 ja tutkin kaikki letkut ja välijäähyn enkä niissä huomannut vuotoja, kokeilin vielä suoralla letkulla ahtimelta imusarjaan mutta ei.
Nyt avasin ahtimen enkä siinäkään huomannut mitään erikoista, tiivisteet vähän kuluneet mutta muuten ahdin kunnossa. Ostin kuitenkin ahtimen huolto sarjan ja kasasin uusilla tiivisteillä ja yritin vielä viilailla ahtimeen rs-modin, mutta samat se edelleen ahtaa n.0.4bar. Tarkistanut olen että tyhjäkäynnin säädin ei vuoda ja takaisin kierto läppäkin tuntuu pelaavan normaalisti...
Oisko kellään ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa ettimään?
Moniurahihna on vaihdettu n.10tkm sitten eli kunnossa pitäisi olla. Ja kuvittelisin että ahtopainemittari on kunnossa, kun ei se tunnu kulkevan muutenkaan noin perstuntumalla...
Täytynee mennä ihmettelee...
mistä sen tietää että lastu pudottaa ahtoja? olen tukkinut tyhjäkäynninsäätimen letkun eikä eroa tule huippupaineiden kanssa, eikös se tuota kautta lastu pudota ahtoja..?
Täytynee mennä ihmettelee...
mistä sen tietää että lastu pudottaa ahtoja? olen tukkinut tyhjäkäynninsäätimen letkun eikä eroa tule huippupaineiden kanssa, eikös se tuota kautta lastu pudota ahtoja..?
Tällaiseen törmäsin. Liekö puhutaan samasta asiasta.
Lainaten topikkia:
Mistä mahtaa johtua, että G-laderin hihnapyörän pultti katkeilee ajossa? Jo toinen pultti napsahti poikki. Alkuperäisiä pultteja ovat ja Dopi on asennuksen suorittanut ja pultin kiristellyt eli tuskin nyt kyse on pultin väärästä momentista! Edellisellä kerralla katkesi ja pultin puolikas jäi ahtimen hihnanpyörän akselin sisään. Nyt tällä kertaa pultin kanta oli lentänyt jonnekin ja kierre osan puolikas oli tippunut runkoaisan päälle! Erikoinen ja varmasti uniikki vika taas...
Viimeksi hajosi se kiilakin siitä hihnapyörän sisältä. Samalla tuli toinen ahdinpyörä, käytetty tosin. Nyt en tiedä vielä onko kiila tai tai AP rikki, en ole saanut ahdinpyörää irti, pitäisi ostaa ulosvetäjä. Tilasin uuden AP:n kaiken varalta. Kuis tiukalle toi sitten pitää vetää kun sen laittaa kiinni? Momentti siis, en ole ennen laittanut sitä itse.
Olisko järkeä kokeilla uutta pulttia, jotain rautakauppa mallia olevaa? Mikä vahvuus? Vai saakohan tuota pulttia vielä Laakkoselta...
Mistä mahtaa johtua, että G-laderin hihnapyörän pultti katkeilee ajossa? Jo toinen pultti napsahti poikki. Alkuperäisiä pultteja ovat ja Dopi on asennuksen suorittanut ja pultin kiristellyt eli tuskin nyt kyse on pultin väärästä momentista! Edellisellä kerralla katkesi ja pultin puolikas jäi ahtimen hihnanpyörän akselin sisään. Nyt tällä kertaa pultin kanta oli lentänyt jonnekin ja kierre osan puolikas oli tippunut runkoaisan päälle! Erikoinen ja varmasti uniikki vika taas...
Viimeksi hajosi se kiilakin siitä hihnapyörän sisältä. Samalla tuli toinen ahdinpyörä, käytetty tosin. Nyt en tiedä vielä onko kiila tai tai AP rikki, en ole saanut ahdinpyörää irti, pitäisi ostaa ulosvetäjä. Tilasin uuden AP:n kaiken varalta. Kuis tiukalle toi sitten pitää vetää kun sen laittaa kiinni? Momentti siis, en ole ennen laittanut sitä itse.
Olisko järkeä kokeilla uutta pulttia, jotain rautakauppa mallia olevaa? Mikä vahvuus? Vai saakohan tuota pulttia vielä Laakkoselta...
Jes, taas oli kiila rikki ja ahdinpyöräkin. Oli se laderin pääakselin kiilan ura väljistynyt ja kiila pääsi liikkumaan 0,3 mm joka sitten hakkasi paikat rikki (kiilan, ap:n). Nämä taas saivat sitten pultinkin katkeamaan. Kaikenlaista typerää vikaa. No, Dopi sai askarreltavaa taas kun vaihtoi uuden akselin. Toivottavasti nyt rokkaa pidempään.
Edit: Ahdot nousivat yläkierroksilla. Ilmeisesti käytetty hihnapyörä ei ole uuden veroinen! En kattonut mittarista, vaan kyllä sen eron tuntee ihan perseessä, kun kiihtyvyys jatkuu tasaisempana kuin aiemmin, ylös asti.
Edit: Ahdot nousivat yläkierroksilla. Ilmeisesti käytetty hihnapyörä ei ole uuden veroinen! En kattonut mittarista, vaan kyllä sen eron tuntee ihan perseessä, kun kiihtyvyys jatkuu tasaisempana kuin aiemmin, ylös asti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa