Missä voin asentaa seosmittarin pääkaupunkiseudulla/50km
Valvoja: ffp jäsenet
Missä voin asentaa seosmittarin pääkaupunkiseudulla/50km
Eli missä voisin tuollaseen 1.8t moottoriin asentaa seosmittarin pääkaupunkiseudulla.
Mittari jo löytyy, mutta asentajaa/pajaa olen vailla.
Pro-mo:lle on varmaan kahen kuun jonot ja doc-power pyytää 400e asennuksesta.
Muuten onnistuu itse, mutta ei vaan mitään hajua mihin tulee tuohon lamdaan kiinni.
Mittari jo löytyy, mutta asentajaa/pajaa olen vailla.
Pro-mo:lle on varmaan kahen kuun jonot ja doc-power pyytää 400e asennuksesta.
Muuten onnistuu itse, mutta ei vaan mitään hajua mihin tulee tuohon lamdaan kiinni.
Kuudesta vastauksesta kaksi kertoi asiaan liittyvää.. loput jeesusteli korkeaa hintaa..
Ei näin :P
Itse suosittelen kyselemään joko tässä topicissa tai teet uuden jos joku foorumilainen voisi edullisesti asentaa moisen.
Eikö mittarin mukana tullut asennus ohjeet?
1.8t Koneessa on luullakseni 2 lamdaa.. etummainen laajakaista ja taaempi normaali joka kai haistelee vaan jotain. (korjatkaa jos väärässä)
Varmaan searchilla löytyy täältä vastaaviin koneisiin ohjeet miten asennetaan,
tai sitten googlella kaivaa.. yritin hieman googlea mutta jäi pikaiseen yritykseen.
Ei näin :P
Itse suosittelen kyselemään joko tässä topicissa tai teet uuden jos joku foorumilainen voisi edullisesti asentaa moisen.
Eikö mittarin mukana tullut asennus ohjeet?
1.8t Koneessa on luullakseni 2 lamdaa.. etummainen laajakaista ja taaempi normaali joka kai haistelee vaan jotain. (korjatkaa jos väärässä)
Varmaan searchilla löytyy täältä vastaaviin koneisiin ohjeet miten asennetaan,
tai sitten googlella kaivaa.. yritin hieman googlea mutta jäi pikaiseen yritykseen.
Tämä on jo toinen topiikki, jonka aloitan ja silloin en vastausta saanut kysymykseen.
Nyt doc-power ei enään asenna seosmittareita.
Tosiaan auto on aum koneella. Ja tiedän, että tulee jälkimmäiseen lamdaan ja muuten asennus onnistuu, mutta kun ajattelin, että hankkis tuolle oman liittimen johon laittais kiinni tai sitten vaan suoraan tuohon jälkimmäiseen tietäis vaan mihin niistä johdoista.
Muuten kyllä onnistuu virrat ja läpiviennin veto.
Eli olisin kiitollinen johdon värin tiedosta tai millä saan oikean johdon selville tai missä saisin järkevällä hinnalla tuon asennettua.
Täytyy katsoa, jos tuolla lms:llä ois vähän halvempi tai, vaikka näyttäis siellä mulle mikä johto on kyseessä. Kun muutenkin on sinne asiaa.
Nyt doc-power ei enään asenna seosmittareita.
Tosiaan auto on aum koneella. Ja tiedän, että tulee jälkimmäiseen lamdaan ja muuten asennus onnistuu, mutta kun ajattelin, että hankkis tuolle oman liittimen johon laittais kiinni tai sitten vaan suoraan tuohon jälkimmäiseen tietäis vaan mihin niistä johdoista.
Muuten kyllä onnistuu virrat ja läpiviennin veto.
Eli olisin kiitollinen johdon värin tiedosta tai millä saan oikean johdon selville tai missä saisin järkevällä hinnalla tuon asennettua.
Täytyy katsoa, jos tuolla lms:llä ois vähän halvempi tai, vaikka näyttäis siellä mulle mikä johto on kyseessä. Kun muutenkin on sinne asiaa.
Mittarin virralle ja maalle en osaa sanoa sen parempaa ohjetta, kun autoa en tarkemmin tunne, kuin että maa vaikka sulakerasian runkoon ja virta sulakerasialta kohdasta johon tulee virta kun autoon laittaa virrat. Monesti autossa on kuskin jalkatilassa jonkin suojalevyn alla tuohon tarkoitukseen liitäntäpaneeli.
Lambda signaali otetaan lambda-anturilta lähtevästä mustasta johdosta. Löytynee kun seuraa lambdalta lähtevää "johtosarjaa", kuorii hieman auki niin tulee lambdan johtimet näkyviin...veikatenkin musta, harmaa ja 2 valkoista. Mustasta siis haaroittaen mittarille.
Muille mittarin mahdollisille johtimille, kuten valaistus/valaistuksen himmennin, en osaa sanoa ohjetta kun en tiedä minkä merkin mittari on kyseessä.
Lambda signaali otetaan lambda-anturilta lähtevästä mustasta johdosta. Löytynee kun seuraa lambdalta lähtevää "johtosarjaa", kuorii hieman auki niin tulee lambdan johtimet näkyviin...veikatenkin musta, harmaa ja 2 valkoista. Mustasta siis haaroittaen mittarille.
Muille mittarin mahdollisille johtimille, kuten valaistus/valaistuksen himmennin, en osaa sanoa ohjetta kun en tiedä minkä merkin mittari on kyseessä.
Tiedostat varmaan sen, ettei tuollasessa autossa se mittari näytä yhtään järkevää lukemaa (ts sahaa edestakaisin) muutoin kuin täyskaasulla (riippuen toki hiukan viritysohjelmasta, jos on). Silloinkin se napittaa melkein tapissa koko ajan. Toki pystyy arpomaan ilmamassamittarin kuntoa, mutta yleisesti ottaen uudehkossa autossa turha varuste imo.
En muista AUM tilannetta, onko etummainen anturi laajakaista. Siinä tapauksessa takimmainen on ainoa kytkentävaihtoehto. Se näyttää lähes aina samaa puolta volttia, täyskaasulla hieman nousten.
En muista AUM tilannetta, onko etummainen anturi laajakaista. Siinä tapauksessa takimmainen on ainoa kytkentävaihtoehto. Se näyttää lähes aina samaa puolta volttia, täyskaasulla hieman nousten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”