Golf III tukkoinen..
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III tukkoinen..
Elikkä mulla on Golf GTI III 2.0 8v.. Nyt on jo ollut jonkin aikaa sellainen vika, että jos kiihdytettäessä painaa kaasua reilummin niin kone "tukehtuu" täysin. Ei sammu mutta ei mene mihkään! Pintakaasulla kiihdytettäessä tätä ei ilmene! Voiko joku paikka olla tukossa?
Viimeksi muokannut Richter, 5.7.2006 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sama ongelma gti 2.0 8v -94
Huomannu sen, että aamulla kun auto kylmä, niin kiihtyy ja kulkee kuin unelma, mutta sitten noin 10-15 min ajelun jälkeen auto ei liiku enää mitenkään. Tuntuu että tukehtuu, kun painaa kaasua ja joutuu kiihdytämään pintakaasulla. Huomaa hyvin kun himmaa risteykseen ja yrittää jatkaa kolmosella, mutta pitääkin vaihtaa kakkosellem ettei tukehdu. Aamulla moinen onnistuu kyllä hienosti. Jokin siellä oikkuilee lämmetessä, mutta mikä? Yhdessä nyrkkipajassa ehdotteli ruiskun ohjausboksissa olevan jotain häikkää, mutta tiedä sitten.
Toinen ongelma, joka ehkä liittyy tähän on se, että autoa joutuu aina sahaamaan käyntiin hetken aikaa ja se sitten siitä lähtee, mutta joskus tekee lämpösenä, niin että lähtee käyntiin, mutta sammuu samantien (käynti on kuin olisi kaasarissa roska) ja jos poljonta painaa, niin sitä saa painella tosi varovasti, jos yrittää pitää autoa käynnissä. Kaasua tai ilman, niin auto yleensä sammuu. Taas joskus tekee niin että vaikka startatessa auto lähtee käyntiin, niin yhtäkkiä kierrokset tipahtaa nollille ja auto sammuu, jos polkasen kaasun pohjaan startatessa, niin kiekat hyppää korkealle, mutta salamana takas nolliin ja auto seis. n3-5min odottelua auttaa asiaan ja auto taas starttaa. (noin 1-4krt kk jääny kaupan pihaan yrittämään autoa käyntiin.)
Huomannu sen, että aamulla kun auto kylmä, niin kiihtyy ja kulkee kuin unelma, mutta sitten noin 10-15 min ajelun jälkeen auto ei liiku enää mitenkään. Tuntuu että tukehtuu, kun painaa kaasua ja joutuu kiihdytämään pintakaasulla. Huomaa hyvin kun himmaa risteykseen ja yrittää jatkaa kolmosella, mutta pitääkin vaihtaa kakkosellem ettei tukehdu. Aamulla moinen onnistuu kyllä hienosti. Jokin siellä oikkuilee lämmetessä, mutta mikä? Yhdessä nyrkkipajassa ehdotteli ruiskun ohjausboksissa olevan jotain häikkää, mutta tiedä sitten.
Toinen ongelma, joka ehkä liittyy tähän on se, että autoa joutuu aina sahaamaan käyntiin hetken aikaa ja se sitten siitä lähtee, mutta joskus tekee lämpösenä, niin että lähtee käyntiin, mutta sammuu samantien (käynti on kuin olisi kaasarissa roska) ja jos poljonta painaa, niin sitä saa painella tosi varovasti, jos yrittää pitää autoa käynnissä. Kaasua tai ilman, niin auto yleensä sammuu. Taas joskus tekee niin että vaikka startatessa auto lähtee käyntiin, niin yhtäkkiä kierrokset tipahtaa nollille ja auto sammuu, jos polkasen kaasun pohjaan startatessa, niin kiekat hyppää korkealle, mutta salamana takas nolliin ja auto seis. n3-5min odottelua auttaa asiaan ja auto taas starttaa. (noin 1-4krt kk jääny kaupan pihaan yrittämään autoa käyntiin.)
Eilen ihmettelin konepellin alla ja löysin yhden haljenneen letkun. Joku huohotusletku varmaan, kun se tuli ilmanputsarilta ja meni kaasarille. Leikkasin haljenneen kohdan pois ja laitoin uudelleen kiinni, mutta ei se tuntunut vaikuttavan oikein mihinkään. Samalla vaihdoin uuden pakoputken takapöntön (vanha oli sellanen amisviritteinen megatuuba) niin kuuluu uusia ääniäkin. Outoa viheltävää ääntä kuuluu jostain, kun kaasua painaa. Pitää selvittää mistä se tulee. Onko tietoa mitä liike velottaa vikakoodien lukemisesta ? Käyttöautolla se varmaan onnistuu ?
Ruiskuhan tuo on. Vihellysääni tulee jostain kojelaudan/konehuoneen välisät. Mitä nyt pikasesti pystyin paikantamaan äänene. Ei takapönttö vaikuta siihen. En vain kuullut ääntä ennemmin, koska vanha pönttö piti niin julmettua meteliä, ettei sen alta kuullut mitään :D Toinen outo juttu että rajotin menee päälle jo 5000/rpm mikähän siinä
Soitin eilen käyttöautolle vikakoodien lukemisesta ja kuulemma veloittavat alkaen 50e
Eli mieluummin teen sen vehkeen itse. Pitäis nyt löytää se portti jostain, että tiedän kummalla liittimellä sen teen. Käyttöautossa neuvoivat etsimään tuhkakupin yläpuolella olevien peitelevujen takaa, siinä, missä on takalasin lämmitin nappula. Ainakaa en itse sieltä löytänyt. Onko tietoa, missä päinn se itse boksi sijaitsee? Vois koittaa katsoa sieltä, minne se piuha lähtee. Tänään aamulla taas sai kaahailla hymy huulilla, kun golffi kiihty kuin unelma, mutta siihen se taas jämähti, kun auto kerkesi kunnolla lämpenemään.
Eli mieluummin teen sen vehkeen itse. Pitäis nyt löytää se portti jostain, että tiedän kummalla liittimellä sen teen. Käyttöautossa neuvoivat etsimään tuhkakupin yläpuolella olevien peitelevujen takaa, siinä, missä on takalasin lämmitin nappula. Ainakaa en itse sieltä löytänyt. Onko tietoa, missä päinn se itse boksi sijaitsee? Vois koittaa katsoa sieltä, minne se piuha lähtee. Tänään aamulla taas sai kaahailla hymy huulilla, kun golffi kiihty kuin unelma, mutta siihen se taas jämähti, kun auto kerkesi kunnolla lämpenemään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa