Climatronicin lämmönsäätömoottori sekosi. Hjälp.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TEPE
-
Viestit: 20
Liittynyt: 20.1.2004 9:55

Climatronicin lämmönsäätömoottori sekosi. Hjälp.

ViestiKirjoittaja TEPE » 13.3.2006 10:54

Onko jollain muulla ollut ongelmia tuon lämmönsäätömoottorin kanssa. Se moottori seilaa vaan koko ajan niinkuin se hakisi sitä oikeaa lämpötilaa. Voiko vika olla lämpötilaa haistelevassa anturissa? Auto on 1.9 tdi iv golf.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.3.2006 11:21

Vikakoodit kannattais lukea ihan ensiksi ja sitten ihmetellä niitä tuloksia jos sellasia tulee.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.3.2006 15:39

Tervetuloa kerhoon, lämmönsäätöläppä on sitten lähes keskimmäinen osa autossa eli kun purat ja vaihdat/korjaat sen niin kannattaa dokumentoida hyvin että voin ottaa mallia.

Läppä liikkuu laidasta laitaa, ainakin äänestä päätellen, mutta työntää enimmäkseen kuumaa. Mulla vikakoodi viittaa siihen että läppä ei tiedä millä kohdalla se on tai jotakin sinnepäin. Eli lämpöanturi on ok

Uusi läppämoottori on noin 160€. Voi olla että putsauksella saisi toimimaan, mutta en tiedä riittääkö mielnkiinto purkaa sitä kovin montaa kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.4.2006 18:00

Tänään saikkupäivän kunniaksi ihmettelin tota läppämoottoria, kun nollasin vikakoodit niin se alkoi toimimaan, paitsi että kun lämpötila-asetus on 20°C niin silloin alkaa seilailu taas, mutta 19°C ja 21°C ei tee sitä.

Elikkäs viittaako tuo ohjainboxin vikaan?
Mitään vikakoodia ei tule enää

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.5.2006 23:19

Ei sitten läpän heiluminen loppunutkaan vikakoodin nollaukseen.

Otin tänään läppämoottorin irti ja avasin sen ja painelin potikkaa pikkusen ja nyt näyttää taas toimivan. Toivottavasti vähän pitempään kuin viimeksi.

Irroitus ja asennus oli kyllä ihan perseestä.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 2.5.2006 12:56

pipo_esa: dokumentoitko purkua ;) Olisi vissiin mullakin sama homma edessä.....

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 2.5.2006 13:44

Purin tietysti kaiken mikä irti lähti paitsi kojeltaulun yläosan.

Loppujen lopuksi olisi varmaan riittänyt hanskalokeron ja keskikonsoli irroitus.
Lämmönsäätöläpän moottori sijaitsee tiukimmassa välissä kardaanitunnelin päällä.

Lämmityslaitteen putket etujalkotilaan on aika tehokkaasti edessä.

Kannattaa Aktesta kattoa miten se moottori sijoittuu muihin nähden niin on helppo arpoa kummalta puolen yrittää irroittaa sitä. Mulla helpotti kun purin muovit edesta niin auto käyntiin ja katsoin mikä varsi heiluu hulluna


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa