Käytössä olisi 50 tonnin prässi. Pystyykö sellaisen avulla kuinka hyvin prässäämään peltilevyyn jäykisteitä? Siis siihen tyyliin kuin auton koreissa on? Kyseessä olisi siis muutaman millin syvyisestä jäykisteestä. Jäykisteen muodosta ei vielä ole mitään tietoa. Tarkoitus olisi prässätä siis suoraan peltilevyyn. Minkähänlaisia työkalujen (muottien) pitäisi olla?
Asiasta tietysti voisi lukea jonkin saksankielisen syvävetämistä käsittelemän opuksen mutta nyt haen lähinnä autotallirakentelijoiden kokemuksia.
peltilevyyn jäykisteiden teko prässäämällä
Valvoja: ffp jäsenet
Mä olen joskus vuonna miekka ja kirves tehnyt ihan vaan tunkilla ja erinäköisillä kulma/u raudoilla ja latikoilla ykköskopan golfin lattiajäykistykset. Muistaakseni toi tehtiin millisestä pellistä.
Ekojen puristusten jälkeen pelti oli melkoinen potkuri, mutta kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa prässäilmällä venyi ~suoraksi.
Mitä paremmat muotit saat tehtyä, sitä helpommalla pääset itse prässäyksessä.
Ekojen puristusten jälkeen pelti oli melkoinen potkuri, mutta kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa prässäilmällä venyi ~suoraksi.
Mitä paremmat muotit saat tehtyä, sitä helpommalla pääset itse prässäyksessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”