Eli Passat farmari 1.9D vm -89, ollaan yritetty ilmailla nyt jonkin aikaa.
Apuna on Bilteman ilmauslaite, jossa on takaiskuventtiili, eikä se päästä nestettä kuin pulloon.
Eli muutama pullollinen on nyt jarruja poljettu. ( ilmaa tulee ainoastaan kuskin puolelta takaa) ja edelleen vain tulee n. 20% ilmaa... siis tulevassa tavarassa on edelleen ilmaa, eikä sen tulo tunnu loppuvan vaikka kuinka polkee.
Auto ei vuoda mistään, ainakaan nestettä ei kulu. Pääsylinteri on vaihdettu, ja myöskään jarrusylinterissä ei ole vika, kun olemme ilmanneet myös suoraan jarruputken päästä, eikä silloinkaan ilman tulo loppunut.
Alkaa pikkuhiljaa tulemaan fysiikan lait vastaan... ilmaa tulee, mutta ei tiedetä mistä se sinne pääsee.
Vinkkejä kaivataan pikaisesti.
Paljonko jarruissa oikein voi olla ilmaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Kyseessä on siis rumpujarru? Itsellä ainakin vuonna kivi&kypärä kadetin takarummussa työsylinterin männän tiiviste vuoti silleen, että kun pedaali vapautettiin, imeytyi samalla ilmaa männän tiivisteen välistä työsylinteriin. Tuo sopisi mainitsemaasi kuvaukseen, että ilma ei lopu pumppaamalla. Siihen ei sillon auttanut muu kuin ko. sylinterin vaihto.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipä ei ole työsylinteri, sillä olemme ilmanneet myös suoraan jarruputken päästä.
Ilmausletku on sen verran tiivis, ja ilmaa on sen verran reilusti, että ei takuulla mene letkun juuresta mitään sisään.
Mutta tuo paineensäädin... siellä se vika tietysti saattaa olla.... Yriteltiin tuossa availla putkiliitoksia WD-40:sen avustuksella, mutta putket lähtee pyörimään mukana. Eli näyttää uhkaavasti siltä että myös putket joutuu uusimaan jos aikoo paineensäätimen uusia. Ei kivaa ollenkaan.
Ilmausletku on sen verran tiivis, ja ilmaa on sen verran reilusti, että ei takuulla mene letkun juuresta mitään sisään.
Mutta tuo paineensäädin... siellä se vika tietysti saattaa olla.... Yriteltiin tuossa availla putkiliitoksia WD-40:sen avustuksella, mutta putket lähtee pyörimään mukana. Eli näyttää uhkaavasti siltä että myös putket joutuu uusimaan jos aikoo paineensäätimen uusia. Ei kivaa ollenkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa