vitos vaihde katosi 1.9td

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

vitos vaihde katosi 1.9td

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 23.6.2006 13:18

vento 1.9td -93 vitos vaihde katosi yllättäen pienen raksutuksen jälkeen kokkonaan.
voiko vitosen hammasrattaat vaihtaa laatikon päädystä ottamatta laatikkoa pois?
mitkä laatikot käy kyseiseen kulkineeseen?
missä laatikoissa olisi harvempi välitys?

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 23.6.2006 16:45

purin laatikon päädyn. nyt tarvis neuvoa miten saan vitosen siirtäjän irti että saisin hammasrattaat pois? kai täällä joku on purkanut laatikon että osais sanoa.
ei muuten mut ku oon reissussa ja laatikko rahisee niin sais irtonaiset osat pois ja uskaltais ajaa kotiin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.6.2006 19:03

Oletettavasti siinä on 020-tyyppinen laatikko, joten tämä ohje toiminee:
020-loodan purkaminen

Kannattaa ennen purkua mitata, missä kohtaa siirtohaarukka on akselilla. Paikkaa kun pystyy akselia kiertämällä säätämään.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 23.6.2006 20:28

tuhannesti kiitoksia!!

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 24.6.2006 14:56

menin vetämään tuon tapin ulos jossa on tuo jousi päässä. onko vinkkejä kuinka sen saa takaisin?

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 24.6.2006 15:07

purkamalla koko laatikon, itse kerran yritin lattialla laatikko pystyssä, niin se ei mene siinä tangossa on siirtäjät kiinni.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 24.6.2006 20:44

käykö mk2 1.8gt 5 vaihteinen laatikko tuohon ventoon? löytyis sellainen tähän hätään.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.6.2006 21:41

vetarinlaipat on eri

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 24.6.2006 21:56

nehän voi varmaan vaihtaa? entäs välitys?

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 25.6.2006 18:12

Onko tuo joku 1.9TD:n ominaisuus vai?

Itelle kävi just samoin kun tulin tänään kalajoelta kotiin, Vitonen hävis ja laatikko rohisee.

Mikähän sielä on vikana, pystyyköhän korjata korjata?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.6.2006 18:20

Oletettavasti johtuu liian vähistä öljyistä, vitosvaihde on muita ylempänä.

nehän voi varmaan vaihtaa? entäs välitys?
Laipat voi vaihtaa, kannattaa uusia ne laippojen tiivisteet samalla niin pysyy öljyt paremmin sisässä. Välitykset voivat olla erilaiset, mutta bensa- ja dieselkoneissa on myös samoja välityksiä ollut.

Edit: Välitykset näkee siitä loodan pohjassa olevasta koodista, 2 ekaa kirjainta/numeroa. Esimerkiksi 4S, 4T, jne..

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 25.6.2006 22:11

Kävin pikaisesti hakemassa bensakoneen laatikon mutta vetarin laippoja irrottaessa huomasin vetarin laakerin olevan rikki. Jäi laatikko vaihtamatta.
Kyllä meni juhannus putkeen.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 27.6.2006 22:14

Purettiin kans vitosvaihteen rattaat ja näky oli se että hampaat lähteny kävelemään kummastaki rattaasta. Mistähän vois johtua, onko arvauksia?

Öljyä oli tarpeeksi, ja vitosen hampaat tuli siinä joukos.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 28.6.2006 18:24

aika kalliissa hinnoissa noi laatikot purkaamoilla.

onko välitykset tehty vitosen rattailla vai perävälityksillä?
että jos siirtäisi bensa laatkosta rattaat vain tuonne td:n laatikkoon.

kun vedin sen tangon pois jossa oli se jousi päässä, niin mitä siellä toisessa päässä on? neulalaakeri? yritän saada vielä tangon takaisin purkamatta koko laatikkoa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.6.2006 19:48

Sen tangon toisessa päässä on ihan vaan sille tangolle sopiva reikä. Takaisin sitä ei työntämällä saa, koska siinä ympärillä olevat vaihteensiirtimet ovat levinneet minne sattuu:
sisuskalut

Loodan avaaminen ei ole iso homma jos rakentaa sopivan ulosvetäjän ja sille käänteisen työkalun :)

onko välitykset tehty vitosen rattailla vai perävälityksillä?
että jos siirtäisi bensa laatkosta rattaat vain tuonne td:n laatikkoon.

Toki vain ne vitosen rattaatkin voi vaihtaa siitä bensakoneen loodasta. Laske rattaiden hampaat niin selviää, paljonko vitosvaihteen välitys muuttuu. Laatikoiden numerokoodien perusteella saa kaivettua eri vaihteiden ja perän välitykset.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.6.2006 22:32

Tuolta näät eri välitykset http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php
CHD ja ATH ovat samoja

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 30.6.2006 17:35

Bensan loota dieseliin?
Kokemuksia?

Tämänhetkinen loota on ATH ja olis tiedos tollanen APW loota romiksella.

Sanokaas nyt asiantuntijat että kuinka se passaa sinne siis välityksien puolesta, katsoin tuolta nuota välityksiä mutta eipä ne kerro mulle oikeen mitään.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 1.7.2006 20:35

Kasasin juuri laatikon. Vitosen rattaat laitoin bensa laatikosta.
Sivuakselin rattaasta laskin hampaat 38 aijemmin oli 42 nyt nelosessa ja vitosessa on sama välitys. miten voi olla mahdollista?

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 1.7.2006 21:37

kyllä se on mahdollista 5 rattaita on 8 eri välitystä, perän välityksiä ainakin 5. harvan välityksen näet esim. 5 välitys 0.71 on harvin tihein muistaakseni 0.91 perän välityksistä pienempi num. harvempi esim. 3.67 harvempi kuin 3.89, nuistahan saa kasattua vaikka minkälaisia välityksiä.

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 2.7.2006 11:45

Tuolta näät eri välitykset http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php

Mitenhän tuon taulukon alimmaisena olevat "kotitekoiset" 6-vaihteiset laatikot on toteutettu?

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 2.7.2006 16:33

Pointti olikin siinä kun pääakselille tuli nyt isompi ratas mitä ennen oli ja välitys vaan tiheni. Jotenki tuntuis että pitäis olla harvempi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa