Golf 2 ei starttaa..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

Golf 2 ei starttaa..

ViestiKirjoittaja Juzi » 25.1.2006 14:11

Ongelmaksi tuli moottoripesun jälkeen käyntiin saaminen. (virheistä näköjään oppii!!)
Ei lähde, pyörittää kyllä, bensaa tulee muttei anna kipinää.
Kaikki tulpat, virranjakajan kansi, puola, sytytysjohdotus ja kaikki liittimet
jotka millään tavalla liittyy sähkön kulkuun on kuivattu.
On yritetty startata vetämälläkin eikä sano mitään.
Kipinää ei siis tule! Sekin testattiin...ei näy sähköä. Minne lie mennyt, onkohan talvilomalla?!?

Kuulin, että kaverilla oli ollut porukoiden golffissa sama ongelma. Yhtäkkiä ei vain lähde käyntiin... piti vaihtaa jokin anturi. Voiko ongelma olla siinä anturissa, ja mikä se anturi sitten on.

Ei haluttaisi kovin kauaa seisottaa autoa... apua tarvitaan siis vikkelään, Kiitos.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.1.2006 14:40

Hall-anturi (löytyy virranjakajan kyljestä) on ainakin itellä oikutellu tuossa 16v:ssä, kun virranjakajan stefa vuotaa niin se pääsee kastelee liittimet.. kerran kippo sammu kesken ajon ja muutama aamu ei lähteny käymään ennenkun sen töpselin liittimet kuivasi.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 26.1.2006 12:12

juu, sul on melkovarmasti menny virranjakajan sisälle vettä. se hall-anturi on melko renttu kaikelle kosteudelle... ja se hall anturi on siinä kohti virranjakajaa mihi tulee kiinni se johtoliitin...

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 7.3.2006 10:45

Virranjakajan sisällä oli vettä kuten arvailtukkin!
Avasin vain virranjakajan kannen ja otin hall-anturin
pistokkeen irti. Sitten sisälämppäri pellin alle huutamaan
ja odotellaan..

Kerrasta pärähti käyntiin.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 7.3.2006 11:53

Jeps. Tuli huomattua itsekin tuo hall-anturin herkkyys kosteudelle. Eilen kaikessa rauhassa ajelin kohti Karkkilaa, ni raato sammu 80 vauhdista yhtäkkiä. Pientareella liitin hall-anturista irti, pieni pyörittely ja takas ni taas matka jatku. Meinas tulla kylmä hiki ku oli melko kiirus perille.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.3.2006 14:03

Voikos PG:ssä olla sama onkelma? Pyörittää muttei lähde käyntiin.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 7.3.2006 15:33

Tuota se mulla eilen teki tienposkessa kunnes roblasin noita hall-anturin johtoja ja liitintä. Sit taas toimi normaalisti. Siis kone on PG.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.4.2006 19:18

Koska kysymys ei ottanut tuulta purjeisiin toisessa topicissa niin kokeillaan tässä.
Eli miten san tuon hall-anturin irti? kansi,pyörijä,pölysuoja otettu pois,sitte tokkää. Siinä on se peltiläpyskä välissä jonka alla olis se anturi. Noh.tietenkään toi peltiläpykkä ei lähtenyt irti kohtuullista voimaa käyttäen. eli mites se irtoaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.4.2006 19:33

Katoppas onko koneeseen menevässä päässä lukitussokkaa ja lyö se pois. Sitten pitäs purkaantua lopuilleen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.4.2006 19:55

Eli jakaja pitää irrottaa koneesta?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.4.2006 23:05

Joo niinhän se pitää.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 29.4.2006 10:34

Joskus tuli samaa vikaa etsittyä kissojen ja koirien kanssa.
Virheistä oppineen olen nyttemmin laittanut muovipussin virranjakajan päälle, mutta mitä muita paikkoja kannattais suojata märältä, jos aikoo pesurin kanssa moottoria mennä suihkimaan?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.4.2006 10:50

mitä muita paikkoja kannattais suojata märältä, jos aikoo pesurin kanssa moottoria mennä suihkimaan?
Minä ainakin olen puolan lisäksi suojannut seuraavat kohteet:
- Virranjakaja
- Laturi
- Kaasarin/ilmanputsarin päällinen (putsari kaasarin päällä)

Edit: Moottorinohjain lienee yleensä vesikaukalon alla jo valmiiksi suojassa, sinnekään ei vettä kannata ruiskia (liittimet).

Juzi
-
Viestit: 82
Liittynyt: 10.1.2004 13:34

ViestiKirjoittaja Juzi » 10.6.2006 12:47

Tämä ongelma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin kuviteltiin.. ja ongelmaksi
muodostuikin sitten useampi kuin yksi asia.

Aluksihan auto ei startannut.. sitten starttasi kuin ei mitään. No lähdin sitten kontorille
leimauttamaan kärryä ja 100m päästyäni käynti loppui kuin seinään. Ei edes
koneen kierrättäminen pienemmällä vaihteella auttanut. Huomasin heti, että
kone saa bensaa, muttei sytytä. Bensa nimittäin kyllä haisi. No työntelin auton takaisin pihalle ja seuraavana päivänä alkoi auton vian kartoitus.
Käytiin läpi johtojen kiinnitykset ja liittimet. Kaikki näytti olevan paikoillaan
eikä näkyvää vikaa sitten löytynytkään. Aikamme tutkittua ja hutkittua (useampana päivänä) ränklättiin Hellan sytytyksen ohjausboxin johtosarjaa ja auto lähti käyntiin! Hurraa... siis mitä vittua? ei hajuakaan missä se vika sitten oli!
Tästä ei siis oppinut vielä mitään! Lähdin testiajelulle ja auto toimi kuin ei mitään.
No noin 10min ajon jälkeen nopea kaasun painaminen sai aikaan pätkimisen ja
hutilyöntejä. Sitten ajoin takaisin pihaan ja ongelma paheni kunnes auto sammui
eikä enää lähtenyt käyntiin. Ränkläsin uudestaan johtoja, mutta ilman onnea.
...viikko kului. :€

Kävin hakemassa erikseen Tampereelta vw:ltä uuden Telefunkenin sytytyksen ohjausreleen tai mikä se ikinä olikaan niiden mukaan... 129€ kiitos.
Takaisin ja asentamaan. . auto pärähti heti käyntiin, mutta sammui samantien.
Yritti 5 kertaa ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Taas pääsi sanoja joita ei mummolassa voi sanoa.
Yritettiin kartoittaa vikaa jostain muualta ja muistin Hall-anturin. Toivoin, että
vika olisi siinä ja hain uuden sellaisen bussilla... siis bussilla. Kaikkeen sitä
ryhtyykin. :D
Vaihdettiin sitten sekin.. ei apua.
No nyt on tuhlailtu 190€ turhaan... mitäs seuraavaksi...?! Oliskai tuollakin ostanut
vaikka mitä uutta autoon.

Luovutettuani, annoin auton ammattilaisen käsiin ja vika selvisi parin päivän jälkeen.
--> Korjaaja kävi kaikki johdot läpi eikä löytänyt mitään vikaa. No se oli aikalailla
tiedossa jo etukäteen.. mutta eihän sitä ikinä tiedä.
Uudesta Hall-anturista ja sen liittimistä oli yksi kosketin pala taipunut vinoon ja siksi se ei saanut yhteyttä. Toinen vika oli, että Hellan ohjausboxi ei saanut maata.
Olin vähän ihmeissään, koska se oli tarkastettu. No..mittarit jolla sähkövikoja yleensä etsitään ovat aika herkkiä joten mittari voi saada maan, vaikka se ei olelisikaan rittävä liitäntä boxille. Joten maajohto oli irti.


Mitä tästä siis opimme?
->Autot ovat kivoja
->Autoilussa on pilvisempiäkin päiviä
->Autoilu ei aina ole hauskaa
->Autot menevät joskus rikki ja tulee paha mieli
->Vittu ne on aina rikki kun ei pitäisi
-->Missä ne tulitikun on?

Hyvää kesää autoilevalle kansalle. :D

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 10.6.2006 13:57

Hall-Anturin purkamisesta.
Virranjakaja oltava irroitettu autosta.

Kun kansi, pyörijä, muovisuoja on otettu pois, pitää sen jälkeen irrottaa yksi sokka siitä akselista, sitte lähtee se tunnistepelti(jossa on ne neljä koloa) pois, jonka jälkeen on uusi sokka joka pitelee hall-anturi"levyä" paikallaan. Levy nousee kampeamalla varovasti vaikka kahen meisselin kanssa. JA VARO, kun otat sen ensimmäisen sokan pois ja irroitat sen pellin, niin siellä on noin 2mm kokoinen holkki välissä, ÄLÄ hukkaa sitä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa