G60 Ahdin rikki?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

G60 Ahdin rikki?

ViestiKirjoittaja fudistukka » 2.2.2006 2:03

Terve! Mistä voi johtua yhtäkkinen ahtopaineen katoaminen vw corrado g60:sä.?
Ahdin ei pidä erityistä meteliä.
Viimeksi muokannut fudistukka, 2.2.2006 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.2.2006 8:21

Letku lähtenyt irti?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 2.2.2006 9:50

Joo eiköhän joku ahtoletku ole irronnut. Tai mistä totesit että auto ei enää ahda?

Uskois että jos laaderi osi vetäny ittensä solmuun niin eeni vois olla veikee :)

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

ViestiKirjoittaja fudistukka » 2.2.2006 16:30

Kyllä letkut on paikoillaan.Ajaessani tehot lopahti yhtäkkiä kokonaan,ahdin ei puske yhtään...

Paten
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.3.2005 16:52

ViestiKirjoittaja Paten » 2.2.2006 17:23

Itsellä omassa G60 ajoittain samaa ongelmaa...esim kiihdyttäessä tehot hetken hukassa. Luulisin että johtuu tulpanjohdoista ja sytytysajoituksesta. Voisihan toi moniurahihnakin olla niin loppu ettei ahdin pyörisi...mutta taitaa olla vähän liian epätodennäköostä:)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.2.2006 19:06

niin ja saattaa olla että ahdinpyörä on kulunut sen verran pahaksi että luistaa..

juho-1
-
Viestit: 24
Liittynyt: 23.1.2006 18:13

ViestiKirjoittaja juho-1 » 2.2.2006 20:41

mulla oli letku mennyt rikki niin ahtoi vain 0,3bar

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.2.2006 23:19

Mulla on irronnut ahtopaine letku monet kerrat. Yhtä en meinannut edes löytää. Irtosi siitä flektin päältä, kohdasta jossa se kumiletku sukeltaa alas cooleriin. Viimeisin pettämisen kohta oli imusarjan päästä se 90 asteen kumikäyrä. Dopilta pitäs uusi tulla jossain vaiheessa.

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

ViestiKirjoittaja fudistukka » 2.2.2006 23:28

Kiitoksia! Täytyy tarkistaa jos olis jääny huomaamatta jotain...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 3.2.2006 18:08

Ahtoletkuja irronnt täälläkin ja on mulla kerran katkennut "paluukiertoläppää" avaa/sulkeva tanko.Silloin olin jo varma että nyt ahdin hajosi. Ihan kesken ajon autosta vaan hävisi tehot ja ahdot tippui.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.2.2006 20:03

Ihan kivasti säväytti myös hihnankiristäjän rikkoutuminen 6,5k rpm kohdalla :D

vapahtaja
-
Viestit: 3
Liittynyt: 31.1.2006 15:55

ViestiKirjoittaja vapahtaja » 1.3.2006 10:27

irrottelin tos eilen välijäähdytintä ja huomasin et välijäähyssä ja putkissa oli aika miehekkäästi moottoriöljyä et olisko kellään tietoa mikä on ahtimesta menny vai voiko jo koko ahtimen heittää järveen?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 1.3.2006 10:39

Aina siellä öljyä on ja jos ahdin päästää öljyä putkistoon, niin tiivisteremonttia vaan ahtimeen tekemään...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.3.2006 10:50

Tosiaan moottori huohottaa ahtimen imupuolelle, joten koko ahtoputkisto on öljypinnoitettu.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.3.2006 11:04

Voiko jotenkin tuota huohotusmäärää tutkia? Mun ahdin on nyt katottu jo useamman kerran läpi ja sen ei pitäisi vuotaa, mutta ahtopuskistoon kertyy ehkä liikaa öljyä. Uusin ohjurinkumitkin, mutta vieläkin näköjään saa lisätä öljyä koneeseen vaihtovälillä. Jospa tuo jotenkin huohottaa liikaa? Puristukset kyllä olivat hyvät, että ei kai se kone ihan väljäkään ole.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2006 11:19

No jos desi menee tonnin matkalla tuonne ahtimeen niin ei kait se kovin paljoa ole? Itsellä joutuu lisäämään öljyä kerran vaihtovälissä, vaihdossa menee se tasa neljä litraa ja lisäykseen vajaa litra. Ahtoputket on sellaisen tahmean kerroksen peitossa, mutta mm. coolerista ei ainakaan valumalla tullut mitään.

Noin järjellä ajatellen sen ahtimen voitelun täytyy väkisin lisätä öljynkulutusta verraten muihin 8V koneisiin, sillä se öljy poistuu vain palamalla, tosin kun koneen voitelussa oleva öljy taas kiertää. En kyllä alle litran ainakaan itse olisi yhtään huolissani.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.3.2006 11:24

Minua nyt vaan sattuu tuo öljyn kulutus rassaamaan ja jos huohotus on liiallista, niin kai sitä voisi hieman rajoittaa. Oiskohan nyt tullut ajettua jotain 5000 km ja lisäsin äskettäin öljyä n. 4 dl kun alarajaan meni. Saisi tuon puolet pienemmäksi, niin ei tarvisi lisätä mitää, vaan pelkkä öljyn vaihto riittäisi. Kommentoikaas muutkin G-miehet öljyn kulutuksesta!

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.3.2006 11:29

Ajattele positiivisesti, vanha ahdin saa parempaa voitelua, eikös se ole hyvä juttu :uP

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 1.3.2006 11:38

6000 km ajettu ja öljyn pinta ei ainakaan huomattavasti ole laskenu. Voihan se olla että mulla ei voitele mitään :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.3.2006 11:42

^No onkos sulla ahtoputket kosteat?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 1.3.2006 11:57

Ei o ollu tarvetta availla noita ni en osaa sanoa. Kaipas toi mullaki jotain huohottaa, mutta ei vaan ole tosiaan kulutusta silmämääräisesti havainnu.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.3.2006 12:20

Mites paljon vaikuttaa ajotyyli? Mä ajan tolla autolla 30 kmh keskinopeudella n. 5 km lenkkejä pari päivässä. Kuluttaako tuollainen ajelu mahdollisesti enemmän öljyä? Tai sanotaanko näin, että kuluuko autossa enemmän öljyä jos kone ei juuri kerkeä koskaan lämmetä ja ajaa vaan pätkä ajoa?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 2.3.2006 12:13

Jos sille ahtimelle on tehty jälkikäteen öljyn syöttöletku jossa ei ole kuristusta, niin ahdin työntää öljyä ja stefat syö akselin pilalle... Mulla kului syksyllä kun laitoin auton seisontaan öljyä n. litra/100 km. Toistaiseksi omasta mielestä paras öljy on ollu tuolle koneelle castrol tws.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.3.2006 12:33

n. litra/100 km


Huimaa, mahtoi tuupata putkestakin jo melkosta tavaraa?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 2.3.2006 13:26

alusta on nyt hyvin öljytty...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.3.2006 13:55

Itse kanssa sain hyvät kulutuslukemat öljylle kun tein ahdinrempassa pikkuviillon stefaan, minkä kyllä huomasin ennen kasaamista muttei ollut uutta heti saatavilla ja luulin ettei se ollut kriittinen. Tälläinen öljymäärä ahtoputkistossa on jo vähän liioittelua.



http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/remppa1.jpg
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/remppa2.jpg

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 4.3.2006 9:57

varo vaan levis ettei käy niinkuin BMW M3 miehelle täällä länsirannikolla... ajeli kans tuollaisia mitättömän pieniä lenkkejä autolla hyvinkin rauhallisesti niin kävi sitten niin että tiivistynyt kosteus kerääntyi aina viimeiseen pönttöön ja jäätyi...kunnes oli jäätynyt lähes umpeen...paine kasvoi ja alkoi puhaltaa pakokaasut pakosarjan/laipan tiivisteestä -> moottorin johtosarja suli...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.3.2006 10:02

^ Oman Jetan kun myin, niin muutaman viikon päästä se oli jostain kerännyt pakoputkeen kosteutta ja oli lojauttanut korjaamolla koko takapöntön halki, kivaa... syynä korjaamokäyntiin oli juuri huono käynti ja kulku, syykin selvisi siinä pihassa sitten heti :-D

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.3.2006 1:49

Dopi, asensin tänään sen sulta ostetun Remuksen. Vakio pöntöllä ajettu jo pari vuotta samaa tyyliä eikä tukkeutunut! Eli ku on toinen pönttö, ei mitään hätää, kesällä se sulaa! :)

On muuten aivan törkeen hiljanen tuo Remus! Pelkästää se kiinni ja hiljasempi kuin pelkkä orkkis takapönttö! Olihan hyvä hinta laatu-suhde tuossa pöntössä! Jos olisin noin hiljaseksi sen tiennyt, olisin voinut maksaa vaikka enemmän sulle! Tosin olihan siinä uuden akselin ylityksen teossa hommaa hieman.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 5.3.2006 10:58

juu tein itellekki eilen vihdoin ja viimein uuden putkiston katilta taakkepäin ja täytyy sanoa että tuli ainakin hiljanen niinkuin pitikin vaikka vähän jännittikin kun tein kaks puolikkaasta että tulee hirveet jytinät mutta ei... harmivaan kun jäi kamera kotiin en saanut kuvia mutta täytyy ottaa ens kerralla kun auto on taas nosturilla ... eli orkkis ison pöntön kohdalle simonssin turbo käyttöön tarkoitettu kammiovaimennin ja sitten takapöntöksi tavallinen absobtio vaimennin ja hyvä on ollut vielä toistaiseksi...

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 20.4.2006 23:18

Ahdin huolia täälläkin...

Talven jälkeen kun otin auton taas käyttöön niin huomasin että ahdot oli tippunut n.1>n.0.4 ja tutkin kaikki letkut ja välijäähyn enkä niissä huomannut vuotoja, kokeilin vielä suoralla letkulla ahtimelta imusarjaan mutta ei.

Nyt avasin ahtimen enkä siinäkään huomannut mitään erikoista, tiivisteet vähän kuluneet mutta muuten ahdin kunnossa. Ostin kuitenkin ahtimen huolto sarjan ja kasasin uusilla tiivisteillä ja yritin vielä viilailla ahtimeen rs-modin, mutta samat se edelleen ahtaa n.0.4bar. Tarkistanut olen että tyhjäkäynnin säädin ei vuoda ja takaisin kierto läppäkin tuntuu pelaavan normaalisti...

Oisko kellään ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa ettimään?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.4.2006 12:58

Missä kunnossa moniurahihna on? Onko ahtopainemittari kunnossa? Huomaaako menetetyn paineen persdynossa? Onko sytkä kääntynyt mahdollisesti liian myöhäiselle, pudottaa lastu ahtoja?

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 21.4.2006 16:08

Moniurahihna on vaihdettu n.10tkm sitten eli kunnossa pitäisi olla. Ja kuvittelisin että ahtopainemittari on kunnossa, kun ei se tunnu kulkevan muutenkaan noin perstuntumalla...

Täytynee mennä ihmettelee...

mistä sen tietää että lastu pudottaa ahtoja? olen tukkinut tyhjäkäynninsäätimen letkun eikä eroa tule huippupaineiden kanssa, eikös se tuota kautta lastu pudota ahtoja..?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 21.4.2006 17:16

Kannattaa tarkastaa ettei se paluukierron läppä oo jumissa. Ainakin itellä oli siinäkin ongelmia.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 21.4.2006 17:19

Tai paluukierron läppää liikuttavan vivun muovipää rikki tai vipu poikki.Silloin nuo paineet oli luokkaa 0,4-0,5.

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 24.4.2006 9:00

Paluukierron läpässä ei ollut vikaa. Mittasin puristus paineet niin kakkos pytyssä n.1,5bar alhasempi kuin muissa...Voiko tuo aiheuttaa noitten painetten putoamisen noin selvästi? kone kuitenkin käy ihan nätisti.

Paljonko olisi sellainen maksimi vielä hyväksyttävä heitto noissa puristus paineissa?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 24.4.2006 9:57

Tällaiseen törmäsin. Liekö puhutaan samasta asiasta.

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja ron moss » 24.4.2006 14:03

juu tuo valaisi jo vähäsen.

Onkohan olemassa suomenkielistä korjausopasta g60 koneeseen? jonkun muun mallin kirja kenties

ose
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.7.2006 12:24

ViestiKirjoittaja ose » 5.7.2006 18:16

Mistähän johtuu ettei seoksia saa millään katsastuskuntoon , käy rikkaalla 2000rpm , tyhjällä käynnillä hyvät arvot !

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 5.7.2006 21:59

Lambda?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 13.7.2006 19:58

Tai jos tosi törkeesti päästöt yli niin alipaineletkuja poikki?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.8.2006 11:20

Lainaten topikkia:

Mistä mahtaa johtua, että G-laderin hihnapyörän pultti katkeilee ajossa? Jo toinen pultti napsahti poikki. Alkuperäisiä pultteja ovat ja Dopi on asennuksen suorittanut ja pultin kiristellyt eli tuskin nyt kyse on pultin väärästä momentista! Edellisellä kerralla katkesi ja pultin puolikas jäi ahtimen hihnanpyörän akselin sisään. Nyt tällä kertaa pultin kanta oli lentänyt jonnekin ja kierre osan puolikas oli tippunut runkoaisan päälle! Erikoinen ja varmasti uniikki vika taas...

Viimeksi hajosi se kiilakin siitä hihnapyörän sisältä. Samalla tuli toinen ahdinpyörä, käytetty tosin. Nyt en tiedä vielä onko kiila tai tai AP rikki, en ole saanut ahdinpyörää irti, pitäisi ostaa ulosvetäjä. Tilasin uuden AP:n kaiken varalta. Kuis tiukalle toi sitten pitää vetää kun sen laittaa kiinni? Momentti siis, en ole ennen laittanut sitä itse.

Olisko järkeä kokeilla uutta pulttia, jotain rautakauppa mallia olevaa? Mikä vahvuus? Vai saakohan tuota pulttia vielä Laakkoselta...

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 7.8.2006 20:49

no ainakin pulttiliikkeistä saa eri kovuisia pultteja. Tosin kovempi pulttihan on aina hauraampi. Ei esim se kiristysjousi oo millään tavalla jumissa? koska luulisi hihnan ennemmin venyvän kuin pultin sanovan ittensä irti.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.8.2006 11:10

Jes, taas oli kiila rikki ja ahdinpyöräkin. Oli se laderin pääakselin kiilan ura väljistynyt ja kiila pääsi liikkumaan 0,3 mm joka sitten hakkasi paikat rikki (kiilan, ap:n). Nämä taas saivat sitten pultinkin katkeamaan. Kaikenlaista typerää vikaa. No, Dopi sai askarreltavaa taas kun vaihtoi uuden akselin. Toivottavasti nyt rokkaa pidempään.

Edit: Ahdot nousivat yläkierroksilla. Ilmeisesti käytetty hihnapyörä ei ole uuden veroinen! En kattonut mittarista, vaan kyllä sen eron tuntee ihan perseessä, kun kiihtyvyys jatkuu tasaisempana kuin aiemmin, ylös asti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa